پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۴۴۰۷
شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱

فکرشهر: کاروان دولت تدبیر و امید اسفند ماه سال ۱۳۹۷ برای بار دوم به استان بوشهر سفر کرد و رهاورد آن برای این استان ۲هزار و ۵۳ میلیارد تومان اعتبار بود که از این میزان تاکنون ۵۵ درصد تخصیص یافته است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سرپرست امور پایه، ارزیابی و اطلاعات مدیریت سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: بوشهر جزو استان‌هایی است که اعتبار خوبی برای آن پیش‌بینی شده و دومین استان کشور از لحاظ تامین اعتبار است.

سعید جغتایی روز شنبه در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر افزود: سفر دوم اسفندماه سال گذشته رئیس جمهوری و هیات دولت به استان بوشهر ۶۰ مصوبه با ۲هزار و ۵۳ میلیارد تومان اعتبار داشت که از این میزان یکهزار و ۷۷ میلیارد تومان تعهدی بود که باید از سوی سازمان برنامه و بودجه و مابقی از محل صندوق توسعه ملی باید تامین اعتبار شود.

وی اضافه کرد: از مجموع یکهزار و ۷۷ میلیارد تومان تعهد سازمان برنامه و بودجه ۸۳۵ میلیارد تومان مربوط به سال ۹۸ است که تاکنون از این میزان ۴۵۵ میلیارد تومان پرداخت شده‌است.

سرپرست امور پایه، ارزیابی و اطلاعات مدیریت سازمان برنامه و بودجه یادآور شد: همچنین ۸۷۲ میلیارد تومان نیز برای سال ۹۹ پیش بینی شده‌است.

جغتایی اضافه کرد: مهمترین پروژه به تصویب رسیده در استان بوشهر با اعتبار ۴۷۲ میلیارد تومان مربوط به بخش آب، بخش کشاوزی ۲۵۳ میلیارد تومان، حمل و نقل ۱۶۵میلیارد تومان و ۱۵۱ میلیارد تومان نیز به بهداشت و درمان اختصاص دارد.

وی با اشاره به سفر دور نخست هیات دولت به استان بوشهر در سال ۹۳ افزود: این سفر ۱۱ مصوبه با ۶۲۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب داشت اما با توجه به اینکه پروژه‌ها با اعتبار پیش بینی شده به بهره‌برداری نرسید اعتبار بیشتری پرداخت شد.

وی گفت: تاکنون برای اجرای این مصوبه‌ها ۶۵۰ میلیارد تومان به استان بوشهر پرداخت شده‌است که با توجه به آمارها تاکنون ۱۰۵ درصد از این اعتبار محقق شده‌است.

سرپرست امور پایه، ارزیابی و اطلاعات مدیریت سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: با وجود این میزان پرداخت هنوز ۳۲ میلیارد تومان دیگراز تعهدات ریالی باقی مانده که تلاش می‌شود، محقق شود.

جغتایی اضافه کرد: هم اکنون از مجموع ۱۱ پروژه باقی مانده سه طرح بطور کامل تکمیل شده، پنج پروژه پیشرفت بالای ۷۰ درصد و سه طرح نیز با پیشرفت پایین‌تر از ۵۰ درصد است.

وی اضافه کرد: فاضلاب بوشهر یکی از مهمترین  پروژه‌های این استان است که تاکنون ۸۷ میلیارد تومان پرداخت شده و تلاش می‌شود با تامین مابقی تعهدات ریالی هرچه سریعتر به بهره‌برداری برسد.

سرپرست امور پایه، ارزیابی و اطلاعات مدیریت سازمان برنامه و بودجه کشور اضافه کرد: مجتمع فرهنگی عسلویه از جمله پروژه‌های مشکل‌دار سفر دور نخست هیات دولت به استان بوشهراست که با وجود تخصیص اعتبار اما پیشرفت خوبی نداشت و تلاش می‌شود تا هفته دولت سال آینده بهره‌برداری برسد.

جغتایی بیان کرد: پروژه پارک علم و فناوری استان بوشهر نیز تا دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: راه خروجی دوم بوشهر براساس مصوبه  ۱۷ کیلومتر بود که به ۵۲ کیلومتر افزایش یافت و تاکنون ۱۲۸ میلیارد تومان از اعتبارات ملی و پنج میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی برای آن پیش‌بینی شده‌است.

جغتایی اضافه کرد: کتابخانه مرکزی دانشگاه خلیج فارس بوشهر، ۱۷ کیلومتر از کریدور جنوبی استان بوشهر(قسمت شرق استان)، دانشکده کشاورزی دانشگاه خلیج فارس، فاز اول دهکده گردشگری بوشهر ( که جزو مصوبات نبود اما از محل مصوبات پرداخت شد)، ۶۵ کیلومتر از شبکه فاضلاب شهر بوشهر تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر