چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۴۶۰۲
پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۵

فکرشهر: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر از برگزاری مسابقات آزاد مهارت در رشته های جوش و برق ساختمان ویژه سربازان استان بوشهر خبر داد.

به گزارش فکرشهر، عبدالمجید دراهکی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ثبت نام این مسابقات از طریق قرارگاه مهارت آموزی رده های خدمتی نیروهای مسلح استان  و دفتر مسابقات ملی مهارت مستقر در آموزش فنی و حرفه ای بوشهر است.

دراهکی با بیان اینکه ثبت نام مسابقات از ۱۵ آذر ماه در استان بوشهر شروع و تا ۱۵ دی ماه ادامه دارد، اظهار کرد: پس از ثبت نام داوطلبین در این مسابقات یک دوره مسابقه انتخابی بین شرکت کنندگان برگزار خواهد شد و ۳۰ نفر منتخب در هر حرفه به مسابقه نهایی که ۲۵ دی ماه در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره ۳ بوشهر برگزار می شد راه پیدا خواهند کرد.

وی در خصوص شرایط شرکت در مسابقات نیز گفت: تمام افرادی که دارای مهارت جوشکاری  برق ساختمان در بین کارکنان وظیفه نیروهای مسلح  هستند، بدون شرط سنی می‌توانند در مسابقات مذکور شرکت کنند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر، بیان داشت: ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی، تسعه مهارت آموزی در پادگان های نظامی، ایجاد فرصت مناسب برای تبادل فنی و تجارب حرفه‌ای بین سربازان از اهداف برگزاری این دوره از مسابقات آزاد مهارت است.

دراهکی شناسایی کمبودهای موجود در آموزش‌های فنی برای سربازان وظیفه، برنامه‌ریزی برای رفع آنها، بهنگام‌سازی دانش و توانایی سربازان، شناسایی نخبگان و استادکاران مهارتی، فراهم‌سازی امکان حضور نخبگان مهارتی در مسابقات بین‌المللی را از دیگر اهداف برگزاری مسابقات آزاد مهارت عنوان کرد.

وی تصریح کرد: برای اولین بار اداره کل  آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر قصد دارد با همکاری قرارگاه مهارت آموزی کارکنان ظیفه نیروهای مسلح کشور با برگزاری مسابقات آزاد در رشته های جوشکاری و برق ساختمان به معرفی استادکاران مهارتی در این حوزه اقدام کند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر، بیان داشت: چنین اقدامی با عنایت به تغییرات مستمر فناوری و تکنولوژی و تأثیر ارتقای مهارت جوانان و افراد جویای کار در همسویی با این تغییرات برای توسعه اقتصادی کشور اهمیت فراوانی دارد.

دراهکی در پایان بیان داشت: به نفرات برتر اول تا سوم هر رشته جوائز نفیسی از طرف قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح کشور اهداء خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر