پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۵۸۶۳
پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۹

فکرشهر: فرماندار شهرستان کنگان گفت: در حوزه گردشگری از ظرفیت اقامتگاه‌های بومگردی موجود در سطح شهرستان استفاده کنیم و این ظرفیت تقویت شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، سید علی پاک نژاد در جلسه ستاد تسهیلات سفر شهرستان ضمن تشکر از اقدامات و تلاش‌های فرماندار سابق کنگان و تمامی کمیته‌های تسهیلات سفر اظهار داشت: اگر اقامتگاه بومگردی تقویت شود قطعاً افراد دیگری نیز نسبت به ایجاد اقامتگاه‌های بومگردی متناسب بافرهنگ شهرستان اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه اقامتگاه بومگردی می‌توانند درآمدزایی داشته باشند و نگاه ما بر تقویت این بومگردی‌ها است افزود: اگر بتوانیم به خوبی از ظرفیت فضای مجازی استفاده کنیم و شهرستان را به خوبی در فضای مجازی معرفی کنیم، می‌توانیم گردشگران بیشتری جذب کنیم.

پاک نژاد با بیان اینکه دو کمیته جدید به کمیته‌های ستاد تسهیلات اضافه‌شده است اضافه کرد: برای معرفی شهرستان کنگان تمامی کمیته‌ها در سطح شهرستان فعال و حضوری پررنگ داشته باشند.

استفاده از ظرفیت دریا

وی با اشاره به اینکه نگاه ما بر این است که نوروز ۹۹، نوروزی متفاوت باشد گفت: می‌توان از ظرفیت دریا شهرستان کنگان برای ارتقا بحث گردشگری آن استفاده کرد.

فرماندار شهرستان کنگان اضافه کرد: نگاه ما بر این است که همان‌طور که در سال‌های گذشته مدیریت ساحل به خوبی انجام می‌شد امسال نیز از ظرفیت ساحل و لنج‌هایی که در شهرستان هستند از آن‌ها نیز استفاده کرد.

نماینده عالی دولت در کنگان گفت: با توجه به اینکه برخی از پارک‌های شهرستان به قبور مبارک شهدا گمنام مزین هستند از رؤسای کمیته‌ها خواستارم که لحظه تحویل سال در کنار خانواده شهدا سپری کنیم.

رئیس ستاد تسهیلات سفر شهرستان کنگان تأکید کرد: شهرداری‌ها با برنامه‌ریزی‌های خوب می‌توانند از ظرفیت گردشگران استفاده کنند و درآمدزایی کنند و همچنین می‌توانند با برگزاری نمایشگاه‌ها از جمله صنایع‌دستی و بهاره درآمدزایی خوبی داشته باشند.

باید نسبت به ایجاد پارکینگ‌ها و ساماندهی ماشین‌ها برنامه‌ریزی شود

این مقام مسئول عنوان کرد: با توجه به اینکه سال‌های قبل شاهد حضور پررنگ مسافران از نقاط مختلف کشور بودیم، پیش‌بینی می‌شود امسال نیز شاهد این حضور خواهیم بود و باید نسبت به ایجاد پارکینگ‌ها و ساماندهی ماشین‌ها برنامه‌ریزی شود و می‌توان از زمین‌های خالی موجود در شهرستان نیز استفاده کرد.

وی با بیان اینکه برای مدیریت ساحل یک مکانی در نظر گرفته شود که بتوان کمیته‌های چندگانه ستاد تسهیلات سفر نیز مستقر شوند.

اضافه کرد: بازرسانی نیز در بحث مسائل اجتماعی و فرهنگی باید در پارک‌ها حضورداشته باشند.

فرماندار شهرستان کنگان با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در دستور کار باشد خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه‌های شاد و مفرح نیز در دستور کار کمیته‌ها باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر