شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۴۹۸۷
جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۴

فکرشهر: استاندار بوشهر از افزایش ظرفیت تولید میگوی پرورشی استان بوشهر با توسعه زیرساخت‌های آن به بالای ۵۰ هزار تن خبر داد.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالکریم گراوند صبح جمعه در نشست با معاون توسعه مدیریت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: استان بوشهر در ابعاد مختلف دارای ظرفیت‌های مهمی در تولید و اشتغال است.

وی تصریح کرد: در عرصه آبزی‌پروری ظرفیت مطلوبی در استان ساحلی بوشهر وجود دارد که در این راستا بزرگ‌ترین شهرک شیلاتی کشور در شمال استان بوشهر عملیات اجرایی آن توسط بخش خصوصی آغازشده است.

گراوند با بیان اینکه امسال افزون بر ۲۱ هزار تن میگوی پرورشی در استخرهای ساحلی استان بوشهر تولید شد اضافه کرد: مساحت این شهرک شیلاتی دو هزار و ۶۳۵ هکتار است که حداقل ۵۰ درصد ظرفیت تولید این شهرک تا سال آینده وارد چرخه تولید می‌شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه میگو دارای بازارهای داخلی و خارجی مطلوبی است افزود: امسال در استان بوشهر ۲۱ هزار تن میگوی پرورشی تولید شد که با بهره‌برداری از شهرک شیلاتی تولید میگوی پرورشی افزایش می‌یابد.

وی، تولید ۵۰ هزار تن میگوی پرورشی در سال را از برنامه‌های استان بوشهر دانست و تأکید کرد: با توسعه زیرساخت‌های آن ظرفیت تولید این آبزی در استان به بالای ۵۰ هزار تن در سال افزایش می‌یابد.

گراوند توسعه طرح‌های اشتغال روستایی را مورداشاره قرار داد و بیان کرد: با بهره جستن از ظرفیت اعتبارات صندوق ذخیره ارزی طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در استان بوشهر توسعه‌یافته که ۱۰۰ درصد این اعتبارات جذب‌شده است.

استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: توسعه کشت گلخانه‌ای موردتوجه قرار دارد و در این راستا هدف‌گذاری امسال ۳۰۰ هکتار است و این در حالی است که تاکنون ۳۰۳ هکتار کشت گلخانه‌ای در استان راه‌اندازی شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر