پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۴۴۷۳
دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰

فکرشهر: مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی بوشهر گفت: برقراری ارتباط نزدیک دانشگاه ها با بخش صنعت می تواند به تأثیرگذار تر بودن یک دانشگاه کمک کند.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی بوشهر، نشست مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی بوشهر و سرپرست آموزشکده فنی حرفه ای دختران بوشهر در راستای عملیاتی نمودن تعهدات طرفین با عنایت به مسئولیت اجتماعی و ضرورت ارتباط دانشگاه با صنعت در آموزشکده فنی حرفه ای بوشهر برگزار شد.

مهدی صفوی در این دیدار گفت: حرکت موثر و ملموس دانشگاه فنی و حرفه ای و شرکت شهرک های صنعتی بوشهر می تواند ما را به اهدف از پیش تعیین شده که کمک به صنعت و تقویت جایگاه علمی و تاثیر گذاری دانشگاه هاست نزدیک کند.

وی افزود: دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای از ظرفیت و توانمندی خوبی برخوردارند و اگر مسیر درستی برای این دانشجویان ترسیم شود با تبدیل ظرفیت های بالقوه به بالفعل  علاوه بر یاری رسانی به بخش صنعت شخصیت دانشجو نیز شکل گرفته و در مسیر صحیح هدایت می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی بوشهر با پیشنهاد بازدید دانشجویان از واحد های تولیدی اضافه نمود: بازدید ها باید با نیازشناسی صنعت و آشنایی با آسیب و نیاز محیط صنعت اتفاق افتد.

مهندس صفوی؛ آشنایی دانشجویان با فرایندهای ارتباط با صنعت را مهم دانست و افزود: این موضوع نیازمند ارائه یک طرح خوب و پخته است و طرح خوب مستلزم همکاری دوجانبه است. 

وی با اشاره به تربیت نیروی تکنسین مورد نیاز صنعت، گفت: در آینده قطعا فرصت های شغلی جدیدی  تعریف و  ایجاد می شود و ارتباط دانشگاه با بخش صنعت میتواند به حضور افراد مفید تر و موثر تر در این جایگاه های شغلی کمک کند.

زهرا حاجیانی نیز در این دیدار موضوعات  تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه های آموزشکده های فنی حرفه ای دختران و پسران بوشهر توسط واحدهای تولیدی مستقر در  شهرک های صنعتی در راستای دستیابی به  برند ملی، ثبت اطلاعات حقیقی واحدهای صنعتی در سامانه ملی کارآموزی جهت دوره کارآموزی دانشجویان، بازدید از واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی، برگزاری استارت آپ های مشترک، اختصاص فضا جهت حضور دانشگاه در نمایشگاه ها و  برگزاری دوره ها را مطرح و در این خصوص با حضور مدیران مربوطه بحث و تبادل نظر گردید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر