جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۴۴۳۵
يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۴

فکرشهر: مشاور فرمانده کل و دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آب، اشتغال و مسکن محرومان از اولویت‌های قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال‌جاری است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سردارسید ضیاءالدین حزنی در همایش تجلیل از فعالان عرصه‌های مختلف خدمات‌رسانی در استان بوشهر افزود: تلاش می‌شود در بحث اشتغال به جایی برسیم که دغدغه مردم در جامعه برطرف شود.

وی بیان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درکنار همه ماموریت‌های واگذار شده که مهمترین آنها تامین امنیت پایدار و دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی است محرومیت‌زدایی، مردم‌داری و مردم‌دوستی را در دستور کار دارد و تلاش می‌شود بهترین خدمات در استان‌های مرزی و دور افتاده، صعب‌العبور و محروم ارائه شود.

حزنی، طرح‌های کوچک و زودبازده فاقد پیچیدگی‌های فنی و تخصصی و قابل اجرا توسط ساکنان بومی برای امنیت پایدار و کارآمدی نظام را از ویژگی‌های طرح‌های قرارگاه سازندگی عنوان کرد.

وی بیان کرد: سپاه پاسداران مسئول محرومیت‌زدایی نیست بلکه باید در کنار دولت در این راستای امر مهم گام بردارد و تلاش می‌شود این کار به نحو مطلوب انجام شود.

حزنی اظهار داشت: مهمترین مشکلات جامعه ناشی از فقر و محرومیت است و اینها موجب بیکاری، اعتیاد و طلاق  می‌شود و در نهایت به ناکارآمدی اقتصادی کشور می‌انجامد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه ایران یک درصد جمعیت دنیا را دارد اما ۷ درصد ثروت دنیا را به خود اختصاص داده و هنوز ۵ درصد از ثروت ایران کشف نشده‌است.

 مشاور فرمانده کل و دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ندیدن مناطق محروم دلیلی بر نبود آنها نیست و برای مردان بزرگ این بن بست وجود ندارد یا راهی خواهند ساخت یا راه خواهند یافت.

وی ادامه داد: برای انجام ندادن کار در مناطق محروم نباید دلیلی تراشیده شود و باید برای این قشر منفعتی داشته باشیم و میزان رضایتمندی محرومان و مستضعفان برای ما مهم است.

حزنی با بیان اینکه امروز اولویت اصلی ما مقابله با جنگ نرم است اضافه کرد: دشمن در قالب جنگ نرم در تلاش برای ایجاد تردید در ذهن مردم، رعب و وحشت و ایجاد دو دستگی است به همین دلیل هر میزی از جمهوری اسلامی برای ما مسئولان امتحان است و ما را متوجه فقر، محرومیت محرومان می‌کند.

وی ادامه داد: اگر بدرستی به وظایف خود در قبال افراد جامعه بپردازیم و به‌دنبال آثار معنوی باشیم به‌طور یقین به چشم مردم می‌آید و این میزها ما را به بهشت هدایت می‌کند.

حزنی گفت: مردم در جمهوری اسلامی مهم هستند هرچند مقام‌ها بالا و پایین می‌آیند اما مردم ثابت هستند و باید مراقب آنان بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: استان بوشهر ۲هزار و ۳۳۶ مسجد و حسینیه دارد که از این شمار یکهزار و ۲۸۳ مسجد و یکهزار و ۵۳ واحد حسینیه و اماکن مذهبی است.

حزنی اضافه کرد: با توجه به جمعیت یک میلیون و ۱۶۳هزا رو ۴۰۰ نفری استان بوشهر باید ۲هزار و ۳۲۷ مسجد و حسینیه وجود داشته باشد که این آمار در استان بوشهر بیش از این است و مشکلی در این زمینه  وجود ندارد.

وی ادامه داد: در استان بوشهر سه هزار و ۱۸۵پروژه عمرانی و ۱۴هزار و ۸۸ پروژه غیرعمرانی با ۱۳۷میلیارد و ۵۵۱ میلیون تومان اعتبار مصوب و ۱۲۲ میلیارد و ۵۵۷ میلیون تومان اعتبار پرداخت شده دردست اجرا است.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: تاکنون ۲هزار و ۱۵۲ پروژه با ۸۰ میلیارد تومان اعتبار شامل مسجد، خانه عالم، غسالخانه، خانه مددجویی و حسینیه اجرا شده‌است.

سردار علی رزمجو با بیان اینکه سال گذشته ۶۴۸ واحد مسکونی با مشارکت سپاه امام صادق (ع) و کمیته امداد در استان بوشهر احداث شده‌است افزود: در زمان حاضر نیز کار اجرایی ۳۷۷ واحد مسکونی مددجویی در استان بوشهر در دست اجرا است.

وی بیان کرد: افزون براین ۱۳هزار و ۷۷۹ پروژه غیرعمرانی با ۱۸ میلیارد تومان نیز در این استان اجرا شده‌است و تلاش می‌شود همزمان با برگزاری دومین یادواره سرداران و ۲هزار شهید استان بوشهر یکهزار جهیزیه برای نوعروسان و تازه دامادهای نیازمند این استان تامین شود.

رزمجو اضافه کرد: در این ارتابط  قرار شد قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران ۲۴ میلیارد تومان اعتبار به این استان در این بخش کمک کند.

وی ادامه داد: اعزام ۲۰۰ تیم پزشکی و هفت هزار ویزیت رایگان از جمله دیگر خدمات ارائه شده قرارگاه سازندگی استان بوشهر در مناطق محروم است.

رزمجو گفت: در اجرای اقتصاد مقاومتی نیز ۴۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در قالب یکهزار و ۶۹۹ فقره تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده‌است و قرارگاه پیشرفت آبادانی نیز چهار میلیارد تومان در حوزه زیرساخت در مناطق صعب‌العبور  و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در بخش فرهنگی هزینه کرده‌است.

   رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهرگفت: غنی سازی اوقات فراغت جوانان بعنوان مهمترین سرمایه های این سرزمین از مهمترین رویکرد این سازمان است.

ذوالفقار عباسی فرد افزود: محتوابخشی اوقات فراغت جوانان براساس تعالیم دینی و ارزشی که نقش مهمی در شکل گیری ارزش‌ها و هنجارها دارد از مهمترین رویکرد سازمان بسیج سازندگی است.

وی تاکید کرد: بهترین زمینه برای خودسازی، خودباوری و خوداتکایی اردوهای جهادی است و دغدغه همه ما این است که بچه‌ها در مسیر درست خدمت رسانی قرار گیرند.

عباسی فرد بر ضرورت همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی با بسیج سازندگی در راستای اجرای طرح‌های سازندگی و محرومیت زدایی تاکید کرد.

در این آئین از فعالان محرومیت زدایی در استان بوشهر تقدیر شد.    

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر