شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در شورای برنامه ریزی و توسعه استان بوشهر مطرح شد:
فکرشهر: رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: همه شاغلان و بازنشستگان ۱۵ درصد به پرداخت‎های آنان در سال آینده اضافه و یک عدد دیگر همتزار به بازنشستگان و شاغلان پرداخت می‌شود...
کد خبر: ۶۴۳۸۸
شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳

فکرشهر: رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: همه شاغلان و بازنشستگان ۱۵ درصد به پرداخت‎های آنان در سال آینده اضافه و یک عدد دیگر همتزار به بازنشستگان و شاغلان پرداخت می‌شود.

به گزارش فکرشهر، محمدباقر نوبخت در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان بوشهر با اشاره به پرداخت یارانه معیشتی  اظهار داشت: بیش از ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار از یارانه معیشتی برخوردار شدند و  ۲۴ میلیون نفر این یارانه را نگرفتند که این میزان به اندازه چند برابر جمعیت برخی کشورهاست.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: اکنون وظیفه داریم بررسی کنیم هر فرد و خانوار که بر اساس شاخص تعاون و رفاه شایسته پرداخت هستند یارانه معیشتی آنان پرداخت خواهد شود.

نوبخت ادامه داد: همچنین از همه شاغلان و بازنشستگان و مستمری بگیران کمیته امداد که باید به آنها متمرکز شویم، حمایت ویژه خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان این که سهمیه بندی بنزین را طبق قانون، برنامه و سیاست های اقتصاد مقاومتی باید انجام می دادیم ، افزود: در این بخش به دنبال محدود کردن مصرف هستیم تا منابع حاصل از آن نیز به مردم برگردانده شود.

معاون رئیس جمهور اظهار داشت:برخی شاید بگویند چرا با سهمیه‎بندی ناگهانی بنزین نابسامانی در جامعه بوجود آوردید، در صورتی که در سال ۹۳ نیز بنزین از ۴۰۰ به ۷۰۰ و از ۷۰۰ به ۱۰۰۰ افزایش یافته بود و هیچکدام از این افزایش‌ها نیز از ماه قبل مشخص نبود.

به بیان نوبخت، ۹۵ تنها سالی بود که سهمیه‎بندی  انجام نشد  و سال ۹۶ مجلس موافقت نکرد و در سال  ۹۷ اصلا سهمیه‎بندی را مناسب نمی‌دانستیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه یادآور شد: امسال که نرخ ارز ثبات نسبی داشته و تورم‎ نقطه‌ای، ماهانه و سالانه روند کاهنده پیدا کرده خطر بزرگی کشور ما را تهدید می کند که وارد کننده بنزین شویم.

نوبخت اظهارداشت: با تداوم سیر صعودی مصرف بنزین پیش‎بینی شده که امسال مصرف بنزین بالای ۱۰۶ میلیون لیتر در روز است و با این روند سال بعد باید بنزین را وارد می کردیم.

معاون رئیس جمهور افزود: آمریکا یک لیتر بنزین نیز به ما نمی‎دهد؛ آیا اگر کلیه ناوگان حمل و نقل کشور فلج شود بعد نمی‎گویند که چرا نتوانستید تحریم احتمالی بنزین را مدیریت کنید.

نوبخت افزود: با این وجود سران نظام به این نتیجه رسیدند که باید این کار انجام شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: همه شاغلان و بازنشستگان ۱۵ درصد به پرداخت‎های آنان در سال آینده اضافه می شود و  یک عدد دیگر همتزار به بازنشستگان و شاغلان پرداخت میشود.

نوبخت اظهار کرد: همچنین از محل مولد سازی دارایی‎های بزرگی که دراختیار دولت است تلاش داریم تبعیض نسبت پرداختی به قراردادی‎ها و استخدامی‎ها را همسان سازی کنیم.

وی یادآور شد: امسال حداقل ۶۶ هزار میلیارد تومان برای طرح های عمرانی داریم و درکنار این موارد هیچ‌گاه افراد تحت پوشش را فراموش نخواهیم کرد.

نوبخت بیان کرد: در کنار طرح هایی که برای کشور از جمله برای توسعه راه و بزرگراه ها داریم از اشتغال و مسکن محرومان غافل نخواهیم بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: دشمنان حتی اجازه نمی دهند یک بشکه نفت  برای خرید دارو صادر کنیم  و ما را تحریم کامل نفتی کردند بانک ها، کشتیرانی، بیمه و هر چه که به ذهن برسد تحریم کردند.

نوبخت ادامه داد: وقیح تر از این اقدام آنها اینکه رهبر و مسئولان دولتی از وزیر امور ارجه و بتازگی نیز وزیر ارتباطات کشورمان را تحریم کردند.

وی اظهارکرد: با این وجود ایران یک کارگاه است و همه انتظار منابع مالی  برای اجرای پروژه‌ها دارند ولی همه این مسائل در زمانی اتفاق افتاده که بی رحمانه ترین تحریم تاریخ معاصر رخ داده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت:۱۵ آذرماه بودجه سال آینده تقدیم مجلس شود و چنانچه نمایندگان نیز به دلیل ماموریت کاری در حوزه ‏های خود باشند لایحه بودجه را همان روز با تمام مستندات به مجلس می فرستیم.

نوبخت گفت: قبل از اینکه لایحه در مجلس مطرح شود توضیح می‌دهیم که در این بودجه به رغم فشار به منابع مالی کشور رنج و فشار تحمیلی بر مردم را به شکل‎های مختلفی جبران می‎کنیم.

وی بیان کرد: برای نمونه در سال هر چه نفت بفروشیم با قیمت ارز ۴۲۰۰ تومانی کالای اساسی تامین و تقدیم مردم خواهد شد.

معاون رئیس جمهور یادآورشد: در این بودجه تمامی کالاهای اساسی به رغم اینکه نرخ ارز در بازارها به هر نرخ دیگری باشد همچنان با نرخ ۴۲۰۰ تومان تحویل مردم خواهدشد.

نوبخت گفت: نمی گذاریم پروژه  راه‎آهن بوشهر تا تامین مالی فاینانس متوقف شود و حتما کمک خواهم کرد تا پروژه با سرعت مطلوب ادامه پیدا کند.

منبع: روابط عمومی استانداری بوشهر

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر