شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۴۸۸۷
چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۰

فکرشهر: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر گفت: مهلت شرکت هنرمندان سراسر کشور در جشنواره آواها و نواهای آیینی "ایثار" که تا ۲۰ آذرماه جاری بود پنج روز دیگر تمدید شده‌است.

به گزارش فکرشهر، حجت الاسلام ابراهیم تشکری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این جشنواره فرصتی برای بروز و ظهور آثار ناشناخته هنرمندان کشور محسوب می‌شود و آنان می‎توانند از طریق این جشنواره خود را در سطح ملی مطرح کنند.

وی بیان کرد: همه آثار شرکت کننده در جشنواره که به عنوان برگزیده انتخاب می‎شوند از سوی صدا و سیما در شبکه‎های سراسری پخش خواهد شد.

تشکری ادامه داد:  اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر نیز از آثار جشنواره برای تولیدات چند رسانه‎ای استفاده خواهد کرد زیرا آثار هنرمندان بوشهری در این زمینه پیوند دیرینه فرهنگ مردم استان با مقوله فرهنگ را نمایان می‎کند.

وی افزود: در ارتباط با جشنواره ملی آواها و نواها با توجه به وحدت و همدلی مسئولان استان برای برگزاری چنین رویدادهای ارزشمندی این آمادگی وجود دارد تا دبیرخانه دائمی آن در استان بوشهر برگزار شود.

تشکری عنوان کرد: این جشنواره در معرفی استان بوشهر به جامعه هنری کشور نیز نقش شایانی ایفا می‎کند از این رو هنرمندان باید نهایت تلاش خود برای حضور موثر در این جشنواره بکارگیرند.

وی گفت: نهم دی ماه زمان پذیرش شرکت کنندگان در بوشهر و ۱۱ تا ۱۲ نیز روزهای برگزاری جشنواره است که با حضور مسئولان کشور برگزار خواهد شد.

تشکری یادآور شد: بخش رقابتی در سه گروه آواها، نواها و سرود برگزار خواهد شد که گروه آواها شامل مولودی‌خوانی، مرثیه‌خوانی، توسل خوانی، بیت خوانی (ویژه شهدای نوجوان), منظومه خوانی، منقبت خوانی، پیشخوانی‌های تعزیه، موسیقی آوازی در همه حوزه‌های موسیقی ایرانی (مقامی- ردیف دستگاهی) است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر افزود: گروه نواها شامل هم‌نوازی ساز و آواز در تمامی حوزه‌های موسیقی ایرانی (اقوام- ردیف دستگاهی) است.

تشکری اضافه کرد: بخش سرود در ۲ بخش، فرزندان شاهد و ایثارگر و بخش گروه‌های آزاد (سطح جوانان و نوجوانان) شامل گروه‌های سرود استان‌های کشور و در رشته‌های تک‌خوانی، تک‌نوازی، آهنگسازی، مربیگری، شعر و ترانه و همخوانی گروه برتر برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: در بخش آواها لوح سپاس، تندیس جشنواره و هفت میلیون تومان به هرکدام از ۶ گروه برتر در بخش نواهای آیینی اهدا می‎شود.

تشکری اظهار داشت: در بخش نواها نیز به گروهای اول تا سوم لوح سپاس، تندیس جشنواره و هدیه‎های نقدی ۱۵، ۱۰ و ۷ میلیون تومانی اهدا می‌شود.

وی عنوان کرد: در بخش مارش نظامی نیز علاوه بر اهدا لوح سپاس و تندیش جشنواره به برگزیدگان جوایز نقدی ۱۰، ۷ و پنج میلیون تومانی پرداخت می‎شود.

علاقه مندان به شرکت در جشنواره باید از طریق  سایت نوید شاهد و دریافت کُد رهگیری اقدام به ثبت نام کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر