پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»
فکرشهر ـ آذر حسینی: خبر این اقدام، اردیبشت ماه امسال در «فکرشهر» منتشر شد؛ 5 اردیبهشت ماه 1398؛ زمانی که در اقدامی عام المنفعه، خانواده مرحوم «امان اله خان نیکنام»، قاتل پدرشان را به شرط احداث یک مدرسه در «تنگ ارم»، عفو کردند. این اقدام، در جمع کثیری از اهالی و بزرگان بخش ارم و ریش سفیدان استان فارس، بزرگان طوایف منطقه دشتستان و فارس، امام جمعه برازجان و نماینده ولی فقیه در سپاه استان فارس و بخشدار سابق ارم ـ محمدمهدی مشایخی ـ اعلام شد...
کد خبر: ۶۵۵۷۷
جمعه ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳

فکرشهر ـ آذر حسینی: خبر این اقدام، اردیبشت ماه امسال در «فکرشهر» منتشر شد؛ 5 اردیبهشت ماه 1398؛ زمانی که در اقدامی عام المنفعه، خانواده مرحوم «امان اله خان نیکنام»، قاتل پدرشان را به شرط احداث یک مدرسه در «تنگ ارم» دشتستان، عفو کردند. این اقدام، در جمع کثیری از اهالی و بزرگان بخش ارم و ریش سفیدان استان فارس، بزرگان طوایف منطقه دشتستان و فارس، امام جمعه برازجان و نماینده ولی فقیه در سپاه استان فارس و بخشدار سابق ارم اعلام شد.

آن زمان، محمود نیکنام ـ فرزند مرحوم ـ که وکالت دیگر اولیای دم را نیز دارد، در گفت و گو با «فکرشهر» توضیح داد: 27 فروردین ماه 1391 در منزل شخصی مان در شیراز، قتل رخ داد و ما از پلیس و قوه قضاییه خواستیم قاتل را شناسایی و دستگیر کنند و سرانجام پس از 5 تا 6 سال، دو نفر را دستگیر کردند و این فرد که اهل «کلوار» خرامه است، به قتل اعتراف کرد.

نیکنام، با تقدیر از کسانی که در این مدت واسطه بودند یا مورد مراجعه خانواده و بستگان قاتل قرار می گرفتند و به خصوص تقدیر از بخشدار سابق ارم ـ محمدمهدی مشایخی ـ ادامه داد: بعد از صحبت هایی که با بزرگان و ریش سفیدان منطقه ارم و دشتستان و فارس و البته اقوام و طایفه انجام شد، تصمیم گرفتیم به جای قصاص، کار خیر و عام المنفعه انجام شود تا ما از قصاص که حقمان هم بوده، بگذریم. بر همین اساس، مقرر شد برای ترویج فرهنگ گذشت در جامعه و انجام امور خیر، تا پایان امسال (1398)، مدرسه ای 6 کلاسه در مقطع ابتدایی به نام مرحوم پدرمان ـ امان اله خان نیکنام ـ در تنگ ارم احداث کنند و ما هم پس از احداث مدرسه، رضایت می دهیم.

به گزارش «فکرشهر»، حالا و با گذشت 8 ماه از آن واقعه که مورد تحسین بسیاری قرار گرفت، کلنگ این مدرسه به زمین خورده است و قرار است مدرسه 6 کلاسه مرحوم «امان اله خان نیکنام» در مقطع ابتدایی و با هزینه دو و نیم میلیارد تومان، تا مهرماه 1399 آماده و مورد بهره برداری قرار گیرد و اولیا دم مقتول نیز، پس از انجام این اقدام، رضایت به بخشش خواهند داد.

این کلنگ زنی، سوم دی ماه و با حضور برخی اولیای دم و مسوولین محلی و شهرستان دشتستان انجام شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر