شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
«فکرشهر» گزارش می دهد:
فکرشهر: زمین لرزه هایی که از بامداد امروز ـ چهارشنبه، 18 دی ماه 1398 ـ در ساعت ها، عمق ها و مقیاس های در ریشتر مختلف، برازجان را لرزاند، به برخی سازه ها صدمه زده و 7 مصدوم در پی داشته است...
کد خبر: ۶۶۰۹۱
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱

فکرشهر: زمین لرزه هایی که از بامداد امروز ـ چهارشنبه، 18 دی ماه 1398 ـ در ساعت ها، عمق ها و مقیاس های در ریشتر مختلف، برازجان را لرزاند، به برخی سازه ها صدمه زده و 7 مصدوم در پی داشته است.

به گزارش «فکرشهر»، نخستین این زمین لرزه ها با مقیاس (بزرگی) 3.1 ریشتر و در عمق 5 کیلومتری زمین، در ساعت 5:45 رخ داد و شدت زمین لرزه بعدی که در عمق 9 کیلومتری و با مقیاس 4.7 در ساعت 5:50 و در 12 کیلومتری شهر برازجان رخ داد، بسیاری از شهروندان برازجان را وحشت زده کرد.

بر اساس اطلاعات موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زلزله تاکنون، چند پس لرزه هم داشته که هر سه در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داده است؛ یکی با بزرگی (مقیاس) 2.8 ریشتر در ساعت 5:59، بعدی با بزرگی 4.2 ریشتر در ساعت 6 و 49 دقیقه و بعدی با بزرگی 3 ریشتر در ساعت 7:16 صبح.

بر همین اساس، فرمانداری دشتستان اعلام کرد که «مدارس ابتدایی بخش مرکزی دشتستان (شهر برازجان و حومه) در نوبت صبح تعطیل است و در دیگر مقاطع تحصیلی امتحانات برگزار می‌شود.

این زمین لرزه ها که علاوه بر برازجان و دشتستان در برخی نقاط دیگر استان از جمله شهر بوشهر نیز حس شده است، هر چند طبق گفته مدیرکل بحران استان خسارات عظیمی نداشته ولی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر در این باره به مهر گفته که این زمین لرزه، باعث خسارت به برخی سازه ها در دشتستان شده است.

حاجیانی با اشاره به مرکزیت زمین لرزه در روستای نینیزک از توابع بخش مرکزی شهرستان دشتستان (کانون زمین لرزه) گفت که دو تیم ارزیاب متشکل از 8 نفر به ارزیابی روستا اعزام شدند و سه تیم عملیاتی و ارزیاب نیز در سطح شهر برازجان فعالیت کردند که با توجه به شدت زلزله، شیارها و ترک‌های در دیوار ساختمان‌ها به‌وجود آمده است.

این زمین لرزه ها که فوتی نداشته به گفته فرماندار دشتستان، 10 مصدوم داشته است که 7 نفر در بیمارستان شهید گنجی برازجان بستری شده اند و 3 نفر هم به صورت سرپایی مداوا و مرخص شده اند. فتح اله نوروزی در گفت و گو با «فکرشهر» افزود: دو نفر از مصدومین در آب پخش و مابقی در برازجان بوده اند. وی گفت که مصدومیت ها در اثر ریزش ساختمان ها نبوده و در هنگام خروج از منزل یا پناه گرفتن در هنگام وقوع زلزله رخ داده است.

فرماندار دشتستان این را هم گفت که ستاد بحران شهرستان در حال آماده باش است و تمهیدات لازم در این باره و برای لرزه های احتمالی بعدی، اندیشیده شده است.

به گزارش «فکرشهر»، امروز دو زمین لرزه به بزرگی 2.5 ریشتر نیز در گناوه رخ داده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر