پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به ورود یک سامانه بارشی به استان، گفت: طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در سطح استان شاهد تشدید بارش‌ها خواهیم بود...
کد خبر: ۶۴۵۸۹
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۳

فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به ورود یک سامانه بارشی به استان، گفت: طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در سطح استان شاهد تشدید بارش‌ها خواهیم بود.

به گزارش فکرشهر، فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: با توجه به آخرین نقشه‌های پیش‌یابی جوی، از اوایل وقت جمعه با ورود سامانه بارشی به استان، وقوع بارش باران گاهی رگبار باران همراه با وزش باد شدید و رعد و برق ابتدا بر روی دریا و تداوم و تشدید بارش‌ها طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در سطح استان پیش‌بینی می‌شود. 

وی مدت زمان فعالیت سامانه بارشی را به تدریج از روز جمعه تا اواخر روز یکشنبه عنوان کرد و افزود: نوع مخاطره این سامانه بارش باران، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید و گاهی تندباد لحظه ای و ریزش تگرگ است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر منطقه اثر این سامانه را در جمعه روی دریا و سواحل شمالی با بارش پراکنده باران همراه با وزش باد شدید و گاهی رعد و برق و در روزهای شنبه و یکشنبه در همه نقاط استا با بارش باران، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید و گاهی ریزش تگرگ عنوان کرد.

وی تصریح کرد: عصر جمعه تا اواخر روز یکشنبه به سبب وزش باد شدید و تندبادهای لحظه ای، دریا مواج و طوفانی است.

شکوهی‌پور افزود: روزهای شنبه و یکشنبه با توجه به تشدید بارش‌ها در استان بوشهر و استان‌های هم‌جوار، آبگرفتگی شدید معابر عمومی و اختلال در ترددهای شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه های فصلی، کاهش دید و احتمال ریزش کوه در محورهای مواصلاتی  پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: توصیه می‌شود طی این مدت از ترددهای دریایی بویژه تردد شناورهای کوچک، تفریحی و مسافری اجتناب شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خواستار پرهیز از صعود به ارتفاعات و اتراق در کنار رودخانه‌ها شد و گفت: اقدامات لازم برای حفاظت از محصولات کشاورزی و کنترل دما و رطوبت در واحدهای تولیدی کشاورزی و دامداری اندیشیده شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر