پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: با دستور استاندار بوشهر و با توجه به وقوع بارندگی‌های قابل توجه و لزوم مواجهه با حوادث احتمالی حاصل از بارندگی تمام ماموریت ها و مرخصی های مدیران استان بوشهر تا اطلاع ثانوی لغو است...
کد خبر: ۶۵۰۷۲
يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۳

فکرشهر: با دستور استاندار بوشهر و با توجه به وقوع بارندگی‌های قابل توجه و لزوم مواجهه با حوادث احتمالی حاصل از بارندگی تمام ماموریت ها و مرخصی های مدیران استان بوشهر تا اطلاع ثانوی لغو است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، مدیرکل هواشناسی استان در جلسه ستاد مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت:  یک سامانه بارشی از شب گذشته وارد آسمان استان شده است و هم اکنون جنوب استان تحت تاثیر این سامانه پربارش قرار دارد که طبق تصاویر ماهوارهای تا اوایل روز چهارشنبه در استان فعال خواهد بود.

شکوهی پور با اشاره به اینکه باران به صورت تجمعی است و بر روی دریا و مناطق جنوبی شدیدتر است افزود: پیش‌بینی می‌شود این سامانه بامداد روز دوشنبه علاوه بر مناطق جنوبی مناطق مرکزی را نیز تحت تاثیر قرار دهد به گونه ای که میزان بارش ها بین 70 تا 80  میلیمتر باشد.

وی با بیان اینکه این بارش‌ها همراه با رگبار، رعد و برق و تگرگ است گفت: میزان بارش ها در روز سه شنبه تا 90 میلیمتر و به مرور در مناطق جنوبی به بیش از 90 میلیمتر می رسد در اوایل روز چهارشنبه بارش ها در شمال استان کاهش اما در مناطق جنوبی همچنان ادامه دارد.

 استاندار بوشهر هم گفت:  شهرداران و فرمانداران هم آمادگی لازم را در زمینه آبگرفتگی داشته باشد.

عبدالکریم گراوند افزود: راهداری مراقبت کند تا مسیر هایی که احتمال ریزش و یا آب گرفتگی در آن وجود دارد را موقتاً مسدود نماید تا مردم دچار حادثه نشوند.

وی گفت: صدا و سیما بارش ها و تردد ها را اطلاع رسانی کند و  دامداران و عشایر نیز مراقب دام هایشان باشند.

استاندار بوشهر با تاکید بر آمادگی جمعیت هلال احمر برای مقابله با حوادث احتمالی افزود: جهاد کشاورزی  به منظور کاهش آسیب به محصولات به کشاورزان اطلاع رسانی کند و شرکت آب منطقه ای هم وضعیت سدها را پایش کند. دریابانی هم از تردد شناورها تحت هر شرایطی جلوگیری نماید.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر هم از آمادگی صددرصد تمام سازمان‌ها و بسیج نیروها خبر داد و گفت: عدم اسکان در حریم رودخانه ها و عدم تردد غیر ضروری خودروها در این روزهای پر بارش از نکات اساسی است که باید به آن توجه کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر