شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۴۷۰۷
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: با توجه به وجود نیروگاه اتمی در شهر بوشهر، تامین و مصرف قرص ید یکی از ضرورت‌های این استان است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالکریم گراوند روز شنبه در نشست ارزیابی مانور پرتوی که ۱۲ اردیبهشت ماه امسال در بوشهر برگزار شد افزود: در همین ارتباط باید بودجه مورد نیاز برای تامین قرص ید با همکاری سازمان پدافند غیرعامل در بودجه کشور لحاظ شود.

وی بیان کرد: نبود تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای برگزاری چنین رزمایش مهمی در استان از نقاط ضعف رزمایش پرتوی بوشهر بود که سازمان پدافند غیرعامل باید با حمایت مالی برای تامین و تقویت تجهیزات مورد نیاز رزمایش و حل این مشکلات تدبیری بیاندیشد.

گراوند افزود: تجهیزاتی که از سوی سازمان پدافند غیرعامل استان بوشهر برای برگزاری رزمایش پرتوی وارد این استان شد باید در اختیار بوشهر  قرار می‌گرفت و انتظار می‌رود این سازمان این موضوع را محقق کند.

وی ادامه داد: مهم‌ترین نقطه قوت رزمایش موفقیت‌آمیز پرتوی در بوشهر، حضور و همکاری بسیار خوب مردم بود که نشان از فرهنگ والای آنان دارد.

گراوند گفت: در برگزاری هر مانوری نقاط ضعف و قوتی وجود دارد که باید نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را تقویت کرد در همین ارتباط کارگروه‌های ۹ گانه باید نقاط ضعف و قوت خود را مورد بررسی قرار دهند و شورای پدافند غیرعامل استان نیز ارزیابی دوباره‌ای از این رزمایش انجام دهد.

وی اضافه کرد: به‌منظور آمادگی بیشتر استان ببوشهر رای برگزاری رزمایش پرتوی در آینده، رزمایش‌های موضوعی با هماهنگی شورای پدافند غیرعامل برنامه‌ریزی شود.

دومین مانور پرتویی بوشهر ۱۲ اردیبهشت ماه در محل و شعاع پنج کیلومتری نیروگاه اتمی بوشهر با هدف ارزیابی آمادگی این نیروگاه برای مقابله با شرایط اضطراری و حوادث برگزار و هزار نفر از ساکنان روستاهای هلیله، بندرگاه و شهرک مروارید در حاشیه نیروگاه از طریق دریا و خشکی تخلیه و به محل کمپ اسکان اضطراری در دانشگاه آزاد عالیشهر انتقال یافتند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر