جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»/ امروز برگزار شد:
فکرشهر ـ مصطفی منفرد: در اجلاسیه سرداران و ٣۵ شهید و ٨ شهید گمنام جزیره خارگ که ظهر امروز ـ چهارشنبه ـ با کلنگ زنی یادمان شهدای غواص گمنام خارگ و اهدای تندیس و لوح تقدیر و سپاس از خانواده های شهدای معظم انقلاب اسلامی و رونمایی از سردیس شهید شکرالله آباش توسط تک دخترش انجام شد، قاسم سلیمانی گفت: جزیره مقاوم خارگ در هشت سال دفاع مقدس نقش‌آفرینی فراوانی در حوزه مختلف داشته است...
کد خبر: ۶۶۱۰۸
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۴

فکرشهر ـ مصطفی منفرد: در اجلاسیه سرداران و ٣۵ شهید و ٨ شهید گمنام جزیره خارگ که ظهر امروز ـ چهارشنبه ـ با کلنگ زنی یادمان شهدای غواص گمنام خارگ و اهدای تندیس و لوح تقدیر و سپاس از خانواده های شهدای معظم انقلاب اسلامی و رونمایی از سردیس شهید شکرالله آباش توسط تک دخترش انجام شد، رستم قاسمی گفت: جزیره مقاوم خارگ در هشت سال دفاع مقدس نقش‌آفرینی فراوانی در حوزه مختلف داشته است.

صبوری و استقامت از شاخص‌های اهالی شریف خارگ است

قاسمی که میهمان این اجلاسیه در خارگ بود، افزود: صبوری و استقامت از شاخص‌های اهالی شریف این جزیره است.

وزیر نفت دولت احمدی نژاد افزود: خون شهدا است که باعث می‌شود جمهوری اسلامی ایران از حوادث عبور کنند، این اجلاسیه با سه حادثه همراه شد؛ یکی شهادت مرد بزرگ مقاومت، شهیدی که در تاریخ اسلام بعد از حادثه کربلا منحصر به فرد است. همچنین ایام فاطمیه را در پیش داریم و افتخارآفرینی که امروز شاهد آن بودیم.

سردار قاسمی تصریح کرد: افتخار همنشینی و همراه در سال‌های اخیر با شهید حاج قاسم سلیمانی را داشتیم. در آخرین جلسه که با ایشان داشتیم سرماخوردگی و تب شدید داشت که به ایشان گفتم چرا استراحت نمی‌کنید، که ایشان پاسخ دادند که لازم است حضور داشته باشیم.

وی افزود: آمریکایی‌ها کار تاکتیکی نکردند و به قول خودشان یک کار راهبردی کردند، ولی بزرگترین اشتباه راهبردی خود را طی سال‌های اخیر خود را مرتکب شدند.

قاسمی بیان کرد: در جنگ ٣٣ روزه آمدند که کار حزب الله را تمام کنند که خوشبختانه عظمت قدرت حزب الله در سوریه و یمن قابل مشاهده است.

وی گفت: قدرتمند و توانمندی حزب الله در تکنولوژی بی نظیر است، بیشتر مساحت عراق و سوریه در دست داعش بود، توکل، فرماندهی و شجاعت حاج قاسم بود که سوریه و عراق نجات پیدا کرد.

سردار قاسمی خاطر نشان کرد: ائتلافی که بر علیه یمن شکل گرفت که نابودی یمن را رقم بزند، ولی امروز شاهد هستیم که انصارالله یمن در حال ساخت سلاح‌های پیشرفته می‌باشد، آمریکایی‌ها منطقه خاورمیانه را از دست داده‌اند.

یکی از ویژگی‌های جزیره خارگ این است که در زمین، دریا، هوا و … شهید داده است

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: شهید و شهادت میوه شجره طیبیه اعتقاد به مکتب امام حسین (ع) و عاشورا است که همواره برای مجاهدان در راه خدا پیروزی به ارمغان می‌آورد.                    

 سردار علی رزمجو اظهار داشت: در ساعتی که شهید حاج قاسم سلیمانی مورد هجوم بی رحمانه آمریکایی‌ها بر اساس در دستور ترامپ به شهادت رسیدند، شب گذشته در همان ساعت موشک‌های هوا و فضا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پایگاه‌های نیروهای آمریکایی در عراق را مورد اصابت قرار دادند و تعداد زیادی از نیروهای نظامی آمریکا به درک واصل شدند.

وی افزود: پایگاه عین‌الاسد یک پایگاه راهبردی و پشتیبان برای آمریکا در عراق است که ٢٠ نقطه حساس مورد اصابت قرار گرفته است که نشان از عزم و اداره فرزندان ایران اسلامی برای انتقام سخت است.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر تصریح کرد: شهدای دریایی در جزیره راهبردی خارگ و همچنین شهدای اهل سنت و صنعت نفت با اندیشه خدا باوری و معاد اندیشی در تاریخ انقلاب اسلامی شهادت را معنا بخشیدند.

رزمجو گفت: شهید و شهادت میوه شجره طیبیه اعتقاد به مکتب امام حسین (ع) و عاشورا است که همواره برای مجاهدان در راه خدا پیروزی به ارمغان می‌آورد.

وی تصریح کرد: شهادت در راه خدا چیزی نیست که بتوان آن را با انگیزه‌های مالی و… مقایسه کرد. فرهنگ شهادت چشمه فیاضی است که خانواده شهدا منشأ آن چشمه به حساب می‌رود.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: یکی از ویژگی‌های این جزیره این است که در زمین، دریا، هوا و … شهید داده است و ویژگی بعدی حضور در جبهه‌های اقتصادی بوده که صدور نفت برای یک روز از این جزیره متوقف نشد.

دو درخواست امام جمعه خارگ از مردم

امام جمعه خارگ گفت:حاج قاسم سلیمانی یادآور ۴٠ سال جهاد، استقامت و پایداری است.                                 

حجت‌الاسلام موسی کمالی اظهار داشت: سخت است نبودن حاج قاسم و خوشحال هستیم که همرزمان حاج قاسم در کنار ما هستند.

وی اضافه کرد: حاج قاسم سلیمانی یادآور ۴٠ سال جهاد، استقامت و پایداری است. حاج قاسم در صحنه‌های فراوانی حضور داشت ولی در چهل سالگی خدمت شهادت نصیب وی شد و این عدد ۴۰ عدد مقدسی است که بارها در دین ما آورده شده است.

کمالی افزود: قدمت جزیره خارگ چندین هزار ساله است ولی اوج خدمت این جزیره هشت سال دفاع مقدس است، ٣١٩ نفر در جزیره خارگ به درجه رفیع شهادت رسیده‌اند و شش شهید اهل سنت و این نشان ولایت مداری اهالی شریف جزیره خارگ است.

امام جمعه جزیره خارگ تصریح کرد: دور تا دور این جزیره به خون پاک شهدا مطهر شده است، این اجلاسیه کارهای اساسی در حوزه شهدا به انجام رسانده است که به زودی اطلاع رسانی و رونمایی خواهد شد.

کمالی گفت: دو درخواست دارم، ولایت مداری را فراموش نکنیم و در راه ولایت باشیم و در آخر از وزیر نفت و مدیران ارشد این وزارت خانه می‌خواهیم که نام اسکله تی به نام مطهر سردار سرافراز شهید سپهد حاج قاسم سلیمانی نام گذاری شود.

روسیاهی و شرم تنها دستاورد دشمنان خواهد بود                    

محمود رضایی اظهار داشت: شهادت برای حاج قاسم یک آرزو بود ولی این شهادت برای این سردار سرافراز سپاه نیاز بود.

وی افزود: اهالی شریف جزیره خارگ بودند که نگذاشتند یک لحظه صدور نفت از خارک قطع شود. جزیره مقاوم خارگ یکی مهمترین و راهبردی‌ترین مراکز صادرات نفت در ٨ سال دفاع مقدس بود.

بخشدار ویژه خارگ تاکید کرد: حفاظت و پاسداری از این جزیره مقاوم با همراهی اهالی شریف همراه بود، این جزیره شهدای زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی تصریح کرد: استقامت و ایستادگی اهالی بومی و خانواده کارکنان صنعت عظیم نفت و ایثارگری متخصصان صنعت نفت و گاز و پتروشیمی، شرکت ملی نفتکش، و.... موجب شد نام جزیره مقاوم خارگ به عنوان جزیره پایداری در تاریخ ثبت شد.

رضایی گفت: تحرکاتی که امروز دشمنان قسم خورده این انقلاب برای متوقف‌کردن حرکت رو به جلوی انقلاب اسلامی ایران انجام می‌دهند کودکانه است.

وی افزود: نیروهای خدوم و انقلابی ایران اسلامی تجربیاتی داریم که آنها درک غافل هستند. جمهوری اسلامی ایران از این موانع سرافرازانه عبور می‌کند و در آینده روسیاهی و شرم تنها دستاورد دشمنان خواهد بود.

گزارش تصویری اینجا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر