جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۴۴۵۵
يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰

فکرشهر: رئیس اداره بازرسی و ثبت شناورها می‌گوید که با هدف اجرای دستورالعمل ساماندهی ترددهای دریایی، ثبت قایق‌های بدون مجوز را از نهم آذر آغاز کرده و دارندگان قایق‌های بدون مجوز باید تا پایان آذر به نزدیک‌ترین بندر محل فعالیت خود رفته و شناورهای خود را در این سامانه ثبت کنند.

به‌گزارش فکرشهر، مصطفی حاجی‌‌رضایی دراین‌باره به خبرنگار صداوسیما گفت: پس از نام‌نویسی، بازرسی انجام می‌شود و در پایان برای آن قایق‌ها گواهینامه دریایی صادر می‌شود.

این کار به این دلیل اجرا شد که دست‌کم دو هزار قایق بدون مجوز در استان بوشهر و همچنین شمار زیادی از این قایق‌ها در سواحل کشور رفت‌وآمد می‌کنند که نیاز به ساماندهی و حل مشکل سوخت و مجوز رفت‌وآمد داشتند.

برای ثبت قایق، دارندگان با رفتن به نزدیک‌ترین اداره بندر، مجوز پارکینگ سند موتور فاکتور بدنه را باید به همراه داشته باشند و اظهارنامه‌ای را هم در اداره بندر پر کنند.

به‌گفته حاجی‌ رضایی ، سال ۹۶ آمار قایق‌های بدون مجوز دو هزار قایق بود که پیش‌بینی کرد این آمار به بیش از سه هزار قایق برسد.

رئیس اداره بازرسی و ثبت شناورهای اداره‌کل بنادرودریانوردی استان بوشهر از مراجعه‌کنندگان خواست به‌دلیل معدودبودن نیروهای اداری، شکیبا باشند و بااطمینان کار آن‌ها در بازه زمان‌بندی‌شده‌ای انجام خواهد شد.

او هم‌چنین هشدار داد که اگر دارندگان شناورهای بدون پروانه برای ثبت شناور خود این کار را نکنند، دریابانی از رفت‌وآمد آن‌ها جلوگیری می‌کند و با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر