پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۵۰۲۰
شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۷

فکرشهر: مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: تاکنون  ۹۰.۷۷ درصد از واجدان شرایط در استان بوشهر برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت نام کرده‌اند که از این نظر رتبه ششم را در کشور داریم.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، اسکندر پاسالار بیان کرد: براساس آخرین آمار، تعداد واجدان شرایط دریافت کارت ملی هوشمند در استان بوشهر به ۷۷۵ هزار و ۱۲۲ نفر رسیده است که از این تعداد ۷۰۳ هزار و ۵۶۷ نفر، معادل ۹۰.۷۷ درصد از واجدان شرایط برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت نام کرده‌اند.

وی از کسانی که تا کنون برای ثبت نام و دریافت کارت هوشمند ملی اقدام نکرده‌اند خواست برای ثبت‌نام و دریافت کارت خود هر چه سریع‌تر به دفاتر پیشخوان یا اداره‌های ثبت احوال مراجعه کنند.

اسکندر پاسالار به طولانی شدن مدت زمان صدور کارت هوشمند ملی اشاره کرد و گفت: مشکلات به وجود آمده در صدور کارت‌های هوشمند ملی در حال رفع شدن است و امیدواریم این کارت‌ها تا پایان امسال در اختیار شهروندان قرار گیرد.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر در خصوص کارت‌های هوشمندی که صادر شده، اما صاحبان آن‌ها برای دریافت مراجعه نکرده‌اند هم گفت: در حال حاضر بیش از دو هزار و ۱۰۰ کارت هوشمند ملی در دفاتر پیشخوان و اداره‌ها وجود دارد که تاکنون صاحبان آن‌ها برای دریافت مراجعه نکرده‌اند.

وی تاکید کرد: از این افراد می‌خواهیم هر چه سریعتر برای دریافت کارت مراجعه کنند تا سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان دچار مشکل نشوند.

پاسالار درباره متقاضیانی که برای دریافت کارت اقدام کرده، اما هنوز کارت خود را دریافت نکرده‌اند نیز گفت: با هماهنگی سازمان ثبت احوال کشور با دستگاه‌های خدمات دهنده از جمله بانک‌ها، مقرر شده رسید کارت هوشمند تا زمان دریافت کارت جایگزین شود، بنابراین افرادی که هنوز کارت به دستشان نرسیده است باید رسید ممهور به مهر ادارات ثبت احوال، دفاتر پیشخوان و پست را برای دریافت خدمات همراه داشته باشند.

وی ادامه داد: افرادی که رسید کارت هوشمند خود را گم کرده‌اند نیز می‌توانند با مراجعه به اداره‌های ثبت احوال یا دفاتری که ثبت‌نام اولیه آن‌ها در آن‌جا ثبت شده است به صورت رایگان دوباره رسید دریافت کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر