جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۴۷۴۸
يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: مناطق پیرامونی محیط‌های آموزشی استان بوشهر پاکسازی شده است.

به گزارش فکرشهر از مهر، مجید خورشیدی بعدازظهر یکشنبه در همایش دو روزه علمی و آموزشی کشوری دست‌اندرکاران حوزه بهداشت روان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بوشهر اظهار داشت: نقش شخصیت‌سازی و پرورش معلمان در کنار نقش آموزش است.

وی تصریح کرد: سایر کشورها به نمادها و سرمایه‌هایشان احترام بیشتری قائل می‌شوند، اگر می‌خواهیم نظام آموزش و پرورش نوینی داشته باشیم باید به سرمایه‌های کهنمان احترام بگذاریم.

خورشیدی با بیان اینکه استان بوشهر یکی از خاستگاه‌های آموزش و پرورش است اضافه کرد: مسئولین آموزش و پرورش کشور نمادی را برای مدارس بالای ۱۰۰ سال کشور در ورودی وزارت آموزش و پرورش طراحی کنند به نحوی که مردم این مواریث گران‌بها نظام آموزش و پرورش را بشناسند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر افزود: امیدواریم با تلاش معلمان و اولیای مدارس و دانش آموزان شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در نسل آینده باشیم.

خورشیدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هرچقدر بر عنصر مقابله تأکید بکنیم یقیناً ناتوان خواهیم بود گفت: ما باید بازار مصرف را برای ورود هر نوع آسیب از جمله مواد مخدر ناامن کنیم.

وی تصریح کرد: اگر دانش‌آموز ما عزت‌نفس و خوداتکایی درونی داشته باشد همین کافی خواهد بود و به مقابله و مبارزه بیرونی نیاز نخواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه وظیفه ما امن و پاک نگه‌داشتن محیط پیرامونی مدرسه است اظهار داشت: با تلاش همه دستگاه‌های متولی در استان بوشهر از جمله نیروی زحمتکش انتظامی سعی شده است مناطق پیرامونی محیط‌های آموزشی پاک باشد.

خورشیدی افزود: معلمان زحمتکش باید نهایت تلاششان را صرف این بکنند که عامل درونی و درون‌زای دانش‌آموز را تحریک و بیدار بکنند تا دانش‌آموز خودش را از هرگونه آسیب حفظ کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه آمار نگران‌کننده عدد ثبت‌نشده طلاق‌های عاطفی و خانواده‌های میان‌تهی در جامعه بالا است ولی متأسفانه این آسیب پنهان است خاطرنشان کرد: آنچه در جامعه کمتر به آن توجه می‌شود خانواده‌های میان‌تهی است و این آسیب پنهانی است که اولیای مدرسه باید به این گروه از دانش آموزان توجه ویژه‌ای داشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر