سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس قوه قضائیه گفت: فضای مجازی باید مدیریت شود و مصون‌سازی و صیانت‌بخشی از جوانان اتفاق بیفتد که در پرتو ارتباط با خدا و نماز است...
کد خبر: ۶۴۹۵۸
جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۵

فکرشهر: رئیس قوه قضائیه گفت: فضای مجازی باید مدیریت شود و مصون‌سازی و صیانت‌بخشی از جوانان اتفاق بیفتد که در پرتو ارتباط با خدا و نماز است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، حجت الاسلام و المسلمین سید‌ابراهیم رئیسی در بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز با عنوان «نماز و مدرسه» در گرگان‌ اظهار داشت: با پیگیری و احساس مسئولیت حجت‌الاسلام قرائتی بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز با کمک مردم گلستان در این استان برپا شد.

وی افزود: موضوع نماز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار موضوع پر بحث و قابل توجهی برای حوزه و دانشگاه بوده و از مباحثی است که به برکت پیام مقام معظم رهبری و پیگیری حجت‌الاسلام قرائتی بسیاری از اندیشمندان قلم زدند و نکات ارزشمندی را نسبت به آیات نورانی قرآن نگاشتند.

رئیسی تصریح کرد: این اجلاس برکتی که برای پرداختن به موضوع نماز در کشور داشته چه در محافل علمی و فرهنگی و چه در شیفتگان نماز بسیار بوده است.

وی ادامه داد: این اجلاس ظرفیتی برای بررسی و پرداختن دارد و موقعیتی است تا بازنگری به عملکرد مسئولان داشته باشیم تا گامی بهتر برداریم زیرا اقامه نماز یکی از شرایط اساسی برای افرادی است که مسئولیت دارند.

رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: انسان با هواها و هوس ها و کشش ها و گرایش های نفسانی و آنچه که انسان را از معراج باز می دارد، تنها راهی که انسان از شیطنت ها بتواند در پناه ان قرار بگیرد ذکر است و کامل ترین ذکر نماز است.

وی افزود: نماز به عنوان کوثری در خانه مومن است که پنج بار در شبانه روز خود را در این کوثر پاکیزه می کند و با نماز آتش ها خاموش می شود.

رئیسی گفت: کامل‌ترین ارتباط با خداوند در پرتو نماز می تواند صورت بگیرد و این ارتباط برای انسان رمز صراط مستقیم و سیره و سلوک در این عالم و سعادت در آن عالم است.

وی ظهار داشت: اساسی‌ترین پایه جامعه اسلامی اقامه نماز است و میعادگاه ارتباط با خدا نماز است، مساجد خانه های خدا در زمین و مرکز ارتباط با خدا هستند و اگر این ارتباط قطع شود، ز‌مینه سقوط و از بین رفتن انسان و وجود اوست.

رئیسی افزود: رمز و رازی در معدن پر رمز نماز نهفته است، توجه به اسرار و حقیقت نماز امری بسیار کلیدی بوده و اگر بخواهیم اقامه نماز در جامعه شکل بگیرد باید تمام زوایایی که عقل ورود می کند و نسخه ای که خداوند ترسیم فرمود و ابلاغ کرد.

وی گفت: جامعه باید قرآنی و بر اساس نماز ساخته شود، از اهداف انبیا عبادت پرورگار است و محوری ترین نکته در این باب اجرای عدالت است، جامعه عادلانه بدون قاون عادلانه امکان پذیر نیست، مجریان عادل با اقدامات توام با عدالت جامعه برخوردار از عدالت می شود که در پرتو نماز اتفاق می افتد.

رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: نماز ماموریت همه انبیاست و به وسیله نماز و ارتباط با خدا می توان جامعه را به سمت عدالت سوق داد و بسیاری از مشکلات را حل کرد.

وی گفت: باید برای دوری از بلاها به خداوند پناهنده شد و باید در تمام تهدیدها به خداوند پناه برد. باید آسیب‌های اجتماعی را دنبال کنیم، آسیب‌هایی که امروز جوانان، اقتصاد و سیاست ما را تهدید می‌کند.

رئیس قوه قضائیه افزود: آسیب‌های اجتماعی در پرتو ارتباط با خدا و قانون خدا کاهش می یابد و برپا داشتن نماز در تمامی سطوح فرهنگی تاثیرگذار است و می‌تواند جامعه، اقتصاد و سیاست ما را مصون سازی کند.

وی گفت: ظلم به خدا، ظلم به خود، ظلم به دیگران و ظلم به هستی و طبیعت جامعه را تهدید می‌کند و برای برقراری تعادل در این چهار زاویه باید بر اساس عدالت عمل کنیم. دستگاه‌های اجرایی، قانون‌گذاری و قضایی با شاخص نماز ارزیابی می‌شود.

رئیسی اظهار کرد: در عربستان صبح تا شب نماز می‌خوانند اما اگر قرار است اقامه نماز شود نفی حکومت آل سعود است که با حکومتی ظالم بر مردم حکمرانی می‌کند. اقامه نماز نفی هر گونه ظلم و ستم است.

وی اظهار داشت: این اجلاس به اقامه نماز در مساجد و مدارس می‌پردازد اما باید جلوه‌های اقامه نماز را به آنچه حقیقت نماز اقتضاء می‌کند، گسترش داد.

رئیس قوه قضائیه گفت: امروز معتقد هستم راه پناه بردن ما به قانون خدا و نماز برای رهایی از آسیب های اجتماعی که جامعه را رنج می‌دهد می‌تواند راهکاری برای برون‌رفت از آن باشد.

وی اظهار کرد: ارتباطات دیجیتال می‌تواند تبدیل به فرصتی شود، این ارتباطات همه لایه‌های جامعه را تحت تاثیر قرار داده است. فضای مجازی باید مدیریت شود و مصون‌سازی و صیانت‌بخشی از جوانان اتفاق بیفتد که در پرتو ارتباط با خدا و نماز است و ساخته شدن انسان‌هایی که تکانه‌ها در آنها هیچ تکانی ایجاد نکند.

رئیس قوه قضائیه گفت: در پرتو نماز می‌توانیم از استکبار، خود بزرگ‌بینی و خودمحوری که ریشه همه مفاسد اخلاقی است دوری کنیم.

وی افزود: آسیب‌های اجتماعی، فساد اخلاقی، فکری، اجرایی و عملی جامعه را رنج می‌دهند و راهکار برون رفت از این فساد ارتباط با خداست.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: در جامعه می‌گویند اگر مدیر و بازرس باشد کارمند خوب کار می‌کند اما راه آنکه در خلوت هم خوب کار کند نماز و ارتباط با خداست.

وی گفت: امروز برخورداری از عدالت اجتماعی، عدالت اقتصادی، عدالت قضایی، عدالت فرهنگی و غیره که موهبت الهی است در پرتو نماز و اقامه آن شکل می‌گیرد و جامعه را به سوی اهداف بلند عالی سوق می‌دهد.

رئیسی افزود: اقداماتی در دستگاه‌های مختلف اجرایی، قانون‌گذاری و قضایی را ضرورت می‌دانیم، اما کاهش بسیاری از پرونده‌ها در دستگاه قضایی با گسترش معنویت و توجه به نماز صورت می‌گیرد.

وی گفت: فقر محصول بی عدالتی‌های اجتماعی و قوانین ناعادلانه است و اگر این قوانین براساس نماز و آموخته‌های قرآن باشد شاهد آن نخواهیم بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر