چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در نشست خبری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خارگ با اصحاب رسانه تشریح شد:
فکرشهر ـ مصطفی منفرد: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خارگ در نشست خبری با اصحاب رسانه، برنامه های اجلاسیه یادواره شهدای خارگ را که ۱۸ دی ماه برگزار می‌ شود، تشریح کرد...
کد خبر: ۶۵۵۷۶
جمعه ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۹

فکرشهر ـ مصطفی منفرد: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خارگ در نشست خبری با اصحاب رسانه، برنامه های اجلاسیه یادواره شهدای خارگ را که ۱۸ دی ماه برگزار می‌ شود، تشریح کرد.

به گزارش «فکرشهر»، سرهنگ سیروس حیاتی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ثارالله خارگ به تشریح برنامه های برگزاری اجلاسیه سرداران، ۳۴ شهید و ۸ شهید گمنام جزیره خارگ پرداخت و گفت: این اجلاسیه با سخنرانی سردار حاجی زاده ـ فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ـ و سردار علی رزمجو ـ فرمانده سپاه امام صادق ( ع) استان بوشهر ـ و با اجرای محمد رحمان نظام اسلامی و مداحی حاج علیرضا پولاد در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی خارگ برگزار می شود.


 
سیروس حیاتی با بیان این که «خبرنگاران خارگ سهم بسزایی در شکل‌گیری فضاسازی در جزیره خارگ دارند» اظهار داشت: جزیره مقاوم خارگ به تعداد روزهای جنگ شاهد حملات رژیم بعثی عراق بود و خارگ به‌عنوان نماد ایثار و مقاومت ایران اسلامی شناخته می‌شود.

وی تصریح کرد: دفاع مقدس در جزیره خارگ به‌ منزله یک دانشگاه بود، تفکرات انقلابی ایجادشده در جنگ باعث تشکیل روحیه جهادی در این جزیره شده است.

فرمانده سپاه خارگ اضافه کرد: جزیره خارگ از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار بوده و برنامه شهدای جزیره خارگ به اجلاسیه تبدیل شد که نشان از اهمیت بالای این رویداد است. در همین راستا طی یک برنامه‌ریزی مدون از ماه‌های گذشته با همکاری تمامی مسئولین جزیره حدود ۸ جلسه تخصصی برگزارشده است.

سرهنگ حیاتی هدف از این جلسه را نشر و توسعه فرهنگ دفاع مقدس برای جامعه و نسل جدید دانست.

 وی در ادامه گفت: برای مقابله با جنگ نرم، تقویت روحیه انقلابی، ایثارگری، ساده زیستی و آزادمردی نیاز به اشاعه فرهنگ شهدا درسطح جامعه است که، خود شهدای گرانقدر این خصایص را خلق کردند و الگوی خوبی برای جامعه به حساب می آیند.

حیاتی در ادامه گفت: در دفاع مقدس و پیروزی انقلاب نباید نقش بی بدیل امام راحل (ره) را فراموش کنیم و بدانیم اگر ولایت مداری شهدای ما نبود هیچوقت انقلاب اسلامی شکل نمی گرفت و اگر بخواهیم از این فتنه ها و نقشه های دشمن سربلند بیرون بیاییم باید ولایت مداری خود را تقویت کنیم.
 
وی گفت: ما اجلاسیه را باید طوری اجرا کنیم که آثار و نتایج آن ماندگار باشند و همچنین نقش و جایگاه خارگ را برای نسل امروزی تبیین نماید و آثار این اجلاسیه با برنامه‌ریزی صورت گرفته در حوزه تابلو شهدای والامقام جزیره ماندگار خواهد شد؛ همچنین در روز اجلاسیه از سردیس سردار شهید «اباش» رونمایی می‌شود.

حیاتی افزود: امروز اگر شاهد این اتفاقات خوب در جزیره هستیم حاصل همدلی و هم‌افزایی تمامی مسوولین در جزیره خارگ است.

فرمانده سپاه خارگ خاطرنشان کرد: یک نمایشگاه با آثار ماندگار در حوزه ایثار و شهادت با همکاری نهادهای مختلف جزیره خارگ برگزار خواهد شد.

وی در ادامه بیان نمود: در این اجلاسیه قصد داریم یک نمایشگاه با غرفه های متعدد ایجاد نماییم و فرهنگ شهدا را در آن به معرض دید همگان بگذاریم و ان شالله در ۱۸ دی ماه راس ساعت 9 صبح در محل دانشگاه آزاد واحد خارگ این اجلاسیه برگزار می شود.

سیروس حیاتی در پایان از زحمات امام جمعه خارگ و بخشدار ویژه و شرکت های نفتی که سهمی در ارائه فرهنگ شهدا داشتند، تقدیر و تشکر کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر