سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۴۶۴۳
پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸

فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر نسبت به آبگرفتگی شدید معابر عمومی و وقوع سیلاب در استان بوشهر طی روزهای آینده هشدار داد.

به گزارش فکرشهر، فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به تقویت سامانه بارشی شاهد تشدید بارندگی‌ها همراه با رعد و برق های شدید و وزش باد شدید و گاهی تندباد های لحظه‌ای در استان خواهیم بود.

وی اضافه کرد: نسبت به آبگرفتگی شدید معابر عمومی و وقوع سیلاب در برخی نقاط، همچنین سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه های فصلی، ریزش کوه در محورهای مواصلاتی استان، کاهش دید و لغزندگی جاده ها و در نتیجه اختلال در ترددهای شهری و جاده ای هشدار داده می شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: همچنین نسبت به وقوع طوفان تندری همراه با رعدوبرق شدید و ریزش تگرگ هشدار داده می شود.

وی ادامه داد: نسبت به وزش تندبادهای لحظه ای با سرعتی بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و در پی آن افزایش ارتفاع موج دریا به بیش از دو متر هشدار داده می شود.    

شکوهی‌پور افزود: توصیه می شود طی مدت مذکور از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای کوچک، تفریحی و مسافری و از صعود به ارتفاعات و اتراق در کنار رودخانه ها و قرار گرفتن در مناطق پر خطر (که خطر جاری شدن سیلاب و برخورد صاعقه وجود دارد) پرهیز شود.

وی تصریح کرد: همچنین در این مدت از ترددهای غیر ضروری در محورهای مواصلاتی استان اجتناب شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزود: اقدامات لازم برای حفاظت از محصولات کشاورزی و دامداری اندیشیده شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر