پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»
فکرشهر ـ مصطفی منفرد: شاید برای دیگران تعجب برانگیز باشد اما در خارگ، باران باعث قطعی گاز مردم می شود؛ مردمی که از لوله کشی گاز محرومند و در اثر باران اخیر نیز، 4 روز بدون گاز مانده بودند...
کد خبر: ۶۵۳۶۸
يکشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱

فکرشهر ـ مصطفی منفرد: شاید برای دیگران تعجب برانگیز باشد اما در خارگ، باران باعث قطعی گاز مردم می شود؛ مردمی که از لوله کشی گاز محرومند و در اثر باران اخیر نیز، 4 روز بدون گاز مانده بودند.

به گزارش «فکرشهر»، باتوجه به اینکه جزیره خارگ فاقد لوله‌کشی گاز است، شرکت پتروشیمی با هدف عمل به مسوولیت‌های اجتماعی خود، گاز مصرفی مردم منطقه را رایگان در اختیار شرکت پخش می گذارد و در نهایت کپسول‌های گاز مایع با قیمتی کم تر، در اختیار مردم قرار می‌گیرد. در واقع، خود گاز از سوی پتروشیمی رایگان است اما با توجه به این که پروسه شارژ سیلندر گاز و حمل و نقل آن با خودرو به محل فروش در شهر توسط شرکت پرسی گاز ایران انجام می گیرد و این پروسه متحمل هزینه هایی برای شرکت توزیع کننده ‌است، هزینه ای از طرف مردم پرداخت می شود که البته نسبت به  مابقی شهرها کمتر است؛ اما هر بار که باران می بارد، مردم و اهالی خارگ، از دسترسی به تنها منبع دریافت گاز نیز محروم می شوند.

آبگرفتگی محل شارژ گاز

در جزیره خارگ، تنها یک ایستگاه شارژ سیلندر گاز وجود دارد که امورش توسط شرکت پرسی ایران گاز مدیریت می شود و از جمله مشکلاتی که در سال های اخیر محل شارژ گاز و پروسه توزیع آن را دچار‌ چالش هایی کرده است، می توان به آب گرفتگی و مسدود شدن محل ورود و خروج این ایستگاه اشاره کرد به نحوی که در بارش های اخیر، اهالی جزیره 4 روز بدون گاز مانده بودند.

به گزارش خبرنگار «فکرشهر»، در سال های اخیر، این برای چندمین بار است که در فصل پاییز و زمستان و با شروع بارندگی ها دور تا دور ایستگاه شارژ گاز ه  جمع شدن آب بسیار زیاد محاصره و مسیر تردد به این محل مسدود که در نهایت منتج به عدم گازرسانی به اهالی شهر خارگ می شود. آخرین بار، 25 آذرماه سال جاری، پس از باریدن باران های شدید بود که مجددا این  اتفاق ناخوشایند تکرار شد، به نحوی که 4 روز متوالی سیلندرهای گاز از دسترس مردم خارج و مشکلاتی را برای شهروندان در بر داشت.

مسدود شدن محل ورودی ماشین آلات به محل شارژ

حل این معضل، یکی از دغدغه های اصلی بخشداری ویژه خارگ بوده و در جریان مشکل اخیر نیز، پس ‌از هماهنگی لازمه توسط بخشدار، عملیات عمومی و ترابری پایانه های نفتی، شورای شهر و پتروشیمی، مشکل آبگرفتگی اطراف ایستگاه شارژ در تاریخ 28 آذرماه و پس از 4 روز موقتا حل شد و در 29 آذرماه، دوباره دیواره ریزش کرد و مسیر مسدود شد. حتی بخشدار خارگ در این باره گفت که «یک تذکر به شرکت راهبر بخش خصوصی در این زمینه داد ه‌شده که در صورت تکرار و مشکلات مشابه این بخشداری از ابزار نهادهای نظارتی خود به صورت ویژه استفاده خواهد کرد».

محلی که بیل مکانیکی در 28 آذرماه باز کرد و در 29 آذرماه به دلیل ریزش دیواره، دوباره مسدود شد

همه این اتفاقات در حالی است که ایستگاه فوق، فاصله بسیار کمی با ساحل دریا دارد و قبلا برای جلوگیری از جمع شدن آب باران و هدایت آن به سمت ساحل دریا، کانال هایی اطراف آن تعبیه شده است اما به دلیل خالی کردن نخاله های ساختمانی در اطراف و نزدیکی این کانال ها، تخلیه آب از طریق آن ها مسدود شده است؛ هر چند در نزدیکی ایستگاه شارژ گاز، محلی برای تخلیه نخاله های ساختمانی در نظر گرفته شده بود که پس از تکمیل ظرفیت، مسوولین امر این محل را برای تخلیه مجدد نخاله های ساختمانی ممنوع اعلام کردند، با این حال سرازیر شدن نخاله به این کانال در مسدود شدن دهانه خروجی بی تاثیر نبوده است. 

به گزارش «فکرشهر»، حل این مشکل به صورت اساسی و دائم خواسته شهروندان خارگی بوده که می طلبد مسوولین امر، راه حل کارشناسی و موثری بیندیشند تا مجددا با شروع بارش باران، توزیع گاز در سطح جزیره با مشکلات مشابه مواجه نشود.

نظرات بینندگان
علی
|
-
|
يکشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶
با قایق میشه تردد کرد
فاصله تا دریا زیاد هست یه عرض خیابان خیلی مسیر طولانی هست نخاله از مریخ که نیاوردن َیقه اونی که تخلیه کرده را بگیرن سیلندر گاز بزارن رو کولش یکی یکی ببره پر کنه، بیاره تو خشکی بده تحویل تا ابد کسی دیگه جرات نمیکنه تخلف کنه ما همه چی می خواهیم با ریش گرو گذاشتن حل کنیم نمیشه برادر من نمیشه باید برخوردم باشه
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر