جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۴۴۸۵
دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲

فکرشهر: شماری از خانوارهای ساکن در شهرستان گناوه که بنا به دلایلی اکنون به شبکه گاز رسانی طبیعی دسترسی ندارند، در فصل زمستان برای استفاده از وسایل گرمایشی خود نیاز به نفت سفید دارند اما امسال نیز همانند سال گذشته در آغاز سرما با مشکل نبود این سوخت روبرو شده‌اند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، براساس مصوبه دولت در سال‌های اخیر با توجه به گازرسانی به بخش عمده شهرها و روستاهای شهرستان گناوه مردم به استفاده از شبکه گاز طبیعی در این شهرستان ملزم شده‌اند اما در این میان برخی از خانواده‌ها به دلایل مختلف امکان استفاده از شبکه گاز شهری را ندارند و با وسایل نفت سوز خانه‌های خود را گرم می‌کنند.

اگرچه دولت تلاش و هزینه‌های فراوانی برای گازدارکردن شهر و روستاهای شهرستان گناوه انجام داده اما برخی خانواده‌ها از جمله قشر مستضعف و کم درآمد  برای گازدارکردن منازل به دلیل هزینه بالای آن نیستند و امیدوارند مسئولان همانند سال قبل برای تامین نفت سفید مورد نیاز آنان تا سرما نرسیده چاره کنند.

طبق دستورالعمل ابلاغی سال قبل و امسال، مقرر شده برای شهرها و روستاهای استان بوشهر که گازکشی انجام و علمک نصب شده نفت سفید توزیع نشود.

 یک شهروند گناوه‌ای گفت: هزینه کامل لوله‌کشی برای گازدارکردن منزل در شهر و روستا بیش از ۴۰ میلیون ریال است که خیلی از خانواده‌ها  قادر به پرداخت آن نیستند.

میثم زارعی افزود: برای حل مشکل مالی خانواده‌هایی که توانایی پرداخت هزینه‌ها را ندارند باید مسئولان چاره‌ اندیشی کنند که یکی از این راه‌ها پرداخت تسهیلات با کارمزد کم است.

دیگر شهروند گناوه‌ای که به همراه خانواده خود در یکی از آپارتمان‌های شهر سکونت دارد و از سیستم گاز بهره‌مند نیست، گفت: تکلیف من و خانواده و دیگر مستاجران که در این آپارتمان زندگی می‌کنند چیست و چگونه باید فصل سرما را بدون وسایل گرمایشی سپری کنیم؟

حسین محمودی افزود: مسئولان مربوطه باید صاحبان و سازندگان مجتمع‌های آپارتمانی شهر که فاقد سیستم گاز کشی است موظف به لوله‌کشی کنند.

وی بیان کرد: برخی خانوارهای این شهرستان باتوجه به افزایش هزینه‌ها که باعث کاهش قدرت خرید مردم شده  قادر به لوله‌کشی گاز به درون منازل خود نیستند.

مهرداد بیوکی مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآوردهای  نفتی استان بوشهر گفت:  خانوارها می‌توانند با مراجعه به سایت "نیو تجارت آسان"  اطلاعات مورد نیاز را تکمیل و درصورت واجدشرایط و مستحق بودن سهمیه نفت به آنان اختصاص خواهد یافت.

رئیس  اداره گاز گناوه گفت: خانوارهایی که نیاز به نفت دارند باید به سایت شرکت پخش فرآوردهای نفتی مراجعه و مشخصات و درخواست خود را ثبت کنند.

اکبر نظری افزود: در این سایت بخشی از پاسخ به متقاضیان به اداره گاز مربوط است که ارجاع و تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی گفت: درخواست این عده پس از ثبت  ازطریق سامانه یادشده بصورت اینترنتی به اداره گاز ارایه  که درصورت انجام نشدن شبکه گازرسانی جزو شرایط خاص محسوب می‌شوند و بصورت تجمیعی در باره آنان تصمیم‌گیری خواهد شد اما در صورت انجام گازرسانی تا ملک آنان درخواست آنها رد می‌شوند.

نظری اظهارداشت: خانوارهایی که به دلیل مشکلات مالی قادر به پرداخت هزینه‌های لوله کشی در منازل خود نیستند باید به این اداره مراجعه کنند تا برای دریافت تسهیلات به بانک ملت معرفی شوند.

وی بیان کرد: تسهیلات مورد نظر برای ارایه به کارکنان اداره گاز است اما برای خدمات دهی به متقاضیان برای لوله‌کشی گاز درنظر گرفته‌ شده‌است.

رئیس اداره گاز گناوه از بانک عامل خواست تا علاوه بر تسهیل در پرداخت در تامین و جذب اعتبار که مهلت آن تا پایان سال است اقدام تا متقاضیان از این فرصت استفاده برده و  از گاز طبیعی بهره‌مند شوند.

شهرستان گناوه با ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در شمال استان بوشهر واقع است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر