شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: آیت‌الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید گفت: ابراز گرایش‌های سیاسی ازسوی ائمه جمعه حتی درحد اشاره، باعث عدم حضور طرفداران جریان مقابل در نماز جمعه می‌شود و در جامعه، ایجاد شقاق و تفرقه می‌نماید...
کد خبر: ۶۴۹۱۴
پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰

فکرشهر: آیت‌الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید گفت: ابراز گرایش‌های سیاسی ازسوی ائمه جمعه حتی درحد اشاره، باعث عدم حضور طرفداران جریان مقابل در نماز جمعه می‌شود و در جامعه، ایجاد شقاق و تفرقه می‌نماید.

به گزارش فکرشهر از پایگاه اطلاع‌رسانی اسرا، وی در دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد جواد حاج علی‌اکبری رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، افزود: گرچه نماز جمعه یک نماز سیاسی ـ عبادی است اما این بدین معنا نیست که ائمه جمعه گرایش‌ها و سلایق سیاسی خود را در نماز جمعه مطرح کنند.

آیت‌الله جوادی آملی تاکید کرد: ائمه جمعه باید در این خصوص هوشیار باشند.

وی درتوصیه‌ای به شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، بیان کرد: از وجود ائمه جمعه‌ای که به دلیل کهولت سن، جای خود را به جوانان می‌دهند، باید استفاده شود.

وی افزود: آن‌ها باید وارد عرصه بازرسی شوند، به مناطق مختلف سرکشی کنند، با ائمه جمعه جوان دیدار کنند و تجربیات خود را در اختیار آن‌ها بگذارند و در بین ائمه جمعه همدلی ایجاد نمایند.

این مرجع تقلید در ادامه گفت: نمازجمعه یکی از میوه‌های طیب و طاهری است که به برکت خون پاک شهدا در این کشور به ثمر نشست.

وی افزود: نماز جمعه سوای از دیگر نمازها، یک صبغه سیاسی نیز دارد و یک عمل سیاسی ـ عبادی محسوب می‌شود و در اینجا چون سیاست که امری دنیوی است در کنار نماز قرارگرفته، اگر لحظه‌ای درخصوص اهمیت نماز جمعه غفلت شود، خطرات فراوانی را در پی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: نزاهت اخلاقی و دیانت باید درحد اعلای آن در ائمه نماز جمعه وجود داشته باشد و در مسائل دینی جای هیچ‌گونه سهل‌انگاری برای ائمه جمعه وجود ندارد.

آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به این‌که نماز، عمود دین است، بیان کرد: اگر برای این عمود مشکلی پیش بیاید، کل دین آسیب می‌بیند در نتیجه ائمه جماعت و جمعه باید هر روز در جهت رشد معنوی خود بکوشند.

وی با بیان این‌که در موارد خطیر، احتیاط از استحباب می‌گذرد و واجب می‌شود، ادامه داد: معنای احتیاط طبق بیان حضرت امیر که به کمیل فرمودند این است که، دور دینت یک دیوار محافظ بکش تا دینت از هر خطری مصون و محفوظ بماند، این نکته باید جزء سبک زندگی ائمه جمعه باشد.

وی خاطرشان کرد: وقتی خیمه‌ای باشد که عمود محکم و سالمی داشته باشد، ناگزیر همه مردم برای پناه بردن از آسیب‌های مختلف به آنجا پناه خواهند برد و حول این عمود و زیر آن خیمه جمع خواهند شد، چرا که می‌بینند هر کس به این خیمه آمد جز خیر چیزی ندید.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات صوت گرفته در تقویت جایگاه نماز جمعه ارائه نمود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر