سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۴۹۳۱
پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹

فکرشهر: با حضور مشاور اجرایی معاون طرح و برنامه و توسعه مدیریت و مدیرکل حقوقی دانشگاه فرهنگیان، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر و مسئول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر و دانشجویان این دانشگاه، جشن بزرگ روز دانشجو در تالار لیان بوشهر برگزار شد.

به گزارش «فکرشهر»، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در این جشن ضمن تبریک این روز بزرگ به دانشجومعلمان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو اظهار داشت: از آنجا که امروز محیط پیرامونی کشور ما دستخوش حوادث مختلفی است و دشمنان یارای مقابله مستقیم با ملت بزرگ ایران را ندارندو به جنگ فرهنگی روی آورده اند، تنها راه مقابله با جنگ فرهنگی و استحاله درون جوامع مطالعه، تحقیق و تفکر توسط قشر روشنفکر، اندیشمندان و به ویژه دانشجویان است.

دکتر اکبر مولایی گفت: امیدوارم دانشگاه فرهنگیان نیز به سهم خود در جامعه امروز ایران با همه این توطئه ها با مطالعه و تفکر روبرو شویم و تنها راه مقابله با جنگ فرهنگی و تهی کردن درون جوامع مطالعه است.

مولایی بیان داشت: اگر همه ما اهل مطالعه باشیم مطمئن باشید که آینده ما روشن خواهد بود و تصمیماتی که بعد از این فرآیند اتخاذ شود قطعا به سود جامعه خواهد بود.

وی در ادامه اضافه کرد: به خود می بالیم که ما میزبان دانشجومعلمان مستعدی هستیم که بناست با حضور آنها جامعه اسلامی و جامعه آموزش و پرورش رنگ و بوی دیگری به خودش گیرد و قطعا با ورود شما به آموزش و پرورش طلیعه دار تغییر و تحول اساسی در آموزش و پرورش که رکن اساسی تغییر و تحول جوامع است ایجاد خواهد شد.

مولایی خطاب به دانشجومعلمان تصریح است: قدر این روز و قدر جایگاه دانشجویی را بدانید و به آن افتخار کنید و در راستای دانشجو بودن بکوشید.

سپس دکتر مولایی به خوانش متن پیام دکتر حسین خینفر رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور برای دانشجومعلمان حاضر در جشن باشکوه روز دانشجو دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در تالار لیان بوشهر پرداخت.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در پایان با اشاره به شخصیت علمی رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور افزود: دکتر خنیفر این دانشمند وارسته با حضور در دانشگاه فرهنگیان منشا خیرات بسیار زیادی شده اند و خالق بیش از سی کتاب و بیش از صدها مقاله بین المللی است و در دو سال حضور در دانشگاه فرهنگیان مقدمات حضور بیش از پنجاه هزار دانشجومعلم را فراهم کرده است.

مدیرکل حقوقی دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر نیز در این آئین ضمن ابراز خوشحالی در جمع دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر و تبریک این روز به آنها با بیان اینکه روز دانشجو در تاریخ کشور ما ماندگار شد، اظهار داشت: بزرگداشت آن را امروز ما با یاد و نام شهدای 16 آذر 1332 در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر پاس داشته و در قالب این جشن بزرگ گردهم آمده ایم و بهانه ای شد تا از مقام فاخر و شامخ دانشجو و به ویژه دانشجومعلمان تجلیل و تقدیر کنیم.

دکتر نصرآبادی گفت: انصافا حضور ما در پیکره گسترده نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش یک اتفاق نبوده و نیست و بلکه یک توفیق است و همچنین باید گفت که حضور در هر نقطه ای از ارکان نظام تعلیم و تربیت و بدنه آموزش و پرورش یک توفیق است.

نصرآبادی بیان داشت: امثال هیتلر، صدام و سرکردگان داعش همگی محصول خطای معلمانی بودند که اینها را پروراندند و این خطا باعث ظلم، جهل و نقصانی شد که در جامعه بشری پدید آوردند.

وی متذکر شد: لذا نقش دانشجومعلم بیدار ما تا به امروز مبارزه با استبداد و استعمار بود و امروز با ایفای همان نقش ضمن مطالبه جدی و تاکید بر خواسته های محق خودش جهاد علمی را سرلوحه کار خود قرار داده است.

نصرآبادی با اشاره به دیدار دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان با رئیس جمهور در پردیس نسیبه تهران افزود: دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان در نهایت متانت و ادب کنشگری و پرسشگری خودشان را به حد اعلا برخلاف تصوری که برخی ها ارائه داده بودند و برخلاف تبلیغاتی که در فضاهای مختلف رسانه ای انجام شده بود که حضور رئیس جمهور در دانشگاه فرهنگیان به مثابه تجلیل از رئیس جمهور است، به نمایش گذاشتند.

وی تصریح کرد: اما سخنان دانشجویان ما در این دیدار نشان داد که دانشجوی ما در عین حال که اهل تجلیل است به وقت خودش نقطه جیم را برمی دارد و تحلیل می کند.

نصرآبادی تاکید کرد: دانشجوی ما هم اهل تجلیل و هم اهل تحلیل است و به درستی موقعیت کشور و شرایط آن را تحلیل کردند و با نهایت ادب و متانت نقد و انتقاد خودشان را به برنامه های رئیس جمهور اعلام کردند به گونه ای که رئیس جمهور در این نشست اعلام کرد که الگوی قابل تحسین و تقدیر دانشجویی را می توانیم دانشجویان دانشگاه فرهنگیان نام ببریم و این تحسین به واقع قابل تشویق بوده، هست و خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: امروز آن چیزی که کشور ما نیاز دارد این است که دانشجوی ما ضمن حفظ آن موضع انتقادی و نقدگونه خودش اصلی ترین هدف و مبنای کار خودش را جهاد علمی قرار داده و در راه علم کوشا باشد.

در این آئین دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان به با یکدیگر و با همراهی مسئولان دانشگاه به خوانش سوگندنامه دانشجویی پرداختند؛ پخش کلیپ و اجرای نمایش، اجرای برنامه صندلی داغ و ... همچنین تقدیر از پرسنل خدماتی پردیس های بنت الهدی صدر و علامه طباطبایی دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر از دیگر برنامه های این جشن باشکوه بود.

به گزارش «فکرشهر»، در این جشن، معاون هماهنگی دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر، معاون اداره آموزش و پرورش شهرستان بوشهر، سرپرست و معاون توسعه منابع و امور دانشجویی پردیس بنت الهدی صدر، معاون آموزشی، پژوهشی و فرهنگی پردیس علامه طباطبایی بوشهر، کارشناس مسئول حراست مدیریت استانی، کارشناس نظارت و ارزیابی مدیریت استانی، کارشناس مسئولان فرهنگی پردیس بنت الهدی صدر و علامه طباطبایی، کارشناس مسئول امور دانشجویی پردیس بنت الهدی صدر و جمعی از کارکنان و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر حضور داشتند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر