سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۶۱۴۰
پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳

فکرشهر: نخست‌وزیر کانادا گفت که وزیر امور خارجه این کشور به زودی با ایران برای درخواست مشارکت در تحقیقات پیرامون علت حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی تماس خواهد گرفت.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، شبکه خبری سی‌بی‌سی بامداد پنجشنبه گزارش داد «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای مسافربری در تهران، گفت: دست‌کم 63 تبعه و شهروند کانادایی در آن هواپیما بودند و به طور کلی 138 نفر از سرنشینان آن مرتبط به کانادا بودند.

ترودو گفت که به «فرانسوا فیلیپ شامپانیه» وزیر امور خارجه خود گفته که روز پنجشنبه با محمد جواد ظریف همتای ایران خود تماس گرفته و درخواست کند که هیاتی از کانادا در ایران برای کمک و همکاری در تحقیقات پیرامون این حادثه حضور یابند.

به گفته ترودو، تاکنون کشورهایی نظیر استرالیا، فرانسه و ایتالیا به کانادا برای ارائه خدمات کنسولی در ارتباط با جانباختگان این حادثه پیشنهاد همکاری داده‌اند اما اوتاوا در حال آماده کردن تیمی است که در صورت پذیرش از سوی ایران به این کشور اعزام شود.

بامداد چهارشنبه یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراینی با ۱۷۹ مسافر و خدمه پروازی که تهران را به مقصد کی‌یف ترک می‌کرد، حوالی شهر جدید پرند در استان تهران به دلیل حادثه آتش‌سوزی در قسمت موتور دچار نقص فنی شد. به گفته رییس سازمان اورژانس کشور در این حادثه ۱۴۷ مسافر ایرانی و ۳۲ مسافر خارجی جان باختند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر