سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۴۹۵۰
پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴

فکرشهر: مدیرعامل بنیاد برکت احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: این بنیاد تا پایان سال آینده ۱۰۰ هزار طرح اشتغالزا اجرا می‌کند که هر طرح سه فرصت شغلی و در مجموع ۳۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، امیر حسین مدنی در دیدار با استاندار بوشهر افزود: از مجموع طرح‌های یاد شده ۲۱ هزار طرح در ۲۸ استان کشور اجرایی شده و تا پایان سال نیز شمار آن به ۴۰ هزار و تا پایان سال آینده به ۱۰۰ هزار طرح خواهد رسید.

وی بیان کرد: سهم استان بوشهر چهارهزار فرصت شغلی است که تا پایان سال نیمی از این تعهد اجرایی می‌شود.

وی گفت: بنیاد برکت با ۱۲ سال سابقه فعالیت در حوزه‎های مختلف ورود و کار کرده که یکی از پروژه‎های عمده بخش‌های عمرانی و زیربنایی است.

مدنی یادآورشد: این بنیاد در استان بوشهر ۳۲ مدرسه، ۱۰ واحد خانه عالم و پروژه احداث مسکن محرومین با همکاری سپاه در دست احداث دارد.

وی گفت: بنیاد برکت تاکنون یکهزار و ۷۰۰ مدرسه احداث کرده  که از این شمار یکهزار ۲۴۰ مدرسه تکمیل شده است که مساجد احداثی بنیاد نیز وضعیت مشابهی با مدرسه‌ها دارند.

مدنی افزود: این بنیاد همچنین ۶ هزار پروژه مادر شامل پل، راه، آبرسانی، مدرسه، مسجد و مسکن محرومان در سطح کشور اجرا کرده است.

مدیرعامل بنیاد برکتگفت: بطور تقریبی در کشور به ۳۵۰ بنگاه حوزه صنعت و کشاورزی به شکل مشارکتی ورود پیدا کردیم و زیر ۵۰ درصد سهام آنها را گرفتیم که در قاطبه آنها سهم بنیاد ۴۹ درصد است.

وی یادآور شد: مدیریت این سهام را به بخش خصوصی و مردم واگذار کردیم و با گذشت سه تا پنج سال از شرکت خارج می‎شویم و اولویت سهام بنیاد با واگذاری به سهامدار خصوصی است.

مدنی اظهارداشت: در استان بوشهر هفت بنگاه در شهرستان های تنگستان، بوشهر و دیر دایر شد که از چهار واحد آن خارج شدیم و فعالیت بنیاد در سه واحد دیگر همچنان ادامه دارد.

وی افزود: احیا واحدهای نیمه تعطیلی که قابلیت احیا دارد متناسب با ظرفیت منطقه‌ای است و استان ها هر چه فعال تر باشند سال آینده بودجه بیشتری در این بخش دریافت می‌کنند.

مدنی گفت: استان بوشهر نیز کم برخوردار است و به طور حتم در حوزه فعال سازی واحدهای نیمه تعطیل در اولویت قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در این زمینه بنیاد برکت بنگاه‎های که ارزش سرمایه‎گذاری در آنها کمتراز ۲۵ میلیارد تومان باشد بنیاد برکت ورود و آنها را احیا خواهد کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر