پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۴۵۴۷
سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱

فکرشهر: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در اغتشاشات اخیر خسارت و صدمه‌ای به بقاع متبرک وارد نشد.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی خاموشی بعدازظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: برای اینکه تحریم‌های اعمال‌شده برای دشمنان یک ثمره و بازخوردی داشته باشد آنان به مزیت‌های نسبی ایران توجه دارند و در این راستا اهداف خود را با این آشوب‌ها، فتنه‌ها و اغتشاشات دنبال می‌کنند.

خاموشی با بیان اینکه مردم صف خود را با اغتشاشگران جدا کردند تصریح کرد: مردم آگاه ایران از آن عده‌ای که درصد اغتشاش بودند صف خود را جدا کردند و مردم ما در عینی که در حوزه اقتصادی مطالبه دارند و باید مسئولان توجه ویژه‌ای به این مهم داشته باشند به‌فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه و اعمال آشوبگران را محکوم کردند.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: موقوفات غیرمتصرفی دارای تولیت خاص و موقوفات متصرفی در اختیار سازمان اوقاف و امور خیریه است.

وی تصریح کرد: در قانون بقاع متبرکه، مدیریت ۴ بقعه متبرکه شاهچراغ (ع)، استان قدس رضوی، حضرت معصومه (س) و حضرت عبدالعظیم حسنی در اختیار سازمان اوقاف است و تدبیر برنامه فرهنگی و گردش مالی دیگر بقاع متبرکه بر عهده سازمان اوقاف است.

ثبت بیش از ۱۹۳ هزار موقوفه در سازمان اوقاف و امور خیریه

خاموشی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۱۹۳ هزار موقوفه در سازمان اوقاف و امور خیریه ثبت‌شده است گفت: سند تک‌برگی شدن اسناد بقاع متبرکه صادرشده که این مهم سبب جلوگیری از مخدوش اسناد بقاع متبرکه در طول تاریخ می‌شود.

واگذاری بیش از ۳ هزار وقف

نماینده ولی‌فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: امسال بیش از ۳ هزار وقف در عرصه‌های گوناگون از جمله وقف‌های امور خیریه، بیمارستان، مدارس، مراکز درمانی، وقف‌هایی در عرصه حوادث طبیعی، علم و فناوری، وقف مشارکتی واگذارشده است.

وی تصریح کرد: بافرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مسیر تحقق مطالبات مردم مشخص می‌شود، در این راستا مجلس شورای اسلامی و مدیریت اجرایی به این خواست و مطالبه اقتصادی مردم ان‌شاءالله بیشتر رسیدگی کنند و تنها راه‌حل مشکلات اقتصادی کشور توجه به اقتصاد درون‌زا است تا ضمن افزایش تولید زمینه اصلاح درآمدها محقق شود.

توجه ویژه مردم ایران به فرهنگ وقف واگذاری

خاموشی با بیان اینکه برای اینکه تحریم‌های اعمال‌شده برای دشمنان یک ثمره و بازخوردی داشته باشد آنان زمینه بروز فتنه، آشوب و اغتشاش در برنامه دارند، گفت: مردم ایران توجه ویژه‌ای به فرهنگ وقف واگذاری آن در عرصه‌های مختلف دارند.

وی، بقاع متبرکه را یک کانون فرهنگی دینی دانست و بیان کرد: این کانون‌ها به هم تفاوت‌های منطقه‌ای دارند چراکه برخی بقاع به سبب گوناگونی زائران و مراجعه‌کنندگان زیادی نسبت به دیگر بقاع دارد که اعداد آنان ۵۰۰ بقعه ارزیابی‌شده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه مابقی بقاع متبرکه دارای برنامه فرهنگی محدودتری است افزود: برای آبادانی این بقاع هیئت‌امنای منطقه‌ای و بومی با ارائه پیشنهادات، منابع اعتباری لازم برای بازسازی آن‌ها تصویب می‌شود.

خاموشی با اشاره به اینکه برنامه پرشتابی برای بهینه‌سازی فضای کالبدی بقاع آغازشده تصریح کرد: اخیراً در این بقاع برای مقابله با آسیب‌ها و کمک به رفع فقر منطقه‌ای کانون‌هایی به نام افق شکل‌گرفته است.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه کانون‌های افق بر اساس سرفصل‌ها به مشکلات خاصی رسیدگی می‌کنند افزود: در آغاز سال تحصیلی جدید کمک‌های تحصیلی ارائه شد و در رسیدگی به محرومان کمک‌هایی به این افراد موردتوجه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این طرح در حال اجرا است تصریح کرد: اخیر در خراسان رضوی ۲۶ نیروگاه خورشیدی ۳۰ تا ۵۰ کیلوواتی به میزان ۱۲۰ کیلووات افتتاح‌شده که هم کمکی برای مجموعه بقعه و هم در تولید انرژی برقی نقش مهمی دارد.

اجرای طرح افق در ۵۰۰ بقعه

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از اجرای طرح افق در ۵۰۰ بقعه خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال بر اساس برنامه‌ریزی طرح افق در بیشتر بقاع متبرکه بر اساس نیاز مناطق کشور اجرایی می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر