جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۵۹۳۶
شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲

فکرشهر: جزئیاتی از حمله به فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارائه شد.

به گزارش فکرشهر از ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه دیلی میل، عملیاتی که به شهادت سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجامید با یک پهپاد ام‌کیو-۹ انجام شد.

این پهپاد چند فروند موشک هدایت لیزری نقطه‌زن به سمت کاروان سردار سلیمانی و «ابومهدی المهندس» جانشین سازمان الحشد الشعبی شلیک کرد.

این پهپاد، دو خودروی تویوتا اس‌یو‌وی را که سردار سلیمانی و المهندس در آن حضور داشتند، هدف حمله خود قرار داد. سردار سلیمانی و المهندس در یکی از این خودروها و محافظانش در خودرو دیگر بودند.

این روزنامه سپس نوع موشک‌هایی را که در ترور سردار سلیمانی استفاده شد، موشک ضد زره «هِل‌فایر» با کلاهک جنگی حدود ۱۷ کیلوگرمی که می‌تواند تانک را نیز از بین ببرد، خوانده و نوشت که چهار فروند از این موشک‌ها به سمت کاروان حامل سردار سلیمانی و المهندس شلیک شده است.

دیلی‌میل در ادامه نوشت: «این پهپاد با سرعت ۳۷۰ کیلومتر بر ساعت، قادر است حملات دقیقی را انجام دهد و تصاویر آن را نیز به مرکز فرماندهی ارسال کند. این پهپاد ۶۴ میلیون دلاری، به چهار فروند موشک هدایت لیزری هِل‌فایر و بمب‌های پیووی مجهز است».

بنا بر ادعای گزارش‌ها، این پهپاد از پایگاه مرکزی فرماندهی آمریکا در قطر برخواسته بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر