پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
 فکرشهر: در خطبه های امروز نماز جمعه استان بوشهر، امامان جمعه نقاط مختلف، مواردی را به عنوان اولویت و دغدغه های خود بیان داشتند...
کد خبر: ۶۴۳۶۴
جمعه ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۸

 فکرشهر: در خطبه های امروز نماز جمعه استان بوشهر، امامان جمعه نقاط مختلف، مواردی را به عنوان اولویت و دغدغه های خود بیان داشتند.

ظرفیت بسیج برای تبدیل تهدیدها به فرصت بکارگیری شود

به گزارش فکرشهر، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: تمامی‎ ظرفیت کشور از جمله بسیج برای تبدیل تهدیدهای دشمنان به فرصت بکارگیری شود.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‎های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر افزود: در عرصه تهدیدهای امنیتی بسیج باید این مهم را با تدبیر به اقتدار نظام  تبدیل کند و در حوزه‎های نرم و سخت حضور داشته و همواره در میدان نقش آفرین باشد.

وی بیان کرد: مدیریت اسلام عدالت پایه است و به دنبال آزادی صحیح بشر است دشمنان اسلام به دنبال سلطه و ظلم هستند و به هیچ صورت دست از کشور خواهان عدالت و آزادی برنمی‎دارند و با آن می‎جنگندند.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: مستضعفان نیروهایی بالقوه هستند که جهان استکبار آنها را محدود کرده‌اند و با آزاد شدن راه برای مستضعفان جامعه بشری را نجات می‎دهند و امام آنها نیز مهدی آل محمد (عج) است.

صفایی بوشهری با گرامیداشت هفت آذر روز نیروی دریایی ارتش یاد و خاطر شهدای این نیرو را گرامی داشت.

وی اظهار داشت: نیروی دریایی مایه عزت و اقتدار نظام است و یک نیروی راهبردی قوی در حوزه صف و ستاد است که در عرصه تولید سخت افزارها و نرم افزارها نظامی پیشرفته بویژه در حوزه تولیدات و تجهیزات است.

امام جمعه بوشهر گفت: این نیرو با قدرت بالای خود نشان داده که یک نیروی دریایی تراز انقلاب اسلامی است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با تقدیر از مسئولان استان بوشهر برای تلاش در حوزه تامین مسکن مددجویان گفت: با همت مسئولان این استان از جمله استانداری، کمیته امداد و سپاه پیش از این یکهزار و ۲۰۰ واحد مسکونی برای مردم غیر برخوردار در روستاها احداث شد.

صفایی بوشهری افزود: بتازگی نیز ۵۰۰ واحد دیگر به مردم نیازمند تحویل شده‌است و ۵۰۰ واحد دیگر نیز تا پایان سال افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: برای سال آینده نیز قرارداد احداث یکهزار واحد مسکونی منعقد شده‌است که این اقدام بسیار بزرگی است و مردم باید بدانند که به آنها چنین خدمت ارزشمندی شده‌است.

صفایی بوشهری، حمله  مزدوران آمریکا و صهیونیزم بین‌الملل و گروهک‌های تروریستی به کنسولگری ایران در نجف اشرف که باعث تخریب و آسیب به برخی از فضای این کنسولگری شد را محکوم کرد.

وی گفت: این نشان می‎دهد دشمنان وقتی نتوانستند در ایران کاری بکنند رفتند در عراق چنین اقدامی انجام دادند تا بین این کشور و ایران جدایی بیاندازند.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: ایران و عراق ۲ ملت برادر، هم دین، هم مذهب، همسایه که سابقه تاریخی برادری و روابط بسیار وسیعی دارند  و دشمنان بدانند قادر به جدایی انداختن بین مردم ایران و عراق نیستند زیرا صدام رئیس رژیم بعث عراق نیز برای تحقق این مهم موفق نشد.

وی در ارتباط سهمیه‌بندی بنزین گفت: این موضوع شرایط خاصی در اقتصاد ایجاد می‎کند و گرانی‌ها را تشدید می‌کند که در این ارتباط می‎طلبد مسئولان برای کاهش گرانی و نرخ تورم به طور ویژه نظارت داشته باشند و همه افرادی نیز که در حوزه تجارت هستند دست به دست هم دهند تا گرانی بیش از این صورت نگیرد.

امام جمعه بوشهر گفت: براساس گزارش‌ها برخی اقلام و خدمات گرانی کاذب پیدا کرده‌است که این مهم باید در سایه نظارت بیشتر مراقبت شود.

صفایی بوشهری افزود: بسته‎های حمایتی نیز باید بیش از این باشد ولی همین میزان موجود نیز باید بموقع پرداخت شود.

وی بیان کرد: مردم ایران بزرگی خود را در این انقلاب ثابت کردند و شایسته است همه مسئولان بویژه در حوزه اقتصاد تدبیر اساسی برای رفع گرانی و تورم داشته باشند تا شرایط زندگی برای مردم سخت نشود.

صفایی بوشهری افزود: فضای اشتغال برای جوانان نیز باید همواره در دستور کار جدی مسئولان باشد تا از این طریق آسایش اقتصادی مردم فراهم شود.

نظارت و بازرسی‌ها در بازار شهرستان دشتستان افزایش یابد

امام جمعه برازجان گفت: در شرایط فعلی از هرگونه افزایش قیمتی جلوگیری شود و دستگاه‌های متولی در شهرستان دشتستان به طور مستمر بر بازار نظارت کرده و با متخلفان برخورد قانونی کنند.

حجت‌الاسلام حسن مصلح امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر برازجان با قدردانی از دستگاه‌های مختلف شهرستان در بحث کنترل بازار اظهار داشت: گزارش‌هایی که در این جلسه ارائه شد حکایت از جدیت در بحث کنترل بازار دارد.

امام جمعه شهر برازجان افزود: یکی از موضوعاتی که دولت ، بعد از طرح مدیریت مصرف سوخت دنبال می کند،  بحث  تنظیم بازار است که جلساتی هم در این زمینه به صورت مرتب در شهرستان می‌بایست برگزار شود.

امام جمعه برازجان خاطرنشان کرد: همیشه در بحث افزایش قیمت سوخت، اتفاقاتی رخ می دهد که تاثیرات روانی فراتر از میزان قیمت سوخت بر بازار تحمیل می کند و هرکس به خودش اجازه می دهد به بهانه افزایش سوخت، نرخ کالا و خدمات راافزایش دهد.

مصلح با اشاره به اینکه انصاف کسبه شهرستان دشتستان خوب است اما ممکن است افرادی هر چند اندک باشند که سوء استفاده کنند، اضافه کرد: در شرایط فعلی که همه به نوعی نسبت به آن توجیه هستیم، نباید اجازه افزایش خود سرانه قیمت‌ها در بخش‌های مختلف بدهیم و این تاکید مقام معظم رهبری و سران سه قوه است که امیدواریم در سطح شهرستان کنترل خوبی بر بازار باشد.

امام جمعه برازجان حفظ امنیت و آرامش اجتماعی را اولویت مهم دولت برشمرد و افزود: هرچقدر نظارت و بازرسی‌ها در بازار شهرستان دشتستان  بیشتر شود، حس آرامش در بین مردم بیشتر خواهد شد، لذا باید نظارت در بازار برای مردم قابل ‌لمس باشد.

مصلح با تاکید بر اینکه پذیرفته نیست که کسی به بهانه گرانی بنزین اقدام به گران فروشی کند، تصریح کرد: مجموعه مدیریت بازرسی اصناف با شدت با تخلفات گران فروشی  انتظار داریم برخورد کند، چراکه بنا بر دستور ستاد تنظیم بازار کشور، هیچ کالایی از جمله اساسی و غیراساسی مجوز افزایش قیمت ندارد مگر اینکه تولیدکننده استدلال هایی به ستاد تنظیم بازار شهرستان ارائه دهد تا در مورد آن تصمیم گیری شود.

امام جمعه برازجان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد غائله اخیر و تشکر از ملت نجیب آیران افزود: این یک توطئه بزرگ و پیچیده ، با هزینه هنگفت استکبار جهانی و صهیونیسم بود.

وی در ادامه افزود: ملت بزرگ ایران با حضور حماسه آفرین خود در این یک هفته اخیر این توطئه توطئه‌ها را نابود کردند از ملت شریف ایران سپاسگذارم.

هیچ چیزی در بسیج وارداتی و الگو برداری از دیگران نیست

امام جمعه دلوار گفت: هیچ چیزی در بسیج وارداتی و الگو برداری از دیگران نیست.

حجت الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های امروز نماز جمعه دلوار با اشاره به ششم آذر ماه و دیدار و تجدید بیعت بسیجیان دلاور با امام بسیجیان اظهار داشت: سخنان و رهنمودهای امام خامنه‌ای مانند همیشه، سرشار از نکات ناب، راهبردهای دقیق و  راهگشا بود.

امام جمعه دلوار بیان کرد: وی ترسیمی بدیع و زیبا از بسیج را مطرح فرمودند بسیج هیچ مشابه و نظیری در دنیا ندارد. هیچ چیز بسیج وارداتی و الگو برداری ازدیگران نیست. یک حرکت کاملا دینی و متکی به اندیشه اسلامی و انقلاب اسلامی است که خدا به قلب مبارک امام بزرگوار ما انداخت.

وی تاکید کرد: تفکر بسیجی و بسیج که مرهون امام راحل (ره) است باید بیش از پیش در جامعه خود نهادینه شود.

حجت الاسلام زاهددوست به این فراز رهبر معظم انقلاب اشاره کرد که هدف اول دشمن تفکر بسیجی است و افزود: به فرموده حضرت آقا دشمن در صدد است جوان امروز را بی ایمان، بی انگیزه، بی امید، اسیر شهوات، بیکار و تنبل و دچار اعتیاد وشکننده باربیاورد. برای این کار هم دنبال جنگ نرم است تا بتواند به اهدافش برسد.

وی تصریح کرد: اینجاست که جوان بسیجی که جوان با ایمان، با انگیره، پرکار و امیدوار، با اعتماد به نفس، اهل کار و ابتکار، قدردان جوانی و نعمت وجودخود است باید در مقابل دشمن بایستد و در هر دو عرصه جنگ سخت و جنگ نرم در میدان حضور داشته باشد.

زاهددوست گفت: آن چه در روزهای اخیر در سه کشور عراق و لبنان و ایران مشاهده کردیم، به تعبیر حضرت آقا توطئه عمیق و بسیارخطرناک بود. جلوه‌ای از نسل چهارم جنگ‌ها بود که شباهت‌های بسیاری با هم داشتند.

وی افزود: صاحب‌نظران حوزه جنگ و دفاع، نسل‌های جنگ را به ۴ دسته تقسم می کنند که در نسل چهارم و آخرین آن، ابتداء به شکل نامحسوس و نرم عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی مورد حمله واقع می‌شود و سپس با اطلاعات و برآوردهایی که انجام می‌گیرد در فرصت مناسب و به بهانه‌های مختلف، هجمه سیاسی با پیشتازی فناوری اطلاعات و آتش عقبه و پشتیبانی حملات چریکی و سازمان یافته در بازه‌ی زمانی محدود و با شدت و سرعت و خشونت شروع و ادامه می‌یابد.

امام جمعه دلوار بیان کرد: مطلوب اصلی در این حمله در گروه‌ها و کشورهای ضعیف‌تر براندازی و اسقاط حاکمیت است و در کشورهای مقتدرتر، فشار بر مردم و حاکمیت به قصد گرفتن برگ برنده در مواجهات آینده و تغییر محاسبات و رفتار مردم و مسئولان است.

وی افزود: نسل چهارم جنگ‌ها، تمرکز اصلی خود را بر اطلاعات و ارتباطات و کار شبکه‌ای قرار داده و هدف اصلی‌اش، تسخیر افکار و انگیزه‌ها و مغلوب سازی اراده سیاسی مردم برای تغییرات سیاسی در کشورها است.

زاهددوست ادامه داد: در حوادث ناامن سازی اخیر در ایران اسلامی هم، جلوه هایی از نسل چهارم جنگ‌ها را شاهد بودیم که با لطف الهی و عنایات امام زمان علیه السلام و هدایت حکیمانه رهبرانقلاب و بصیرت مردم انقلابی ایران بار دیگر خنثی و رفع شد.

وی خاطرنشان کرد: اغتشاشات اخیر، شرایطی را به وجود آورد تا شورای عالی امنیت ملی تصمیم گرفت، تا به خاطر جلوگیری از سوء استفاده دشمن در شکل دهی و ساماندهی گروههای آشوبگر، استفاده از اینترنت برای مدتی محدود شود. شگفت این که بلافاصله کشورهای اروپایی و آمریکا که خودشان، که منشا بسیاری ازسختی‌ها وگرفتاری‌های امروز مردم ما هستند، دایه دلسوزتر از مادر شده و برای قطعی اینترنت فریاد برآورده اند.

زاهددوست اظهار داشت: متاسفانه جمعی از رسانه‌ها و افراد و حتی برخی مسئولان در داخل هم بدون توجه به رنج‌ها و آلام مردم از مشکلات کنونی، برای قطعی اینترنت ناله می‌کنند. رهبر عزیز و دیده بان هوشیار انقلاب بیش از ۱۵ سال است، موضوع فوق العاده مهمِ ایجاد شبکه ملی اطلاعات را از مسئولین کشور مکرر مطالبه می کنند.

وی افزود: مواجهه عاقلانه با اینترنت و فضای مجازی، کنار گذاشتن کامل آن یا بدون قید و بند مواجه شدن با آن نیست بلکه راه عاقلانه و هوشمندانه آن همان تدبیر رهبر عزیزمان یعنی راه اندازی شبکه ملی اطلاعات است تا هم بتوانیم در فضای مجازی حضور داشته باشیم و در عین حال از تمامی تهدیدها و آسیب‌های این فضا برحذر بوده و از فرصتهای آن حداکثر استفاده را ببریم.

امام جمعه دلوار بیان کرد: با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات از خروج سرمایه ملی برای خرید پهنای باند جهانی جلوگیری می شود، هزینه بسیار زیاد اینترنت برای مردم کاهش می یابد، بازار کار گسترده و عظیم برای جوانان بوجود می آید و از همه مهم‌تر از تسلط دشمن بر فضای اطلاعاتی کشور جلوگیری می شود.

وی با اشاره به برگزاری یادواره شهدای شهرستان تنگستان افزود: برگزاری محافل معنوی یادواره شهدا یک رویداد مهم فرهنگی و از مهمترین و تاثیرگذارترین ابزار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است  لذا دعوت می کنم عموم مردم و ارادتمندان به شهدا در این مراسم معنوی که روز پنج شنبه ۱۴ آذر در مصلی جمعه اهرم برگزار می گردد شرکت نمایند..

دستگاه‌ها مشکلات معیشتی مردم را برطرف کنند

امام جمعه کنگان گفت: دولت و دیگر دستگاه‌ها مشکلات معیشتی مردم را با اتخاذ تدابیر مناسب و کاربردی برطرف کنند.

حجت الاسلام محمود محمودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تقدیر از حمایت ملت ایران از نظام و رهبری بیان کرد: دولت، مجلس و دیگر دستگاه‌های مسئول با اتخاذ تدبیر مناسب زمینه حل مشکلات معیشتی مردم در شرایط دشوار اقتصادی را فراهم کنند.

وی با تشکر از حضور مردم شهرستان کنگان در راهپیمایی میثاق با رهبری و محکوم کردن فتنه آشوبگران و نمایش شکوه پایداری نظام بیان کرد: مردم به رغم همه مشکلات و تنگناهای اقتصادی بار دیگر به حمایت از نظام برخاسته و مشتی به دهان استکبار جهانی زدند.

محمودی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله مدرس به موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی در پایان سال جاری اشاره کرد و گفت: انتخابات علم نظام دینی و برگزاری ده‌ها انتخابات مردمی با مشارکت بالا در چهار دهه گذشته نشان از دموکراسی واقعی در جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه کنگان بیان کرد: هیات های اجرایی، مراجع چهارگانه تایید صلاحیت، هیات‌های نظارت و شورای نگهبان با قدرت و قوت و بدون ملاحظه جناحی و گروهی وظیفه مقدس خود را انجام دهند.

موتورهای جستجو و شبکه‌های مجازی داخلی تقویت شوند

امام جمعه آبدان گفت: موتورهای جستجو و شبکه‌های مجازی داخلی تقویت شوند.

حجت‌الاسلام محمود کارگر در خطبه های این هفته آبدان ضمن تقدیر از حضور حماسی مردم بخش در راهپیمایی اظهار داشت: مردم ایران اسلامی با تکیه بر مبانی اصولی و ارزشی دینی خود در طول تاریخ هیمنه پوشالی استکبار را به سخره گرفتند.

وی اضافه کرد: مردم ایران اسلامی حاضر در خط مقدم جبهه مقاومت خاری در چشمان کم سوی استکبار جهانی در راس آن آمریکا، انگلیس و صهیونیست جهانی هستند و اجازه نخواهند داد سرزمین آغشته به خون شهیدان مرکز جولان نظام استکباری شود.

کارگر با اشاره به سوالات جوانان در این هفته در خصوص اتفاقات اخیر که چرا اینترنت قطع شد افزود: رهبر معظم انقلاب بیش از ۱۹ سال است که درباره ایجاد شبکه ملی ارتباطات و اینترنت تاکید می‌کند بسیاری از شبکه‌های اجتماعی که استفاده می‌کنیم پیام هایی که ما ارسال می‌کنیم به خارج کشور می‌رود و پس از بررسی برمی‌گردد و به دست طرف مقابل ما می‌رسد.

امام جمعه آبدان تصریح کرد: باید به سمت شبکه اطلاعات ملی حرکت کنیم و از مسئولان وزارت ارتباطات مطالبه کنیم ما در این غائله ضر به خوردیم.

کارگر افزود: بسیاری از بی اخلاقی‌ها و بی‌عفتی‌ها از همین شبکه‌های مجازی وارد جامعه ما شده است.

امام جمعه آبدان با تاکید بر اینکه باید موتورهای جستجو و شبکه‌های مجازی را تقویت کنند و دشمنان ما با یک اشاره یک شبکه اجتماعی را بر روی گوشی های ما حذف کردند و چرا باید اینگونه باشد.

کارگر از مسئولان خواست تا نسبت به شبکه ملی اینترنت تلاش کنند.

مردم دین خود به نظام را ادا کرده اند و انتظار دارند که مشکلات گریبانگیر آنان برطرف شود

امام جمعه گناوه گفت: مردم ایران همواره دلسوز و دین خود را به نظام و انقلاب از جمله در حوادث اخیر، ادا کرده‌اند و انتظار دارند که مشکلات گریبانگیر آنان از جمله اقتصادی و گرانی برطرف و به آنان کمک شود.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر گناوه افزود: مردم در عین حالی که در حوادث اخیر صف خود را از اغتشاش‌گران جدا و همه توطئه‌های دشمنان را خنثی کردند اما از بار  فشارهایی که بر آنان وجود دارد گله‌مند هستند. 

وی اظهار داشت: باتوجه به تحریم‌های ظالمانه و راه‌اندازی جنگ اقتصادی دشمنان  هیچکس بحثی در ارتباط با اصلاح قیمت بنزین ندارد اما باید مردم از جمله اقشار ضعیف و کم درآمد دچار مشکل اقتصادی نشوند و تنها از مسئولان انتظار دارند که با راهبرد و راهکارهای مناسب به آنان کمک تا نگران آینده خود نشوند.

رکنی حسینی افزود: مردم حق اعتراض دارند که از راه قانونی مطالبه‌های خود را  مطرح کنند و درقبال آن  مسئولان باید پاسخگوی آنان باشند.

وی با بیان اینکه دولت چاره‌ای جز سهمیه بندی بنزین در برهه کنونی نداشت، گفت: نظارت کلی رهبری بر مسئولان و دولت‌ها طبق قانون اساسی  کشور صورت می‌گیرد و  حمایت ایشان  از مصوبه سران یه قوه به گونه‌ای است که در نحوه اجرا و  تعیین جزئیات آن دخیل نیست.

امام جمعه گناوه به دیدار بسیجیان با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: سخنان رهبری در این دیدار سرشار از نکته‌های راهبردی، دقیق و راهکار و راهگشا بود.

وی بیان کرد: رهبری در این دیدار نکات مهم و توصیه هفت گانه برای بسیجیان بیان کردند  که آماده بودن آنان در همه میادین و مقابله با  حوادث گوناگون با راهبرد و تاکتیک از مهمترین آن بود.

رکنی حسینی ادامه داد: حضور مقتدرانه و با بصیرت  مردم در راهپیمایی اخیر در همه استان‌ها و شهرهای کشور حرکتی بسیار زیبا و باشکوه بود که دشمنان را مایوس و ناکام کردند.

امام جمعه گناوه گفت: دشمن در جریان حوادث اخیر دنبال موج سواری و ناامن کردن کشور بود که با درایت و رهمنودهای رهبری و حضور پرشور مردم در راهیپمایی امیدهای آنان برباد رفت.

وی با بیان اینکه دشمن دست از توطئه و شیطنت علیه نظام و  ملت ایران برنخواهد داشت، افزود: باید با وحدت و همدلی و هوشیاری بیشتر و تلاش مسئولان در حل مشکلات مردم اجازه ندهیم دشمنان به اهداف شوم خود نایل شوند.

همه مسئولان برای رفع مشکلات و تامین نیازهای مردم تلاش کنند

امام جمعه موقت اهرم گفت: همه مسئولان برای رفع مشکلات و تامین نیازهای مردم تلاش کنند.

حجت الاسلام رضا جمالی در خطبه های این هفته نماز جمعه اهرم  گرامی داشت هفته بسیج اظهار داشت: بسیج یک نهاد تبدیل کننده تهدیدها به فرصت‌ها است که جوانان پر ارجی مانند حججی‌ها، ابراهیم هادی‌ها، باکری‌ها، خرازی‌ها، چمران و بزرگانی که در راه خدا جان دادند.

امام جمعه موقت اهرم افزود: بسیج باید در همه میادین جنگ سخت و نرم حضور داشته و آماده بکار باشد و نباید غافل گیر شود و در همه محله‌ها حضور داشته باشد.

وی ادامه داد: بسیج باید در همه شرایط پر صلابت و پر اقتدار بایستد و عکس عملی رفتار نکند. باید پاسخگوی دشمن باشد اما در بسیاری از رفتارها و موارد باید جلوتر از دشمن باشد و بتوانیم شرایط را به خوبی بدانیم که چه حرکتی انجام دهیم.

جمالی بیان کرد: بسیج متولد مساجد است و نباید ارتباط با مساجد کم رنگ شود.

امام جمعه خاطر نشان کرد: در هفته جاری یادواره شهدای تنگستان برگزار می شود که مردم و مسئولین همکاری خوب خود خواهند داشت و برنامه خوبی توسط مردم و بسیج برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به نا آرامی‌های اخیر در سطح کشور خاطرنشان کرد: حضور و حرکت قدرتمندانه و راهپیمایی باشکوه با بصیرت مردم انقلابی همه کشور به‌ویژه بوشهر و شهرستان تنگستان و شهر اهرم توطئه بسیار خطر ناک و برنامه ریزی شده دشمن را خنثی کرد و از بین برد.

جمالی ادامه داد: بحث تقدیر و تشکر جای خود دارد و اینکه مردم در مسائل اقتصادی مشکلات فراوانی دارند بحث دیگری است. مسئولین بزرگوار که قطعا بنای خدمت‌گذاری قوی‌تری دارند  مردم بسیار در فضای اقتصادی مشکل دارند نیاز است هر آنچه می توانید در این عرصه کمک شود.

امام جمعه موقت اهرم افزود: مردم خیلی بزرگوار می باشند مسئله مردم با اغتشاشگران متفاوت است مردم از گرانی بیزار می باشند گرچه در کنار آن با بصیرت هستند و پای انقلاب مانده اند و خواهند ماند.

وی یاد آورشد: مردم در خصوص مسائل اخیر کشور تبعا و قطعا در موضوعاتی که پیش آمد در شرایط فعلی اقتصادی هنوز گلایه مند هستند اما اغتشاشگر نیستند و به خوبی نشان دادند در مقابل اغتشاشگران ایستادند و آن توطئه بسیار خاص دشمن با صلابت خنثی کردند.

جمالی بیان کرد: دشمن در بحث نسل چهار حمله به افکار و اراده‌های سیاسی و تمرکز اصلی، اطلاعات، ارتباطات و کارشبکه‌ای است و مغلوب‌سازی اراده مردم در کشورها و براندازی حکومت‌ها برنامه‌ریزی شده است در این موضوع که مردم ورود کردند مدیریت حکیمانه رهبر معظم انقلاب و بصیرت مردم  انقلابی بود.

امام جمعه اهرم با اشاره به هفت آذر روز نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: بی شک پیشرفت‌ها و توانایی‌های نیروی دریایی در ابعاد مختلف نیروی انسانی و فرماندهی ستودنی است. با توجه به اینکه کشور ایران اسلامی از مرزهای وسیع برخوردار است نیروی دریایی جمهوری اسلامی بیش از پیش در شأن و طراز انقلاب اسلامی باشد.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران مانند نگینی درخشنده است و بر عرشه کشتی افتخار و صلابت خود استوار ایستاده است و کنترل کشتی‌ها در خلیج فارس و تنگه هرمز و نبرد قهرمانانه در برابر تجاوزهای آمریکای جنایت کار نشانه اقتدار نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران است.

لزوم رسیدگی به نیازهای صیادان/ مشکلات سوخت رفع شود

امام جمعه دیر با تاکید بر لزوم رسیدگی به مشکلات صیادان گفت: مشکلات سوخت صیادان باید رفع شود.

حجت‌الاسلام سید علی حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندر دیر با بیان اینکه بزرگترین سرمایه برای افراد بویژه مسئولان و کارگزاران، اعتماد مردمی است، اظهار داشت: اگر به مردم دروغ بگوییم، سرمایه اعتماد عمومی را از دست می‌دهیم.

امام جمعه بندر دیر با تقدیر  از حضور ملت ایران به خصوص مردم شهرستان دیر در راهپیمایی حمایت از نظام و ولایت و اعلام انزجار از اغتشاشات اخیر، بیان داشت: تشکر واقعی از این مردم وفادار به انقلاب، خدمت بی‌منت و حفظ شخصیت آنها و عمل به وعده‌ها و کمک به حل مشکلات آنان است.

وی با تأکید بر لزوم نظارت جدی‌تر بر بازار و قیمت اجناس، ادامه داد: دو هفته از پیگیری مشکلات سوخت صیادان می گذرد اما تاکنون نتیجه ای حاصل نشده و این در حالی است که قشر زیادی از مردم شهرستان ما از طریق دریا ارتزاق می کنند  و اکنون سخت در تنگنا قرار دارند و انتظار است مسئولین تدبیری بیاندیشند تا کرامت این عزیران جلوی خانواده‌هایشان حفظ شود، البته کسانی وضعیت صیادان را درک می کنند که خود در این موقعیت قرار گرفته باشند.

حسینی با اشاره به تأکید دولت بر لزوم تحقق حقوق شهروندی، اضافه کرد:  رسیدگی به وضعیت  و مشکلات مردم بویژه قشر صیاد در راستای حقوق شهروندی است  که انتظار می‌رود مسئولین توجه کنند.

وی گفت:  اغتشاشات اخیر یک برنامه از پیش برنامه‌ریزی و سازماندهی شده بود که عنایات خدا و امام زمان(عج) و  با تدابیر مقام معظم رهبری و حضور مردم در صحنه و فداکاری نیروهای بسیجی، نظامی و انتظامی و امنیتی این توطئه به شکست کشیده شد.

خطیب جمعه دیر با تأکید بر اینکه سیاستگذاران، مدیران ارشد و میانی نباید بگذارند زخم‌های سیاست‌های نسنجیده آنها بهانه به دست دشمن بدهد، عنوان کرد: رهبر انقلاب از اصل مصوبه سهمیه‌بندی و مدیریت مصرف سوخت حمایت کردند و مردم بعد از موضع رهبری صفوف خود را از آشوبگران جدا کردند اما براثر بی‌تدبیری و اقداماتی که باید انجام می‌شد و نشد، دشمن سوءاستفاده و ضربه خود را وارد کرد.

وی با اعلام اینکه در وقایع اخیر انتظار می‌رفت که دست‌اندرکاران این مصوبه حداقل به کوتاهی خود اعتراف می‌کردند، ادامه داد:  در بحث هدفمندی یارانه‌ها در سال ۸۹، ماه‌ها اطلاع‌رسانی شد اما در خصوص مصوبه سهمیه‌بندی بنزین این گونه نبود.

حسینی با تأکید بر اینکه مسئولان باید مسئولیت‌پذیر باشند نه مسئولیت‌گریز،  ابراز داشت: اینکه مسئول بلندپایه جمهوری اسلامی در سخنرانی خود بگوید که من روز جمعه بعد از مردم از این مصوبه خبردار شدم،  واقعا به ریش مردم خندیدن و همه نخبگان و شخصیت‌های جامعه را مورد اهانت قرار دادن است.

وی با بیان اینکه شما شاهد بودید که بنده در این دو هفته سعی کردم مردم را به آرامش و حمایت از مسئولان نظام دعوت کنم، افزود: من در تریبون نمازجمعه نسبتی به ایشان نمی‌دهم اما اگر مطلب همین است که رییس‌جمهور می‌گوید که از اجرای مصوبه خبر نداشته است، وای به حال ملت.

امام جمعه دیر با اشاره به اینکه خبردار نبودن رئیس‌جمهور از این مصوبه چیزی از مسئولیت ایشان کم نمی‌کند، عنوان کرد: در جریان این حوادث جواناتی به شهادت رسیده و به بیت‌المال خسارت وارد شده و این سخنان قابل قبول و توجیه نیست  و باید مسئولیت‌پذیر باشیم و بگوییم اشتباه کردیم و رسما از شهدا و رهبر معظم انقلاب  و مردمی که در سخن زیاد از آنها تعریف می‌کنیم، عذرخواهی کنیم و این چیزی از ما کم نمی‌کند.

وی گفت: مردم هنوز از این مصوبه قانع نشده اند و نیاز است کارشناسان بیایند و مردم را قانع و توجیه کنند، هرچند که قبلا باید این کار انجام می شد.

حسینی با بیان اینکه دستگاه‌های امنیتی باید از این حوادث درس بگیرند و نقاط ضعف خود را شناسایی و تقویت کنند، یادآور شد: دشمن در حوادث اخیر از فضای مجازی حداکثر بهره‌برداری کرد، اگرچه ما هم موافق بستن اینترنت نیستیم اما وقتی مملکت در خطر افتاده و امنیت جامعه خدشه‌دار شده چیزی مهم‌تر از حفظ نظام نیست، اما جای تأسف است که وزیر ارتباطات  به جای اینکه اوضاع را آرام کند، می‌گوید من مخالف بستن اینترنت بودم.

وی گفت: بخش زیادی از جوانانی که فریب خوردند و در کنار اغتشاشگران قرار گرفتند، همین جوانانی هستند که وظیفه ما ائمه جمعه، سازمان تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش ، دانشگاه ها و دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها است که برای آنها بصیرت افزایی می‌کردیم، بنابراین نیاز است در برنامه‌هایمان تجدید نظر کنیم.

امام جمعه دیر با اشاره به ماموریت‌های رهبری به بسیجیان، اظهار کرد: حضور در صحنه و آماده به کار بودن، راهبرد و تاکتیک در محلات برای مواجهه با حوادث، تقویت ارتباط با مساجد و هم افزایی با مجموعه های بسیجی، چابک سازی و اطلاع رسانی خدمات بسیج و حضور پررنگ در جنگ نرم از مطالبات مقام معظم رهبری از بسیج است.

وی با بیان اینکه مجلس در نظام اسلامی مظهر مردم سالاری دینی است، گفت: انتخابات مجلس یازدهم جشن چهل سالگی انتخابات مجلس و اولین انتخابات در گام دوم انقلاب اسلامی است که با توجه به شرایط حاضر و توطئه دشمن، حضور  حداکثری مردم در انتخابات نقشه های دشمنان را خنثی می کند.

حسینی تأکید کرد: مجلسی که می خواهیم تشکیل دهیم بر طبق ملاک های اسلامی و رهبری و امام راحل باشد تا توسط این مجلس، دولتی متعهد، ولایی، انقلابی و جوان بر سرکار بیاید. کسانی که صلاحیت و توانمندی لازم برای عهده دار شدن مسئولیت دارند در این انتخابات ثبت نام کنند.

نمایندگان مردمی برای مجلس انتخاب شوند/ مسئولان صادق باشند

امام جمعه عسلویه گفت: نمایندگان مجلس باید مردمی باشند و باید در خط انقلاب باشند و برای مردم تلاش کنند.

حجت الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه اظهار داشت: رهبر انقلاب در دیدار بسیجیان فرمودند: ملت ایران باز هم مثل همیشه قدرتمند و با عظمت در صحنه حاضر شدند.

وی اضافه کرد: توطئه بسیار خطرناکی بود و دشمنان آن همه پول خرج کردند و خیلی زحمت کشیدند که این توطئه با حضور مردم خنثی شد. همه نیروهای انتظامی و امنیتی تلاش کردند اما حرکت میدانی مردم از هر حرکتی برتر و مهم تر بود.

هاشمی‌نژاد افزود: باید به ملت شریف، نجیب، هوشیار، وقت شناس و قدرتمند ایران آفرین گفت. دشمنان می‌فهمند این حرکت یعنی چه! تو دهنی خوردند و عقب نشینی کردند.

امام جمعه عسلویه ۱۰ آذر سالروز شهادت شهید مدرس را گرامی داشت و افزود: این عالم بزرگوار دارای دو ویژگی شجاعت، شهامت و ساده زیستی بود و در مقابل رژیم طاغوت هیچ کوتاه نمی‌آمد چه در مجلس و چه در سایر تریبون‌ها محکم می‌ایستاد و معتقد بود اگر شجاعت نباشد عقیده عملی نخواهد شد و بی‌اعتنا به دنیا بود و ساده زندگی می‌کرد.

وی بیان کرد: مجلس باید مجلسی در طراز جمهوری اسلامی باشد. ملت ما و حاکمیت ما نمایندگانی چون شهید مدرس می‌خواهد. متاسفانه مشاهده می کنیم در مجلس شورای اسلامی نماینده ساعتی یک تصمیم می گیرد. ساعت بعد تصمیم دیگری می گیرد امضاء می‌دهد امضاء پس می‌گیرد. نماینده باید به نفع مردم رای و نظر بدهد و امضا کند.

هاشمی‌نژاد به اظهار نظر رئیس‌جمهور در خصوص اینکه از تاریخ اعلام تغییر قیمت و سهمیه بندی بنزین بی‌خبر بوده و مثل مردم صبح خبر دار شده گفت: اگر این حرف ایشان صادق است متاسفیم و اگر صادق نیست هم این حرف اهانت به مردم است به مردم شریف بی نظیر و وفادار به اسلام و قران واهل بیت که در تاریخ اسلام و بشریت نظیر ندارند اهانت نکنیم.

امام جمعه عسلویه بار دیگر از آحاد مردم شیعه و سنی عسلویه به خاطر حفظ آرامش و امنیت  شهرستان در حوادت اخیر تشکر کرد و از ائمه جمعه اهل سنت، بزرگان وزعمای قوم، شوراها دهیاران و مسئولین شهرستان به خصوص فرماندار و اعضای شورای تامین و نیروهای نظامی و امنیتی تشکر کرد.

هاشمی نژاد افزود: انقلابی بودن مهم نیست و انقلابی ماندن مهم است. ثابت قدم ماندن مهم است، اینکه در مقطعی باشیم در مقطعی نباشیم به درد نمی‌خورد تا آخر باید باشیم تا پای جان باید باشیم.

ساختمان مرکز بهداشت «بردخون» نیازمند توجه خیرین

امام جمعه بردخون گفت: چندین سال از ساخت مرکز بهداشتی درمانی بردخون گذشته و این ساختمان فرسوده شده و نیاز به فضای جدید دارد و با اینکه بارها موضوع را یادآوری کرده‌ایم اما اقدامی صورت نگرفته است.

ساختمان مرکز بهداشت «بردخون» نیازمند توجه خیرین
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دیر، حجت‌الاسلام سیدحسین رکنی‌حسینی امروز در خطبه‌های نمازجمعه بردخون، اظهار داشت: حجاب مصونیت می‌آورد و محدودیت نیست، اما برخی اوقات عده‌ای برای هم‌رنگ‌شدن با دیگران حجاب و چادر را کنار می‌گذارند اما همه لازم است به لباس تقوا مزین شویم.

امام جمعه بردخون با اشاره به آغاز کار انتخابات در کشور، افزود: فرایند انتخابات هم‌زمان با 10 آذر سالروز شهادت آیت‌الله مدرس و روز مجلس آغاز می‌شود و یکی از افتخارات ما برگزاری انتخابات در کشور است که به‌صورت متوسط هر سال شاهد یک انتخابات هستیم و تاکنون 34 انتخابات برگزار شده است.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم در انتخابات ایران حتی با کشورهای مدعی دموکراسی قابل مقایسه نیست، اضافه کرد: انتخابات آینده چند ویژگی دارد چراکه جشن چهل سالگی مجلس است و مشارکت فعالانه مردم پیامد زیادی برای دنیا دارد و شرایط حساس این دوره و نقشه‌های دشمن، مستلزم حضور حداکثری مردم است.

رکنی‌حسینی ادامه داد: انتظارات مردم در این دوره به‌خوبی عملی نشد که در مجلس آینده باید برای حاکمیت مجلسی انقلابی تلاش شود، زیرا این مجلس حکم سنگ بنای انقلاب در گام دوم را دارد.

خطیب جمعه بردخون به ویژگی‌های کاندیداهای آینده مجلس اشاره کرد و گفت: افرادی که خصوصیاتی مانند شهید مدرس دارند و احساس مسؤولیت و صلاحیت و شایستگی دارند و بین خود و خدای خود خلوت کنند و با دقت و وسواس وارد میدان شوند.

وی افزود: نمایندگان آینده باید مردم‌باوری و دفاع از حقوق آنان و شهامت و شجاعت و توانایی دفاع از حقوق و مطالبات مردم داشته باشند و ضمن نشست عمومی با مردم، پاسخگوی آنان باشند و تماشاگر و سیاهی لشکر نباشند و به رفاه و آسایش مردم و رفع گرانی توجه کنند و از وعده‌های غیرعملی بپرهیزند.

امام جمعه بردخون با گرامیداشت سالروز شهادت شهید مجید شهریاری و آیت‌الله مدرس، به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار بسیجیان اشاره کرد و گفت: همه مردم ایران بسیجی هستند و بسیج به قشر و دسته و جناح خاصی ارتباط ندارد.

خطیب جمعه بردخون با اشاره به فرسودگی مرکز بهداشتی درمانی شهید بردستانی بردخون، ابراز داشت: چندین سال از ساخت مرکز بهداشتی درمانی بردخون گذشته و این ساختمان فرسوده شده و نیاز به فضای جدید دارد و با اینکه بارها  موضوع را یادآوری کرده‌ایم اما اقدامی صورت نگرفته است.

وی افزود: انتظار همه مردم این است حال که دولت وارد این عرصه نمی‌شود، خیرین وارد این کار خداپسندانه شوند و خیرینی که مسجد و حسینیه و مدرسه می‌سازند برای ساخت مرکز بهداشتی درمانی بردخون تلاش کنند و بدانند اجر ساختن این مرکز کمتر از مکان‌های دیگر نیست زیرا جان مردم را از خطر نجات می‌دهد.

رکنی‌حسینی تصریح کرد: عده‌ای فکر می‌کنند که فقط ساخت حسینیه و مسجد اجر دارد اما برای ساخت یک مرکز درمانی که جان 12 هزار نفر از مردم را نجات می‌دهد کاری نکردند که باید این امر مهم نهادینه شود و همه دلسوزانی که می‌توانند در این زمینه کاری کنند وارد میدان شوند.

وی با بیان اینکه زمین برای ساخت مرکز درمانی وجود دارد، گفت: اگر افراد و خیرین برای نام مرکز حساسیتی دارند، مشکلی وجود ندارد و می‌توانیم تابلوهای زیادی بسازیم، چرا که با کمترین زلزله این ساختمان نابود می‌شود.

امام جمعه بردخون به یارانه معیشتی اشاره کرد و افزود: مردم سردرگم شده‌اند زیرا دولت‌مردان گفتند که ریالی از پول بنزین جایی صرف نمی‌شود و به مردم داده می‌شود اما اکنون هزاران قید و شرط گذاشته‌اند.

خطیب جمعه بردخون ادامه داد: عده زیادی از مردم از این یارانه بی‌بهره هستند و به حساب افراد زیادی واریز نشده که امیدواریم دولت‌مردان حرف خود را عوض نکنند و ضمن صداقت، در تصمیم‌گیری‌ها دقت کنند.

پس از اقامه نماز جمعه، مردم ولایت‌مدار بردخون تا بوستان شهدای گمنام راهپیمایی کردند و با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، مرگ بر اغتشاشگر ، انزجار و تنفر خود را نسبت به دشمنان اسلام اعلام کردند.

منابع:ایرنا، مهر، فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر