سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
کد خبر: ۶۴۹۷۰
جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷

فکرشهر: سازمان هواشناسی با پیش بینی برف و باران ۵ روزه در برخی مناطق کشور از افزایش آلاینده‌های جوی طی فردا و یکشنبه در شهرهای صنعتی و پر جمعیت کشور خبر داد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در شمالغرب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران و برف و در جنوب غرب و جنوب کشور بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش بینی شده است. بعدازظهر امروز در مرکز،‌ شرق و جنوب شرق کشور نیز بارش پراکنده روی می‌دهد.

فردا و روز یکشنبه در اکثر مناطق کشور جوی آرام و در شهرهای صنعی و پُر جمعیت افزایش نسبی غلظت آلاینده‌های جوی پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی اعلام کرده بعدازظهر دوشنبه با ورود سامانه بارشی جدید به کشور ابتدا در مناطقی از جنوب و جنوب غرب بارش باران گاهی به شکل رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد‌ آغاز می‌شود.

با گسترش فعالیت این سامانه به تدریج در دامنه‌های زاگرس،‌ غرب، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز نیز بارش باران و در مناطق سردسیر و کوهستانی آنها بارش برف روی می‌دهد. همچنین از اواخر وقت روز دوشنبه با شمالی شدن جریان‌ها در غرب دریای خزر ابرناکی و بارش باران در گیلان، غرب مازندران و اردبیل روی می‌دهد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز سه شنبه این سامانه در اکثر مناطق کشور فعال بوده و شدت فعالیت آن در روزهای دوشنبه و سه شنبه برای جنوب، جنوب غرب و زاگرس مرکزی پیش بینی شده است.

روزهای دوشنبه و سه شنبه خلیج‌فارس و سه شنبه غرب دریای خزر مواج خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر