چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۶۱۷۹
جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: بیکاری این استان اکنون به ۹.۴ درصد رسیده که این آمار در مقایسه با پاییز سال گذشته و همچنین تابستان سال ۹۸ کاهش داشته است.

به گزارش فکرشهر، عبدالکریم گراوند روز پنج‎شنبه در نشست مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی، رفع موانع تولید و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر افزود: در این راستا امید می‌رود با بازدید معاون اقتصادی وزیر کشور از بخش مختلف ظرفیت‌‏های بیشتری در استان شکوفا و نرخ بیکاری استان بیش از پیش کاهش یابد.

وی بیان کرد: صنعت در کاهش بیکاری استان بوشهر نقش زیاد و قابل توجهی ندارد این درحالی است که بیشترین ظرفیت ما در بخش دریا و اقتصاد دریایی است.

گراوند ادامه داد: در این راستا برای نمونه شهرک شیلاتی رود شور شمال استان بوشهر در دستور کار است که بهره‌‏بردای از آن اشتغال قابل توجهی به همراه دارد.

وی افزود: در این رابطه فرمانداران به‌عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان‌‏ها برای رونق تولید به‌عنوان خواسته رهبر معظم انقلاب پیگیری جدی داشته باشند.

گراوند ادامه داد: در استان بوشهر در چند ماه گذشته با وجود اینکه درگیر کار انتخابات هستند در زمینه ماموریت‌‏های هفت گانه ابلاغی به آنها در زمینه رونق تولید اقدام‌‏های بسیار خوبی داشتند.

وی اضافه کرد: کشتی دوم کالاهای اساسی در بندر بوشهر پهلو گرفته و کشتی سوم  نیز در راه است.

گراوند یادآور شد: در این رابطه مدیر بومی و با دانش باید وقت بگذارد  وبا مطالبه گری از سازمان بنادر و دریانوردی لایروبی کانال دسترسی بندر به عنوان پیش زمینه رونق بندر بوشهر سرعت بخشد.

وی گفت: امید است بافراهم شدن زیرساخت‏‌ها روزی برسد که شاهد پهلوگیری‎ کشتی‌های ۵۰ هزار تنی باشیم.

گراوند در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: با وجود همه واحد پتروشیمی موجود در استان گردش مالی آنها که حق طبیعی استان بوشهر است باید  در مسیر توسعه استان قرار گیرد.

وی همچنین با تاکید بر همکاری برای مقابله با تهاجم ملخ‌های صحرایی تصریح کرد: چنانچه سازمان جهاد کشاورزی استان نگران کمک‌ اعتباری برای مبارزه با آفت ملخ‌های صحرایی است ۵۰۰ میلیون تومان برای افزایش آمادگی استان در این عرصه تخصیص می‌یابد.

استاندار بوشهر همچنین با تاکید بر توجه به پروژه فاضلاب در شهرهای ساحلی گفت: اجرای طرح فاضلاب در شهرهای ساحلی ضروری است و در این رابطه تکمیل فاضلاب بوشهر در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به نگاه ویژه دولت به ساحل نشینان گفت: در راستای بهبود معیشت ساحل نشینان طرح‌های مهمی تدوین و عملیاتی شده به‌گونه‌ای که سوخت ۸۰ درصد شناورهای استان بوشهر به صورت یارانه‌ای تامین می‌شود.

گراوند افزود: همچنین برای بهبود وضعیت معیشت ساحل نشینان در قالب کالای همراه ملوان طرح‌های لازم تدوین می‌شود و وزارت کشور نیز در این رابطه آماده دریافت پیشنهادات برای اصلاح آیین نامه مربوط به کالای همراه ملوان است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر