پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۴۴۶۳
يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲

فکرشهر: در ششمین جشنواره موسیقی جایزه همایون خرم با عنوان "نوای حرم" در تهران، سه هنرمند نوجوان خورموجی به اجرای برنامه پرداختند.

به گزارش فکرشهر، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی در گفت گو با ایرنا گفت: در این جشنواره که در فرهنگسرای نیاوران تهران در حال برگزاری است امیر رضا منفرد نوازنده ویولن، نرجس بردستانی و فاطمه عاشوری نوازندگان پیانو و عضو گروه موسیقی خانه نگین هنر دشتی نوازندگی کردند.

حمید زارعی افزود: جشنواره جایزه همایون خرم هنرجویان و هنرمندان زیر ۱۸ سال را مد نظر دارد و توسط مؤسسه فرهنگی و هنری رادنواندیش با همراهی خانواده این استاد بزرگ موسیقی ایران و مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

زارعی ادامه داد: هدف اصلی جشنواره، بالا بردن سطح فرهنگی جامعه از طریق ارتقای سطح هنری و موسیقایی کودکان و نوجوانان با تاکید بر پاسداشت و گسترش فرهنگ اصیل و فاخر ایرانی و استفاده از نمونه‌ها و الگوهای موجود در جامعه هنر ایران زمین است.

وی بیان کرد: نوازندگان همه سازها،  خوانندگان و گروه‌های موسیقی کودک و نوجوان داوطلب ( کمتر از ۱۸ سال ) می‌توانند با اجرای یکی از تصنیف‌ها یا قطعه‌های بی‌کلام استادان مرتضی محجوبی، ابوالحسن صبا، روح‌الله خالقی، مجید وفادار، مهدی خالدی، علی تجویدی، همایون خرّم‌، حبیب‌الله بدیعی، پرویز یاحقی و اسداله ملک که به شکل رسمی عرضه شدهاست، به صورت تک‌خوانی، تک‌نوازی، هم‌خوانی، هم‌نوازی و گروه‌نوازی در این جشنواره شرکت کنند.

شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی با ۴۱ هزار نفر جمعیت در۸۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر