چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۶۱۶۵
پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷

فکرشهر: باران شدید همراه با رعد و برق و وزش باد شدید بوشهر را فرا گرفت.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، مدیر کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان از عصر دیروز نسبت‌به آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی‌شدن مسیل‌ها، وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج و کاهش دما هشدار داد. 

فرج‌الله شکوهی‌پور گفت:  بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد با نفوذ تدریجی سیستم ناپایدار به جو استان  سرعت وزش باد‌های جنوبی در شمال و مرکز خلیج فارس به‌طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است.

وی افزود: امشب و فردا به سبب وزش باد‌های شدید جنوبی و بتدریج از روز جمعه تا اواسط روز دوشنبه آینده به سبب وزش باد‌های شدید شمال غربی دریا مواج و متلاطم خواهد بود که پیش‌بینی می‌شود سرعت باد به بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج به بیش از دو و نیم  متر افزایش یابد.

مدیر کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: با تقویت سامانه بارشی  فردا نیز  بارندگی‌ها به تناوب در سطح استان تداوم می‌یابد و شاهد بارش باران، گاهی رگبار باران و رعدوبرق با احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی منتهی به استان و ریزش تگرگ در مناطق مستعد خواهیم بود.

وی تاکید کرد: به مردم و کوهنوردان توصیه می‌شود طی مدت مذکور از صعود به ارتفاعات و قرار گرفتن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

شکوهی‌پور گفت: با خروج تدریجی سامانه بارشی و شمالی شدن جریانات جوی، دما بین ۴ تا ۸ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد که توصیه می‌شود اقدامات لازم را برای حفاظت از محصولات کشاورزی و واحد‌های تولیدی دامداری انجام شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر