پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۴۹۰۹
پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۷

فکرشهر: فرماندار دشتی استان بوشهر گفت: خانه مشارکت‌های مردمی سلامت در این شهرستان با هدف ترویج فرهنگ سلامت راه‌اندازی شد.

به گزارش فکرشهر، عبدالله نادری در جلسه انتخابات خانه مشارکتهای مردمی شهرستان دشتی افزود: بسیاری از مشکلات جامعه به ضعف مقوله فرهنگ سلامت برمی‌گردد که خود دارای زیر مجموعه‌های متعددی است و خانه مشارکت می‌تواند نقشی مهمی در برطرف کردن این مشکلات داشته باشد.

وی اضافه کرد: نگاه مسئولان در فعال شدن، پویایی، اثربخشی و نقش‌آفرینی خانه مشارکت‌های مردمی سلامت اساسی و مهم است.

نادری تاکید کرد: تاثیرگذاری خانه مشارکت‌های مردمی بر ایجاد احساس مسئولیت اجتماعی آحاد مردم نسبت به مقوله سلامت غیرقابل انکار است.

مسئول امور هماهنگی مشارکت‌های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: خانه مشارکت رابط مردم و مسئولان برای انعکاس مشکلات حوزه سلامت است.

حجت‌الاسلام محمود عبدالهی افزود: نظامنامه خانه مشارکت سلامت دارای سه رکن اصلی اندیشگاه سلامت، پیام گذاران سلامت و خانه مشارکت‌های مردم در سلامت است که در صورت همراهی و انسجام بین این سه رکن، گام‌های موثری در راه انعکاس و حل مسایل مرتبط با سلامت مردم برداشته می‌شود.

وی بیان کرد: باتوجه به تغییر الگوی بیماری‌ها از واگیر به غیر واگیر، تغییر و اصلاح سبک زندگی مردم ضروری است و خانه مشارکت‌ها می‌تواند در این زمینه نقش مهمی ایفا کند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی گفت: وزارت بهداشت با همه امکانات، تجهیزات و نیروهای انسانی که در اختیار دارد می‌تواند ۲۰ تا ۲۵ درصد از سلامت جامعه را تامین کند و مابقی آن به وسیله مردم و سازمان‌های مردم نهاد ایجاد می‌شود.

 پرویز احمدی افزود: با ریشه ‌کنی بیماری‌های واگیردار شاهد بروز بیماری‌های غیرواگیر از جمله دیابت، مشکلات قلبی و عروقی و پرفشاری خون هستیم که بیشتر به سبک زندگی افراد بستگی دارد در همین راستا مشارکت مردم در حوزه سلامت بیش از پیش ضروری به ‌نظر می‌رسد.

وی ادامه داد: خانه مشارکت‌های مردمی می‌تواند نقش مهمی در همراه کردن مردم با متولیان حوزه سلامت در مسیر افزایش امید به زندگی و ارتقای سلامت جامعه ایفا کند.

در این جلسه مهدی عالی‌پور به‌عنوان رئیس خانه مشارکت‌های مردمی سلامت شهرستان دشتی انتخاب و از تلاش‌های غلامحسین حاجیانی تجلیل شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر