پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۵۴۶۰
سه‌شنبه ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵

فکرشهر: معاون اول رئیس‌جمهور گفت: سفر گردشگران خارجی به ایران در اوج تحریم‌ها ۳۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش فکرشهر از مهر، اسحاق جهانگیری ظهر دوشنبه در آئین افتتاح چند طرح در دشتستان استان بوشهر اظهار داشت: از حدود ۴ میلیون گردشگر سال ۱۳۹۵ به بیش از ۷ میلیون گردشگر در سال ۱۳۹۸ رسیده است.

وی با بیان اینکه استان بوشهر از قابلیت‌های مهم اقتصادی بالایی در همه بخش‌ها برخوردار است تصریح کرد: آمریکایی‌ها فکر می‌کنند با تحریم مانع سفر گردشگران به ایران شده‌اند درحالی‌که امسال ۷ میلیون گردشگر خارجی به ایران آمدند.

گردشگری درآمد ارزی خوبی برای کشور دارد

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه بحث گردشگری هم یک درآمد ارزی خوبی برای کشور دارد و هم اینکه زمینه اشتغال زیادی در اطراف آن فراهم می‌شود افزود: استان بوشهر در بخش‌های مختلف از توانمندی‌های بالایی برخوردار است و در کشور می‌تواند سرآمد و شاخص باشد.

وی تصریح کرد: مردم ایران چشم به استان بوشهر دوخته‌اند، جوانان و قشرهای مختلف مردم استان بوشهر همواره مردمی زحمتکش، انقلابی و در مبارزات ضد استعماری نقش کلیدی داشته‌اند و در این راستا رئیعسلی دلواری یک شاخص و الگو برای همه مردم ایران و مردم این استان در پیروزی و جنگ نقش مهم و اساسی داشته است.

جهانگیری اظهار داشت: در سفرهای قبلی بیشتر افتتاح‌ها در عرصه نفت، گاز و پتروشیمی در سطح ملی بیشتر موردتوجه بود که در این سفر طرح‌هایی که در سطح استان بوشهر تأثیر داشت افتتاح شد.

وی، گردشگری را یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر دانست و تصریح کرد: جاذبه‌های گردشگری استان بوشهر در حوزه‌های طبیعی، تاریخی و دریایی است و کار مهمی که انجام‌شده در بخش بوم‌گردی است.

معاون اول رئیس‌جمهور از افتتاح طرح‌های بوم‌گردی در نقاط مختلف استان بوشهر خبر داد و افزود: استان بوشهر موفق شد بر اساس ظرفیت‌ها تعداد زیادی طرح‌های بوم‌گردی در روستاها با جاذبه‌های خوب ایجاد کند که امسال ۱۹ خانه روستایی به مرکز بوم‌گردی تبدیل‌شده است.

جهانگیری، با بیان اینکه از اجرای طرح‌های بوم‌گردی بخش خصوصی استقبال خوبی کرده است تصریح کرد: طرح‌های بوم‌گردی موردتوجه مردم و گردشگران قرارگرفته است که در این راستا اگر در پی اجرای اشتغال‌زایی سریع هستیم که در زندگی مردم روستاها اثرگذار باشد یکی از مهم‌ترین کارها اجرای طرح‌های گردشگری و بوم‌گردی است.

وی، یکی از ظرفیت‌های استان بوشهر را گردشگری دانست و بیان کرد: نباید این ظرفیت در کنار ظرفیت‌های بزرگی مانند انرژی مغفول بماند و از آن غفلت شود.

جهانگیری توسعه کشت گلخانه‌ای را استفاده مطلوب از آب و افزایش تولید محصولات دانست و تأکید کرد: کشت گلخانه‌ای در کشور در این سال‌ها افزایش‌یافته و در استان بوشهر بیش از میانگین کشوری به این مهم توجه و افتتاح‌شده است چراکه ضمن افزایش سطح زیر کشت به ویژه در بخش جالیز، زمینه افزایش تولید و اشتغال را فراهم کرده است.

کشت گلخانه‌ای در دولت تدبیر و امید در کشور ۲ برابر شد

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه کشت گلخانه‌ای در دولت تدبیر و امید در کشور ۲ برابر شد افزود: کشت گلخانه‌ای در استان بوشهر در این دولت ۵ برابر افزایش‌یافته و استقبال خوبی از این طرح انجام‌گرفته است.

جهانگیری، با اشاره به توسعه آبیاری‌های نوین در اراضی کشاورزی تصریح کرد: در آبیاری‌های نوین کشاورزی، مانند آبیاری بارانی، قطره‌ای، استفاده از روش‌های تحت فشار در استان بوشهر تحول خوبی ایجادشده و امروز در افتتاح طرح‌ها، سطح زیر کشت آبیاری نوین در استان بوشهر افزایش یافت.

معاون اول رئیس‌جمهور افزایش راندمان آب و تولید محصول برای صادرات را از ویژگی اجرای طرح‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی دانست و خاطرنشان کرد: افتتاح این طرح‌ها در اشتغال، افزایش تولید و رونق مناطق بسیار اثرگذار است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر