جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»
فکرشهر ـ مصطفی منفرد: در ماه های گذشته بازار میوه و تره بار جزیره خارگ، روزهای بسیار سختی را پشت سر گذاشت؛ افزایش چشمگیر قیمت ها، سبب نارضایتی بیشتر مصرف کنندگان شد...
کد خبر: ۶۴۶۷۹
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹

فکرشهر ـ مصطفی منفرد: در ماه های گذشته بازار میوه و تره بار جزیره خارگ، روزهای بسیار سختی را پشت سر گذاشت؛ افزایش چشمگیر قیمت ها، سبب نارضایتی بیشتر مصرف کنندگان شد.                                 

به گزارش «فکرشهر»، متاسفانه از زمان اعلام خبر افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی آن قیمت اکثر اقلام مصرفی خانوارها افزایش چشم گیری داشته که میوه و تره بار از این قاعده مستثنی نیستند، در جزیره خارگ این گرانی بیش از پیش به شهروندان فشار وارد کرده چراکه مغازه داران می بایست برای حمل و نقل بار خود کرایه بیشتری را بپردازند تا بتوانند از طریق دریا و لندیکرافت ها بار را به جزیره منتقل کنند که این امر خود هزینه بیشتری  را در برداشته است.

بخشدار ویژه خارگ در این باره به «فکرشهر» گفت: دولت در بخش ویژه خارگ به‌شدت با موضوع گرانی در سطح جزیره با همکاری دستگاه قضایی بدون هیچ مسامحه‌ای برخورد خواهد کرد.

رضایی گفت: شرایط جزیره خارگ به دلیل تأمین اقلام مورد نیاز روزانه اهالی صبور این جزیره خاص و با یک ساز کار هزینه‌زا است.

وی با بیان اینکه دستور رصد لحظه‌ای به تمامی ارکان‌های متولی در این زمینه از سوی این بخشداری ابلاغ‌شده است، اضافه کرد: در زمینه گرانی مردم کوتاهی نکنند و گزارشات از وضعیت بازار را به اطلاع بازرس مستقر صنعت و معدن در جزیره برسانند.

بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: پس از تشکیل کارگروهی در زمینه مبارزه با گرانی با همکاری شورای شهر و شهرداری، عملیات عمومی، پایانه نفتی خارگ، نیروی انتظامی، ناظرین صنعت و معدن و...  بستری جدید برای تأمین اقلام و مایحتاج شهروندان در نظر گرفته شد.

در این راستا، برای اولین بار در سطح جزیره خارگ به مدت دو روز از پنج شنبه ۹۸/۰۹/۱۴ تا جمعه شاهد برپایی بازار روز میوه و تره بار بودیم، مقرر شد هفته ای دو روز این بازارچه برقرار باشد.

به گزارش «فکرشهر»، میوه و تره بار به صورت منظم و قیمتی بسیار مناسب در این بازار عرضه شد که با استقبال خوب اهالی جزیره مواجه شد. 

همدلی و هم افزایی بخشداری، شورای شهر و شهرداری، عملیات عمومی، پایانه نفتی خارگ، نیروی انتظامی، ناظرین صنعت و معدن و... در جزیره، در این موضوع مثال زدنی است و یکبار دیگر ثابت شد اکثر مشکلات این جزیره در خارگ با  همدلی، هم افزایی حل خواهد شد.

اکثریت شهروندان نسبت به راه اندازی این بازارچه رضایت داشته و خواهان تداوم داشتن این نوع بازارها هستند.

شهروندان خارگ امیدوارند با همکاری مسوولین مربوطه بالاخص بخشداری ویژه خارگ شرایط بهتری برای فروشندگان مهیا شود تا بتوانند بهتر از قبل به مردم خدمات دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر