جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۴۷۶۴
دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲

فکرشهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: بیش از ۱۰ تن گندم برای کشت در سال زراعی ۹۹-۹۸ بین کشاورزان استان توزیع شده است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، خسرو عمرانی بیان کرد: امسال تا کنون بیش از ۱۰ هزار تن بذر گندم از ارقام آبی و دیم، توسط چهار شرکت تولید کننده بذر، تولید و به‌وسیله عاملان توزیع در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: با شروع سال زراعی جدید طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در کمیته فنی بذر استان و بخش‌نامه سطح زیر کشت گندم آبی و دیم، همچنین براساس اعلام نیاز بذر شهرستان‌ها، سهمیه بذر گندم آبی و دیم هر شهرستان به تفکیک رقم و شرکت تولید کننده به شهرستان‌ها ابلاغ شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر مهمترین ارقام گندم آبی توزیع شده را چمران ۲، مهرگان و برات و گندم دیم، آسمان، کریم، آفتاب، قابوس و کوهدشت دانست و افزود: امسال در مجموع ۱۰ هزار و ۶۲۰ تن گندم بین کشاورزان توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه توزیع بذر از اواخر شهریورماه آغاز شده و و تا پایان آذرماه ادامه دارد گفت: امسال ۹۵ هزار هکتار از اراضی استان بوشهر به زیر کشت گندم می‌رود که ۱۵ هزار هکتار آبی و ۸۰ هزار هکتار دیم است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر