شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۵۲۲۷
چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: طرح ۲۴۰۰ هکتاری نخلستان در سعدآبا در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد و با اجرای آن زمینه رونق تولید در این حوزه و اشتغال پایدار کشاورزان فراهم می‌شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، عبدالکریم گراوند در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان بوشهر افزود: این طرح که نقش مهمی در  اجرای طرح آبیاری نوین در اراضی نخیلات سعدآباد دشتستان دارد اکنون دارای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و افتتاح آن در دهه فجر امسال مورد توجه ویژه قرار دارد.

وی تسریع در برق‌رسانی اجرای طرح ۲۴۰۰ هکتاری سعدآباد را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: با اجرای این طرح ضمن حل مشکلات بهره‌برداران، زمینه رونق تولید در این حوزه و اشتغال پایدار کشاورزان فراهم می‌شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه طرح‌های مهمی دیگری در عرصه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان بوشهر در حال اجرا است خاطرنشان کرد: یکی از این طرح‌ها پرورش ماهی در قفس در دریا است که استان بوشهر در این عرصه دارای ظرفیت مطلوبی است.

وی، خلیج فارس و سواحل استان بوشهر را بهترین نقطه برای پرورش آبزیان از جمله ماهی در قفس دانست و تاکید کرد: برای تسریع در بهره‌برداری طرح‌های در حال اجرا باید اقدامات و پیگیری‌های لازم انجام شود.

گراوند شهرک‌های شیلاتی را بهترین محل برای اجرای طرح‌های آبزی‌پروری دانست و خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی بزرگترین شهرک شیلاتی کشور در استان بوشهر به مساحت ۲ هزار و ۶۳۵ هکتار آغاز شده که بخشی از این طرح امسال و بخشی هم سال آینده تکمیل  و وارد مدار تولید می‌شود.

وی با تاکید بر تعیین تکلیف اراضی واگذار شده که تاکنون در آن‌ها طرح‌های مصوب اجراء نشده گفت: ایجاد زیرساخت‌ها در اجرای طرح‌های تولیدی و اشتغال‌زایی مورد توجه ویژه قرار دارد که این مهم باید تسریع شود.

استاندار بوشهر با اشاره به اجرای طرح شهرک گلخانه‌ای در شهرستان‌های دشتی و تنگستان گفت: ۲۶ هکتار زمین برای اجرای دو شهرک گلخانه‌ای در این شهرستان‌ها اختصاص یافته که لازم است زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح‌ها فراهم شود.

وی تاکید کرد: در اجرای این طرح‌ها، ساکنان پیرامون آن‌ها در اولویت واگذاری قرار داشته باشند.

گراوند به اجرای طرح واگذاری عمارت‌های تاریخی به بخش خصوصی در راستای اجرای طرح‌های تولیدی و اشتغال‌زایی نیز اشاره کرد و گفت: در صورتی که این طرح‌ها از طرف بخش خصوصی متقاضی نداشته باشد زمینه واگذاری آن‌ها به شهرداری‌ها فراهم شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر