جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در گفت و گو با «فکرشهر» مطرح شد:
فکرشهر: یکی از اعضای شورای شهر برازجان می گوید در دو نامه جداگانه به استاندار بوشهر، موضوع بهسازی راه ها و مسیرهای گردشگری محدوده برازجان و توجه به ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری به ویژه در مسیر برازجان به بوشهر و بلعکس را با  توجه به افزایش قیمت بنزین، خواستار شده است...
کد خبر: ۶۵۶۹۴
يکشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۶

فکرشهر: یکی از اعضای شورای شهر برازجان می گوید در دو نامه جداگانه به استاندار بوشهر، موضوع بهسازی راه ها و مسیرهای گردشگری محدوده برازجان و توجه به ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری به ویژه در مسیر برازجان به بوشهر و بلعکس را با  توجه به افزایش قیمت بنزین، خواستار شده است.

وحید مصدق درباره دو نامه ارسالی خود به استانداری، در گفت و گو با «فکرشهر» توضیح داد: شهر برازجان به عنوان یکی از بزرگ ترین مراکز تمرکز جمعیتی و دومین شهر بزرگ استان از لحاظ سرانه فضاهای مورد نیاز عموم شهروندان خود برای  گردش و گذران اوقات فراغت در مضیقه بوده و محدود فضاهای در دسترس مردم این شهر مانند منطقه طبیعی «سرکره» نیز با مشکلات و کمبودهای متعدد خود، جوابگوی نیاز شهروندان نیستند.

وی ادامه داد: از عمده مشکلات این منطقه گردشگری می توان به محدود بودن ظرفیت محور ارتباطی به لحاظ دو طرفه بودن مسیر و کمبود خدمات بهداشتی و محل های اسکان گردشگران اشاره نمود؛ چنانچه آمار سالانه صدمات و تلفات جانی و مالی شهروندان در این محور قابل توجه بوده و خانواده های بسیاری را متالم و داغدار نموده است؛ لذا ضروری به نظر می رسد جهت رفع این موارد تدبیر عاجل اتخاذ شود.

رییس کمیسیون امور مالی شورای اسلامی شهر برازجان به دو منطقه گردشگری کوهستانی برازجان نیز اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از مناطق هدف گردشگری شهروندان برازجان، منطقه کوهستانی «بهمرد» و «کوه قلعه» است که این نقطه نیز به لحاظ مسیر پرپیچ و خم کوهستانی و عدم وجود هرگونه امکانات و خدمات گردشگری، چندان جوابگوی رفع نیاز شهروندان محترم به داشتن محیطی امن و بهره مند از خدمات اولیه، نیست و محور ارتباطی این منطقه نیز یکی از پرحادثه ترین محورهای استان بوشهر است. همچنین، منطقه کوهستانی «گیسکان» و دهستان «باغتاج» در سالیان اخیر به سبب داشتن طبیعت بکر و فضای گسترده اسکان، از مهم ترین اهداف مورد استقبال گردشگری سلامت محور شامل کوهپیمایی و کوهنوردی و اسکان شبانه مسافرین بوده و به نظر می‌رسد به سبب فاصله اندک از محدوده شهری و داشتن پتانسیل های بالای گردشگری بتواند نقش عمده ای را در سلامت و نشاط عمومی با بهرمندی آنان از این فضا ایفا نماید.

مصدق ادامه داد: متأسفانه در سنوات قبل به سبب عدم پیگیری های لازم مسوولین از شرکت ها و پیمانکاران اکتشافی وزارت نفت که در حال اجرای طرح های اکتشافی در این منطقه بودند، مسیر تردد در دو ناحیه یعنی از «کارخانه آرد الزهرای برازجان» تا منطقه کوهپایه و محدوده از کوهپایه تا نقطه حفاری چاه های اکتشافی، از حداقل شرایط ممکن برای تردد نیز برخوردار نبوده و ضروریست با توجه به اقبال روزافزون شهروندان به این ناحیه گردشگری، در ناحیه بالادست و کوهستانی منطقه و همچنین سکونت اقشاری از شهروندان کم بضاعت شهری در محدوده پایین و محور دسترسی اصلی بودن این محدوده، بهبود شرایط تردد در این مسیر به دستگاه های ذیربط ابلاغ شود.

این عضو شورای اسلامی شهر برازجان افزود: دیگر مسیر دسترسی به کوهستان نیز به سبب استقرار مناطق نظامی امکان استفاده شهروندان را نداشته و تنها مسیر موجود همین محور کارخانه آرد الزهرا است و با توجه به نشاط اجتماعی شهروندان حسنات بسیاری دارد که با مهیا کردن شرایط برای دستیابی آسان تر و ایمن تر این مهم، می توان گام مهمی در سلامت روحی و روانی و انرژی اجتماعی برداشت.

وحید مصدق گفت که این موارد را در نامه ای برای استاندار بوشهر مرقوم و ارسال کرده و افزود: انشااله که با تدبیر و حسن نظر جناب استاندار، شاهد تغییر محسوس برای مرتفع شدن موارد ذکر شده باشیم و قطعا خدمت به نشاط و تفریحات سالم مردم، مورد پسند و نظر حضرت حق نیز واقع خواهد شد.

عضو شورای شهر برازجان در این گفت و گو با «فکرشهر»، به موضوع افزایش قیمت بنزین و مشکلات عدیده مسافران بین شهری به ویژه در مسیرهای برازجان به بوشهر و بوشهر به برازجان اشاره کرد و گفت که در این زمینه نیز نامه ای به استاندار بوشهر نوشته است.

وی توضیح داد: تردد شهروندان شهر برازجان بنا به نیازهای متعدد آموزشی، درمانی و اداری به مرکز استان، این عزیزان را متحمل صرف هزینه های زیادی در  طول سال می نماید که با توجه به هزینه های جاری خانواده ها و شرایط اقتصادی پیش آمده، این امر نیز موجب فشار مضاعف به توان مالی شهروندان می شود. شرایط پیش آمده پس از طرح اصلاح قیمت بنزین و متعاقب آن افزایش بهای کرایه خودروهای مسافربری در نبود پایانه و ناوگان حمل ونقل مسافربری در مسیر برازجان - بوشهر و بالعکس، موجب نارضایتی مردم و مطالبه جهت استقرار ناوگان حمل ونقل جاده ای شده است.

وحید مصدق ادامه داد: با توجه به اهداف مطرح شده در طرح اصلاح قیمت سوخت از سوی دولت محترم، مبنی بر اختصاص درآمدهای حاصل از طرح در تقویت حمل نقل عمومی و جاده ای، در نامه ای به جناب استاندار، از ایشان به عنوان نماینده عالی دولت در استان تقاضا کردم که با اختصاص وسایل نقلیه عمومی نظیر میدل باس و اتوبوس های مجهز به سیستم سرمایشی و گرمایشی، پایانه حمل نقل مسافربری در مسیر برازجان - بوشهر را تجهیز نموده و این دغدغه به حق شهروندان را مرتفع نمایند. 

وی اضافه کرد: امیدوارم جناب استاندار با توجه به تدبیر و حسن نظرشان، این موارد را در اولویت و رسیدگی امور مربوط به برازجان و شهروندان این خطه قرار دهند.
 

نظرات بینندگان
محمد فارسی
|
-
|
دوشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۵:۵۹
سلام. من کارمندی هستم که محل کارم بوشهر هست. با وضعیت بنزین تمام حقوقم می شه کرایه راه. این ایده آقای وحید مصدق بسیار ایده ی خوبی می باشد. از استاندار خواهش می کنم پیگیری نمایند. 
جلیل اعتمادی
|
-
|
دوشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
با سلام. ما هم از جناب استاندار می خواهیم که این موارد را پیگیری کند تا مشکلات مردم کمتر شود.  با افزایش قیمت بنزین مجبوریم به مناطق خودمان سفر کنیم که متاسفانه اصلا این مناطق شرایط مناسبی جهت استفاده خانواده ها ندارند مسیر کوه که کاملا بسته هست. چرا هر چه پول هست خرج کنار دریای بوشهر می شود اما کوه ما حتی راه دسترسی هم ندارد.

 
احمد
|
-
|
دوشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۶
درود و سپاس جناب مصدق عزیز.

امیدوارم بزودی شاهد تخصیص بودجه به جاده خاکی برازجان به باغتاج ،جهت آسفالت این مسیر  ،بدلیل نیاز مبرم  اهلی روستاهای این منطقه و همچنین توسعه گردشگری این قسمت از شهرستان باشیم.
ساره
|
-
|
دوشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵
تشکر از مصدق که در همه زمینه ها فعال هستن و به نوعی دارن یک تنه جور باقی اعضای شورا رو می کشن
رسول تاج
|
-
|
دوشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
احسنت بر مصدق كه طايفه را سربلند كرده بين مردم
منصور
|
-
|
چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۷
سلام و درود بر افکار خوب . هردو مورد واجب و مهم هستند. از مسئولان تقاضای پیگیری داریم.
نامدار جمالی
|
-
|
جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۳
درود بر آقای مصدق. که به دنبال اهداف بزرگ می باشد.
محمد رضا منصوری
|
-
|
شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹
با افزایش قیمت بنزین دیگر نمی توان برای آخر هفته ها ( تعطیلات) به استان های همجوار رفت چون واقعأ مقرون به صرفه نسیت.بنابراین نیاز هست مناطق گردشگری شهر خودمان توسعه و تقویت شوند.کوه یکی از مناطقی هست که دارای طبیعتی بکر و دست نخورده می باشد.یکی از قشنگ ترین جاذبه های گردشگری را در دل خود دارد اما متأسفانه فاقد هرگونه راه دسترسی می باشد. هیچ گونه امکاناتی در دامنه کوه و ارتفاعات کوه نیست. در صورتی که اغلب نقاط کشور حداقل یک پارک کوهستانی دارند . جناب استاندار محترم دهکده کوهپایه ای دشتستان شهر برازجان را به نام خودتان برای این مردم به یادگار بگذارید. بدون شک مورد استقبال تمامی مردم استان بوشهر قرار خواهد گرفت.و تبدیل به یک پروژه استانی خواهد شد.
محسن
|
-
|
دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶
آقای استاندار سلام. کوه را دریاب.
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر