پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۵۶۱۲
جمعه ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳

فکرشهر: امام جمعه بردخون گفت: آب حق‌الناس و متعلق به همه مردم است و اگر کشاورزی به این شیوه ادامه یابد و هراندازه زمین زیرکشت ببرند باید فاتحه کشاورزی بردخون خوانده شود.

به  گزارش فکرشهر از خبرگزاری ها، حجت الاسلام سیدحسین رکنی‌حسینی در خطبه‌های نمازجمعه بردخون با اشاره به موضوع آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: حاصل بی‌کاری و عدم اشتغال فقر و محرومیت است و فقر، مادر تمام آسیب‌های اجتماعی است.

امام جمعه بردخون افزود: بی‌کاری بویژه در نسل جوان بروز بیشتری دارد و ثمره بی‌کاری اینکه زمینه کاشت بذر جرم و انحرافات را آماده می‌کند.

وی با اشاره به آثار بی‌کاری ، اضافه کرد: طلاق و فروپاشی خانواده، فرار فرزندان از خانواده، سرقت و جنایت، اعتیاد، بالارفتن سن ازدواج و عدم تشکیل خانواده گوشه‌ای از آثار بی‌کاری در جامعه است.

خطیب جمعه بردخون با بیان اینکه آمار افراد مجرد تکان‌دهنده است، گفت: از مسؤولان انتظار داریم به فکر مشکل جوانان باشند و برای رفع بی‌کاری و عدم اشتغال آنان تلاش کنند، زیرا در شأن جامعه اسلامی نیست که شاهد چنین وضعی در جامعه باشیم.

رکنی‌حسینی ادامه داد: اگر از نیروهای دلسوز، متخصص و متعهد بدون وابستگی جناحی و حزبی و بر اساس شایسته سالاری  استفاده می‌شد امروز چنین وضعی در جامعه نداشتیم.

امام جمعه بردخون ابراز داشت: هر روز شاهد فساد، تبعیض، بی‌عدالتی، فقر، محرومیت، فاصله طبقاتی و شکاف بین فقیر و غنی در کشور هستیم و کارگزاران نظام باید بدانند که در کشوری زندگی می‌کنیم که بهترین نیروی انسانی تحصیل‌کرده و متخصص دارد اما نگاه ما به خارج است.

وی افزود: اگر تصور می‌کنید که اروپا و آمریکا مشکلات ما را حل می‌کنند اشتباه محض است زیرا غرب قبل و بعد از انقلاب اسلامی بجز خیانت، کاری برای ما نکردند پس مسؤولان حکومت امام علی را الگوی خود قرار دهند و بدون نگاه به غرب از توانمندی‌های کشور استفاده کنند.

خطیب جمعه بردخون با تبریک سالروز میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار گفت: زن در متن تاریخ قرار دارد و شهامت و فداکاری عقیله بنی هاشم نشان از شخصیت زنان است و انتظار می‌رود برنامه‌های مناسبی در شأن آن حضرت در منطقه اجرا شود.

رکنی‌حسینی با اشاره به سالروز نهم دی تصریح کرد: 9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است که در سایه انسجام و اتحاد مردم در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شد و مردم حماسه‌ای جاودانه آفریدند و دشمنان را ناامید کردند.

وی افزود: این روز، روز نه گفتن ملت ایران به فتنه گران و آری گفتن به نظام اسلامی و بیعت دوباره با آرمان‌های حضرت امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بود و مردم نشان دادند که دشمنان را می‌شناسند و هرگز فریب آنان را نمی‌خورند و این حماسه نماد عزت و استقلال و بصیرت مردم بود که تا پای جان برای حفظ نظام ایستادند.

امام جمعه بردخون با تقدیر از مسؤولان استان در زمینه تقاطع بردخون کهنه، گفت: با ایجاد طرح زیرگذر در این تقاطع که با اعتباری معادل 20 میلیارد ریال ساخته می‌شود، مشکل و خطر رفت و آمد مردم رفع خواهد شد.

خطیب جمعه بردخون خطاب به کشاورزان و جهادکشاورزی، ابراز داشت: آب حق‌الناس و متعلق به همه مردم است و اگر کشاورزی به این شیوه ادامه یابد و هراندازه زمین زیرکشت ببرند باید فاتحه کشاورزی بردخون خوانده شود.

وی اضافه کرد: اکنون عمق چاه‌ها به 70 متر رسیده که هشداردهنده است و جهادکشاورزی از اکنون به فکر سال آینده باشند و بابرنامه عمل کنند و نگویند که چاه‌های غیرمجاز پر شود و سهمیه‌ها مشخص کنند.

رکنی‌حسینی عنوان کرد: کشاورزان بردخونی مصرف آب خود را مدیریت کنند، نه اینکه یک نفر 200 هکتار را زیرکشت ببرد که سکوت و بی‌توجهی مسؤولان و ادامه این شیوه باعث عقب‌ماندگی می‌شود و آینده تاریکی در انتظار ما خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر