پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۴۴۱۱
شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۸

فکرشهر: مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: احیای قنات‌ها را در دستور کار داریم و طرح‌هایی اجرایی شده است.

به گزارش فکرشهر از مهر، مسعود خوارزمی‌نیا صبح شنبه در حاشیه اجرای طرح احیا و لایروبی قنات‌های استان بوشهر اظهار داشت: قنات‌ها همواره نقش مهمی در عرصه کشاورزی داشته‌اند و زمینه تامین آب را فراهم می‌سازند.

وی اضافه کرد: در راستای اجرای پروژه احیای مرمت و لایروبی قنات‌ها، رشته قنات کمه زرد واقع در بخش ارم شهرستان دشتستان به طول هزار و ۵۴۰ متر توسط مدیریت آب و خاک و امور فنی مهندسی با همکاری جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان احیا و مرمت شد.

خوارزمی‌نیا افزود: آبدهی این قنات که طی سالیان گذشته به دلیل بروز خشکسالی های مستمر با کاهش چشمگیری روبرو شده بود، مجدد با صرف هزینه ای بالغ بر دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و استانی در دو فاز احیا شد.

وی ادامه داد: پس از اجرای پروژه، دبی قنات به حدود ۲۰ لیتر در ثانیه افزایش یافته و حدود ۲۵ هکتار از اراضی و باغات تحت شرب آن که در سال های اخیر قابل آبیاری نبودند دوباره قابلیت آبیاری پیدا کرده و رضایت و خرسندی  بهره برداران را در پی داشته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر