چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۵۳۰۱
جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳

فکرشهر: سخنگوی قوه قضاییه: بر اساس نیازسنجی که در استان‌ها انجام شده است، کارآموزان وکالت جذب می‌شوند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، غلامحسین اسماعیلی، در حاشیه بازدید از حوزه آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه، گفت: عدالت ازمهمترین حوزه‌های حقوق اجتماعی مردم است و برای تحقق اهداف خود نیازمند عناصر متعددی است. 

وی گفت: قاضی، شاخص و میزان اصلی تحقق عدالت در جامعه است که در کنار آن، برای رسیدن به عدالت نیازمند گروه‌های تخصصی متعددی از جمله وکلا هستیم.
اسماعیلی ادامه داد: در این آزمون بیش از ۱۰۷ هزار نفر از فارغ التحصیلان رشته حقوق در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در ۴۹ شهرستان شرکت کردند؛ پذیرفته شدگان آزمون کتبی در مرحله بعدی به آزمون شفاهی و مصاحبه دعوت می‌شوند و پس از این مراحل برای خدمت به مردم و دستگاه قضایی فعال می‌شوند.

وی گفت: حضور وکلای آگاه به مبانی حقوق، دلسوز مردم و دنبال کننده احقاق حق برای موکلان خود، به برپایی عدالت در جامعه اسلامی کمک می‌کند.
سخنگوی قوه قضاییه درباره افزایش شمار وکلا، افزود: طبق دستور رئیس قوه قضاییه برای همه استان‌ها و همچنین مرکز امور وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضاییه در هر استان که نیاز باشد زمینه جذب فراهم خواهد شد.
 
برگزاری آزمون وکالت ۹۸؛ صبح امروز
آزمون وکالت سال ۹۸ قوه قضاییه، صبح امروز در سراسرکشور برگزار شد.
در این دوره، ۱۰۷ هزار دواطلب با هم به رقابت پرداختند.
آزمون حوزه تهران در دانشگاه پیام نور واقع در خیابان نجات اللهی برگزار شد و غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه، حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق، معاون حقوقی قوه قضاییه، علی بهادری جهرمی رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه از نحوه برگزاری آزمون در این حوزه بازدید کردند.
این آزمون در دو مرحله برگزار می‌شود و پس از اعلام نتیجه آزمون کتبی، افراد حائز شرایط باید در آزمون شفاهی شرکت کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر