جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۴۸۷۰
چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳

فکرشهر: کارگاه تاریخ شفاهی و خاطره نویسی روز سه‎شنبه با حضور نویسندگان و محققان مطرح کشور در بوشهر برگزار شد.

به گزارش فکرشهر، مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری اداره کل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری گفت: در این کارگاه مباحت تئوری و نظری برای پاسخگویی به پرسش‌های نویسندگان و محققان در زمینه ثبت و ضبط خاطره‌ها و مصاحبه‌هایی که انجام می‌دهند مطرح شد.

محمد قاسمی‌پور در گفت‌وگو با ایرنا افزود: حاضران با اصول، فنون مصاحبه و نحوه ثبت و ضبط خاطره‌ها آشنایی دارند و بیشتر پرسش‌ها در زمینه برطرف کردن اشکال و تقویت توانمندی‌ها در زمینه پرسشگری بود تا بتوانند به شکل مستندنگارانه و واقعیت‌گرایانه پای ثبت و ضبط آدم‌های دارای خاطره بنشینند.

وی ادامه داد: باتوجه به تجربه‌های نویسندگان و محققان از گوشه وکنار کشور بیشتر آنان تفاوت‌های فرهنگی و اقلیمی را می‌شناسند به همین دلیل سعی شد جواب‎های جمعی به مسائل فرآروی آنها داده شود.

قاسمی‌پور یادآورشد: امسال به دلیل گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی پروژه‌های نویسندگان و محققان بیشتر مرتبط با انقلاب اسلامی بود و برخی از آنها تا دهه فجر به ثمر خواهد نشست.

وی هدف از برپایی اردوی آموزشی، پژوهشی منتخبانی از نویسندگان و محققان عرصه ادبیات پایداری مراکز استانی حوزه هنری در بوشهر را آشنایی آنها با این منطقه عنوان کرد و گفت: بوشهر یکی از استان‌های درگیر با جنگ تحمیلی و دفاع مقدس است که جنگ در قلمرو این استان در دریا و هوا جریان داشته و رزمندگان آن در جبهه‌های زمینی نقش تعیین کننده‎ای داشتند.

قاسمی‌پورگفت: برای آشنایی نویسندگان و محققان حوزه هنری که پروژه‌های مرتبط با شهدا و رزمندگان نیروی دریایی در دست کار و تحقیق دارند اردوی آموزش و پژوهشی با هدف آشنایی با فضاهای خدمتی، آموزشی، شرایط نیروی دریایی، شناسایی شناورها، جنگ‌افزارها و تجهیزات دریایی تدارک دیده شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر