چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۵۷۴۴
دوشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۷

فکرشهر: رییس سازمان اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر گفت: ایمن کردن منازل و همچنین درمانگاه‌های فرسوده مهم‌ترین راهکار قبل از وقوع زلزله است که باید مردم و مسوولان به این موضوع توجه بیشتری کنند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، دکتر عبدالرحیم دادجو بیان کرد: وقوع زلزله‌های متعدد در استان بوشهر نشانه وجود یک خطر دائمی است که باید اقدامات لازم را برای جلوگیری از وقوع حوادث در زلزله‌های احتمالی آینده انجام دهیم.

وی افزود: در همین زمینه کارگروه بهداشت و سلامت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با توجه به‌ضرورت ایمنی در برابر زلزله، جلسات هم‌اندیشی در خصوص سازه‌های مراکز بهداشتی و درمانی با حضور رییس اداره نظارت مدیریت منابع فیزیکی و طرح‌های عمرانی دانشگاه و رییس شبکه‌ها و رییس بیمارستان‌های سه شهرستان بوشهر، دشتی و دشتستان برگزار کرد.

رییس سازمان اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر اضافه کرد: در نشست‌های صورت گرفته مصوب شد تمام مراکز درمانی بیمه‌نامه ساختمان و تجهیزات خود را به‌روزرسانی کنند و نقشه‌های ساختمان را در همان محل خدمت در دسترس داشته باشند تا در موقع لزوم، در کوتاه‌ترین زمان ممکن مورد استفاده قرار گیرد.

وی تاکید کرد: درمانگاه‌های فرسوده یکی از آسیب‌پذیرترین بخش‌ها در سوانح طبیعی ازجمله زلزله است و بعضی مراکز به علت قدمت زیاد از مقاومت کافی برخوردار نیستند که در صورت وقوع زلزله ممکن است فروریخته و تلفات جانی و مالی در پی داشته باشند.

دادجو ادامه داد: برای افزایش تاب‌آوری مراکز درمانی باید برنامه متمرکزی داشته باشیم و در زمینه مقاوم‌سازی ساختمان‌های این مراکز تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شود.

رییس اداره نظارت مدیریت منابع فیزیکی و طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: تهیه و تدوین آیین‌نامه طراحی ساختمان‌ها در برابر زلزله یکی از اقدامات موثر به‌منظور ساخت واحد‌های ساختمانی ایمن و مطمئن  است که باید به این امر توجه جدی شود.

ابراهیم بهبود افزود: بی‌شک تدوین این استاندارد در کنار مقررات ملی ساختمان و استفاده از مهندسان دارای صلاحیت و استادکاران ماهر می‎تواند نقش بسزایی در ضابطه‌مند کردن ساخت‌وساز و در نتیجه کاهش خسارات ناشی از زلزله داشته باشد.

وی عنوان کرد: زلزله‌های مخرب چند سال اخیر و آسیب‌های ناشی از آن درس بزرگی برای متخصصان حوزه ساخت‌وساز و بخصوص حوزه سلامت است تا توجه بیشتری به موضوع زلزله و ایمن‌سازی سازه‌ها در مقابل زلزله داشته باشند.

رییس اداره نظارت مدیریت منابع فیزیکی و طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر در امر سازه‌های مراکز درمانی تازه تاسیس، مهندسان و نیرو‌های متخصص و فنی بکار گرفته شده‌اند تا با رعایت مقررات ملی و آیین‌نامه‌های مربوط آگاهانه‌تر عمل کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر