شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: با اصلاحات پیش بینی شده برای معافیت واردات کالای همراه ملوانی کام استان‎های جنوبی کشور شیرین می‎شود...
کد خبر: ۶۶۱۷۷
جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲

فکرشهر: معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: با اصلاحات پیش بینی شده برای معافیت واردات کالای همراه ملوانی کام استان‎های جنوبی کشور شیرین می‎شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، بابک دین پرست روز پنج‎شنبه در نشست مسئولان اقتصادی استان بوشهر افزود: برای آیین نامه معافیت کالای همراه ملوان برای شناورهای سنتی کمتر از 500  تن در سال‎های 96 و 97 چند آیین نامه در دولت مصوب شد و هدف دولت از این مصوبه نیز کمک به وضعیت معیشت ساحل نشینان بود.

وی بیان کرد: در آیین نامه نخست هر ملوان در 6 سفر و هر سفر به میزان 10 میلیون تومان می‌توانست کالا وارد کند که بعدها این معافیت تا سقف 15 میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

دین پرست ادامه داد: در بررسی‎های انجام شده مشخص شد این آیین نامه در استان‏‌های جنوبی کشور اجرا نمی‎شود و باید اصلاح شود.

وی گفت: در این رابطه 13 آبان امسال نشستی با حضور وزیر کشور برگزار و موظف شدیم تمام مشکلات مربوط به آیین نامه کالای همراه ملوان را مورد بررسی قرار دهیم.

دین پرست یادآور شد: در زمان حاضر همه مشکلات مدنظر دستگاه‏‎های دولتی جمع‌بندی شده و یکشنبه هفته آینده نشست جمع بندی برای اصلاح آیین نامه کالای همراه ملوان برگزار می‎شود.

وی افزود: مهم‌ترین هدف اصلاح آیین نامه کالای همراه ملوان تامین معیشت استان‌های جنوبی است که طعم شیرین این تسهیلات در کام آنها احساس شود.

دین پرست عنوان کرد: پرداخت تسهیلات معافیت کالای همراه ملوان به شناورها منوط به بیمه ملوانان است در این صورت آنان از عیدی پایان سال، خدمات درمانی و تسهیلات بازنشستگی برخوردار می‌شوند.

دین‌پرست گفت: یکی ماموریت‌های حاکمیتی وزارت کشور کمک به معیشت مردم در استان‎های مرزی است که معافیت کالای همراه ملوان مردم نوار ساحلی دریاهای عمان و خلیج فارس و معافیت کوله بری مربوط به استان‎های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و سیستان بلوچستان است.

وی ادامه داد: در این زمینه با نگاه مثبتی که رئیس جمهوری و هیات دولت دارد موانع و مشکلاتی که در ارتباط با مصوبه معافیت کوله بری وجود داشت با اعتبار چهار هزار و 200 میلیارد تومانی که دولت سالانه برای بهبود وضعیت مرزنشینان تخصیص داده یک سری از موانع در این بخش برطرف شد.

معاون اقتصادی وزیر کشور افزود: در این راستا استان‎های مرزی و جنوبی کشور در ارتباط با معافیت کالای همراه ملوان و کوله بری مشکلاتی شامل بحث ثبت سفارش، عدم امکان ثبت آماری مربوط به  100 قلم کالای مصوب شده و همچنین تعیین منشا ارز داشتند.

دین پرست اظهار کرد: در این رابطه چهارم دی ماه امسال دولت موافقت کرد بحث ثبت سفارش به عنوان یکی از موانع ایجاد شده حل شد و برای حل  تعیین منشا ارز نیز کمیته‌ای با حضور بانک مرکزی و وزارت کشور و وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت تشکیل شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‎های خود بیان کرد: در ارتباط با آزادسازی سواحل برای نخستین بار با همکاری وزارت خانه‌ها یک پویش خوبی برای آزادسازی اراضی ساحلی کشور در حال انجام است.

معاون اقتصادی وزیر کشور ادامه داد: با همکاری دستگاه‎های ذیربط تمام زمین‌های قرار گرفته در نوار ساحلی 890 کیلومتری دریای خزر واقع در استان‎های گیلان، مازندران و گلستان با همکاری استانداری‎ها و فرمانداران موفق شدیم تمام تصرفات غیرقانونی این نوار ساحلی را مشخص کنیم.

دین پرست بیان کرد: بانک اطلاعاتی زمین‌های تصرف شده مشخص شده که چه میزان از اراضی در تصرف بخش‎های مختلف است و خبر خوش این است که همه اعلام آمادگی کردند و برخی از دستگاه‎‌ها نیز زمین را تحویل دادند.

وی گفت: این اتفاق در سواحل جنوبی واقع در استان‎های سیستان و بلوچستان، خوزستان، بوشهر و هرمزگان نیز در حال انجام است.

دین پرست تاکید کرد: امروز آمار مربوط به تصرفات غیرقانونی نوار ساحلی استان بوشهر نهایی شده و هر دستگاهی اعم از حقوقی و حقیقی، دولتی و غیردولتی که زمین را اشغال کردند باید تا 6 ماه دیگر این تصرف‏‌ها را آزاد کنند.

وی ادامه داد: هر دستگاهی که حضورش در ساحل الزامی است لاجرم باید اجرایی شود محدودیتی برای آنها وجود ندارد.

دین پرست افزود: همه دستگاه‎هایی که تصرف‎های اراضی دارند ملزم شدند مستندات قانونی خود را به هفت استاندار نوارهای ساحلی کشور ارائه کردند.

وی تاکید کرد: به استثتا دستگاه‏‌هایی که حضور آنها در ساحل الزامی است سایر دستگاه‌هایی که تصرف دارند ملزم به آزاد سازی اراضی هستند و همه آنهایی که مطلع شدند به سمت آزاد سازی حرکت کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر