سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
در دیدار با خانواده‌های جانباختگان مطرح شد:
کد خبر: ۶۴۹۴۲
پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۸

فکرشهر: دبیر شورای عالی امنیت ملی با سفر به شهرستان‌های غرب استان تهران با خانواده‌های جانباختگان حوادث آبان ماه ۹۸ دیدار کرد و به آنها تسلیت گفت.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، دریابان علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی صبح امروز با سفر به شهرستان‌های غرب استان تهران با خانواده جان باختگان حوداث آبان ماه سال جاری دیدار کرد و به خانواده‌های این جانباختگان تسلیت گفت که بخشی از سخنان وی در این دیدارها به شرح زیر است.

دیدار با خانواده جان باخته امیررضا عبداللهی از جانباختگان حوادث آبان ماه ۹۸ در شهریار

دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار با خانواده مرحوم امیررضا عبداللهی، ضمن عرض تسلیت به خانواده این مرحوم گفت:« ما از جنس شما هستیم. ما خادم مردم هستیم. متأسفانه اتفاق تلخی برای کشور ما رخ داد. اعتراض مردم نسبت به مسائل معیشتی امری طبیعی و پذیرفته شده است. کسی مخالف این نیست که مردم انتقادات خود را به اشکال مختلف بیان کنند. متأسفانه بعضی عناصر بیگانه و موج‌سوار که ضد ملت و استقلال ایران هستند، از اعتراضات مردم سوء استفاده کردند.

دیدار با خانواده مرحوم ابراهیم مهدی‌پور از جانباختگان حوادث آبان ماه ۹۸ در شهریار

شمخانی در دیدار با این خانواده مرحوم گفت:« اتفاقا ایشان همشهری ما هم هستند. خدمت شما رسیدم که تسلیت بگویم و ابراز همدردی کنم.»

دیدار با خانواده مرحوم سیدجلیل امام‌قلی از جانباختگان حوادث اخیر در منطقه سرآسیاب ملارد

شمخانی در دیدار با خانواده مرحوم امام‌قلی خطاب با خانواده او گفت:« دشمنان می‌خواهند  بگویند که جمهوری اسلامی ایران با مردمش خوب نیست. نیت آنها، تضعیف ملت ایران است. مرحوم سیدجلیل امام‌قلی اصلا در جریان اعتراضات نبوده است. دو ساعت اضافه‌کار در محل کارش می ماند و اصلا در خیابانی که اعتراضات بوده حضور نداشته است.

شمخانی ضمن دلجوئی از این خانواده جان‌باخته اظهار کرد:«گویا مرحوم امام‌قلی از خیابان دیگری می‌گذشته اما متأسفانه مورد اصابت قرار گرفته است. حتما باید پیگیری کرد که مرحوم امام‌قلی توسط چه کسانی به قتل رسیده است. با توجه به بیگناهی اینشان، قطعا از طرف استانداری  و فرمانداری به شما رجوع خواهیم کرد. من خدمت شما رسیدم که فقط تسلیت بگویم. فرمانده‌های سپاه هم ارتباط خود را با شما حفظ کرده‌اند. آنها نمی‌گذارند زندگی شما دچار مشکلاتی بیشتر شود.»

مرحوم امام‌قلی در منطقه محروم سرآسیاب ملارد ساکن و کارگر ساختمانی بوده  روز شنبه ۲۶ آبان ماه در حاشیه تجمعات اعتراضی کشته شده است.

دیدار با خانواده مرحوم حمزه علی نعمتی از جانباختگان حوادث آبان ماه ۹۸ در شهر قدس

 دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در ادامه حضور در شهرستانهای غرب استان تهران و دیدار با خانواده های جانباختگان حوادث اخیر، پیش ازظهر امروز با حضور در منزل مرحوم حمزه علی نعمتی در شهر قدس(قلعه حسن خان) با خانواده وی دیدار وگفت‌وگو کرد.

مرحوم نعمتی با سابقه حضور ۲۸ ماهه در دفاع مقدس از جانبازان  جنگ تحمیلی بود.

اجرای پروژه کشته‌سازی از سوی معاندین قطعی است

شمخانی در این دیدارها که در جوی صمیمی انجام شد؛ ضمن دلجوئی از خانواده جان باختگان از عزم مسئولان نظام بر ای ترمیم سریع خسارت‌ها و کاهش آلام خانواده محترم شهدا و جان باختگان حوادث اخیر خبر داد و تاکید کرد: لازم است از همه ظرفیت های ملی برای تسریع در انجام این وظیفه ملی استفاده شود.

 دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: بیش از ۸۵ درصد از جانباختگان رخدادهای اخیر در شهرستان‌های تهران در هیچیک از تجمع‌های اعتراضی حضور نداشته‌اند و به صورت مشکوک با سلاح‌های  سرد و گرم غیر سازمانی کشته شده‌اند؛ لذا اجرای پروژه کشته‌سازی از سوی معاندین در این منطقه قطعی است.

شمخانی با بیان این‌که «رسیدگی به این امور بر عهده کمیته های ویژه با مسئولیت استانداران گذاشته شده است»  گفت:  استانداران سراسر کشور با توجه به مطالبه جدی مقام معظم رهبری و تدابیر اعلام شده ایشان و همچنین اختیارات ویژه‌ای که از طرف رئیس جمهور محترم به آن‌ها واگذار شده می‌بایست  با اقدامات جهادی ، ضمن رسیدگی سریع به وضعیت خانواده شهدا و جان باختگان، با برنامه‌ای دقیق و هماهنگ نسبت به جبران و ترمیم خسارت‌های وارد شده به مردم اقدام کنند.

چرا آمار رسمی کشته شدگان رخدادهای اخیر اعلام نمی شود؟

پیش از این منابع مطلع در واکنش به این سوال محوری و مهم که چرا تاکنون پاسخ روشنی به افکار عمومی داده نشده و موجب تقویت شایعات شده است، اعلام کرده‌اند: آمار دقیق موجود است، اما از آن‌جا که نیازمند تفکیک دقیق از حیث چرایی و چگونگی جان باختن افراد بوده، اعلام آن به طول انجامیده تا حق کسی تضییع نگردد.

دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی نیز اخیرا نامه‌ای به رهبر انقلاب نوشته و کسب تکلیف نموده و در واقع؛ دستور و تاکید رهبری مبنی بر رعایت دقت و رافت اسلامی در شناسایی و نحوه رسیدگی به موضوع کشته شدگان و خانواده های آن‌ها، ضرورت بررسی دقیق تر را اجتناب ناپذیر نموده است.

و بر همین اساس اعلام شد که بدیهی و ضروری است که بین آنکه قرار است «شهید» محسوب شود با آنکه در اثر اقدام مسلحانه علیه نظم و امنیت عمومی کشته شده، باید مرزبندی دقیق صورت بپذیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر