جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۶۴۹۳۸
پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۴:۵۸

فکرشهر: «تقریبا هفته‌ای نیست که سپاهانی‌ها به بهره‌مند شدن از اشتباهات مؤثر داوری متهم نشوند؛ آن چه در مشهد هم رخ داد و کل باشگاه سپاهان - مخصوصا امیر قلعه‌نویی - را تحت فشار شدید قرار داده است. به‌طور کلی امیر روزهای خوب و شیرینی را پشت سر نمی‌گذارد و البته که برای اثبات این ادعا، دلایل زیادی وجود دارد.»

به گزارش فکرشهر، بهروز رسایلی در روزنامه همشهری نوشت: «اگرچه سپاهان دست خالی از مشهد برنگشت و یک امتیاز مهم از مصاف با شهرخودرو گرفت اما نه کیفیت بازی طلایی‌پوشان چنگی به دل می‌زد و نه کابوس اشتباهات پرسروصدای داوری به سود این تیم به پایان رسید. تقریبا هفته‌ای نیست که سپاهانی‌ها به بهره‌مند شدن از اشتباهات مؤثر داوری متهم نشوند؛ آن چه در مشهد هم رخ داد و کل باشگاه سپاهان - مخصوصا امیر قلعه‌نویی - را تحت فشار شدید قرار داده است. به‌طور کلی امیر روزهای خوب و شیرینی را پشت سر نمی‌گذارد و البته که برای اثبات این ادعا، دلایل زیادی وجود دارد.

به‌ طور کلی در این سال‌ها هر قدر شخصیت خود قلعه‌نویی تهاجمی‌تر و پرخاشگرتر شده، تیم‌های او محافظه‌کارتر شده‌اند. قبلا عادت داشتیم تیم‌های امیر را سراسر هجومی ببینیم اما الان حمله‌ها را فقط خود قلعه‌نویی در نشست‌های خبری انجام می‌دهد! سپاهان در بیشتر دقایق بازی با شهرخودرو در حال دفاع کردن بود؛ درست مثل مسابقه چند هفته قبل برابر پرسپولیس. تیم قلعه‌نویی اگرچه امسال پرسپولیس و تراکتور را برده اما در شروع بازی با هر دو رقیبش به‌شدت تحت‌ تأثیر بود؛ قفل بازی با تیم تبریزی را یک ضربه کاشته باز کرد و در دیدار با سرخ‌ها هم شوت استثنایی استنلی کی‌روش به فریاد رسید. مدت‌هاست که از سپاهان یک بازی جانانه دیده نشده. به یاد بیاورید که آنها پارسال با وجود نیاز به پیروزی برابر پرسپولیس در بازی برگشت، چقدر ترسو در آزادی ظاهر شدند. یک نمونه خوب دیگر، نمایش نیمه دوم سپاهان در بازی امسال با گل‌گهر سیرجان است؛ ۴۵دقیقه دفاع محض و مطلق. نه، انگار تیم‌های امیر دیگر زهر سابق را ندارند.

سپاهان از ۶ بازی آخرش فقط یکی را برده. تا قبل از این ۶ بازی، سپاهان حتی یک گل خورده هم نداشت اما در این مدت ۶ گل دریافت کرده که آمار بسیار بدی است. این یعنی شکوه و اقتدار ساختار دفاعی طلایی‌پوشان از بین رفته و عناصر تهاجمی تیم‌های حریف با استرس کمتری به سمت دروازه سپاهان ضربه می‌زنند. عجیب‌تر این که بلندزن‌ترین تیم لیگ، روی ۲ کرنر بسیار ساده و ابتدایی از استقلال و شهرخودرو گل خورد.

پارسال استنلی کی‌روش برای قلعه‌نویی جادو می‌کرد اما امسال ستاره بخت او هم افول کرده است. تک‌خال فصل گذشته امیر که در مورد رقم قراردادش به اعداد عجیبی همچون ۸۰۰ یا ۹۰۰هزار دلار اشاره می‌شود، امسال کلا فقط ۳گل زده و البته یک پنالتی خراب کرده است. ضربه کاشته عجیب استنلی برابر شهر خودرو، حسابی سوژه شد؛ شاید برشی گویا از وضع کلی او در لیگ نوزدهم.

شعاری که امیر قلعه‌نویی از آن بیزار است، در ورزشگاه شهرخودرو هم به‌طور گسترده علیه این مربی سر داده شد. حالا مشهد هم از این نظر به جمع شهرهایی همچون تهران، قائم‌شهر، سیرجان و... اضافه می‌شود. امیر قبلا اصرار داشت که تنها افراد شناخته‌شده منتسب به یک باشگاه خاص روی سکوها او را متهم می‌کنند، اما این دایره جغرافیایی حالا وسیع‌تر از آن شده که توجیه‌پذیر باشد.

شاید هر کس دیگری جای قلعه‌نویی بود، در پایان یک بازی پرفشار با چاشنی شعارهای تند تماشاگران و صحنه‌های عجیب داوری، سعی می‌کرد یک نشست خبری آرام و بی‌حاشیه برگزار کند اما او درست در همین شرایط اصرار می‌کند هم پسرش را به نشست بیاورد و هم یک چهره فرعی نه‌چندان خوشنام را. آیا شما در این قلعه‌نویی، اثری از زیرکی سال‌های گذشته می‌بینید؟»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر