پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۶۰۵۸
سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۳

فکرشهر: نشریه آمریکایی فارین پالسی گزارش کرده است که وزارت خارجه آمریکا به محمد جواد ظریف برای حضور در جلسه شورای امنیت وزیر نداده است.

به گزارش فکرشهر از انتخاب، این جلسه قرار است به موضوع ترور سردار قاسم سلیمانی و چند فرمانده دیگر ایرانی و عراقی در طی حمله هوایی آمریکا در فرودگاه بغداد بپردازد.

فارین پالیسی نوشته که با امتناع از صدور ویزا برای ظریف دولت آمریکا مفاد پیمان سال ۱۹۴۷ که مربوط به شرایط میزبانی این کشور از مقر سازمان ملل متحد در نیویورک است را نقض کرده است.

وزارت امور خارجه به این گزارش هنوز واکنشی نشان نداده است.

تکمیلی / نمایندگی ایران در سازمان ملل: هنوز پاسخی از آمریکا یا سازمان ملل برای ویزای ظریف دریافت نکرده‌ایم

نمایندگی ایران در سازمان ملل اعلام کرد که هنوز درباره صادر نشدن ویزای ظریف برای شرکت در جلسه شورای امنیت از نمایندگی آمریکا یا سازمان ملل پاسخ رسمی دریافت نکرده‌ایم.
ظریف: پمپئو گفته وقت کافی برای صدور ویزا وجود نداشته!

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پیش از ظهر (سه شنبه) در حاشیه مجمع گفتگوهای تهران در جمع خبرنگاران درباره عدم صدور ویزا برای سفر به آمریکا گفت: در تماسی که میان وزیر خارجه آمریکا با دبیرکل سازمان ملل انجام شده است، پمپئو اعلام کرده است که وقت کافی برای صدور ویزا برای بنده وجود نداشته است و ما این ویزا را صادر نخواهیم کرد.

وی افزود: دبیر کل سازمان ملل نیز اعلام کرده است که حق ایران است که در این نشست شرکت کند. من تمایل زیادی برای شرکت در این نشست آن هم در این شرایط نداشتم.

وزیر امور خارجه ادامه داد: نشست ویژه شورای امنیت فرصت خوبی بود تا جنایت آمریکا را مطرح کنیم و دولتی که تروریسم دولتی و اقتصادی و تهدید و جنایات جنگی و بشریت را می‌کند برایش مهم نیست که مفاد قرارداد مقر را نقض کند. همه باید از این دولت یاغی بپرسند که از چه چیزی می ترسد. آیا حضور وزیر خارجه یک کشور و عضو و مؤسس سازمان ملل متحد در شورای امنیت برای حمایت از منشور ملل متحد و چندجانبه گرایی آنچنان خطر بزرگی برای ایالات متحده ایجاد می‌کند که ویزاها را صادر نکردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر