چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۶۱۸۹
جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۹

فکرشهر: امام جمعه دیر گفت: انتقام سخت از آمریکایی‌ها به معنی بیرون راندن آنها از منطقه و کشورهای منطقه است

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها، اظهار داشت: این بانوی بزرگوار دارای چنان مقام و موقعیتی است که با فرشتگان هم‌سخن می‌شد.

امام جمعه بندر دیر با اشاره به شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی و پاسخ محکم موشکی سپاه به این اقدام آمریکایی‌ها، بیان کرد: دشمنان که در مقابل حملات موشکی ما به پایگاه عین‌الاسد ناتوان بودند، به دنبال انحراف افکار عمومی جهان هستند.

وی با بیان اینکه حماسه‌آفرینی‌های شهید سلیمانی در دوران دفاع‌مقدس، مقابله با اشرار و سوداگران مرگ و داعش بر کسی پوشیده نیست، ادامه داد: وی شخصیتی انقلابی و ولایتمدار بود و ضربه‌ای که حاج قاسم بر پیکر استکبار زد واقعاً برای آمریکایی‌ها دردناک بود لذا با شهادت وی به‌دنبال انتقام نابودی داعش توسط وی بودند.

حسینی به برکات شهادت این مجاهد راه خدا اشاره کرد و گفت: شهادت وی روحی تازه در کالبد ملت ما و ملت‌های منطقه و مسلمان دمید و نشان داد که انقلاب زنده است و مردم پای انقلاب ایستاده و مدافع نظام و پیرو ولایت هستند.

وی اخلاص شهید سلیمانی و بصیرت مردم را دو عامل حضور میلیونی ملت در مراسم تشییع وی دانست و عنوان کرد: باید از ملت قدردان و انقلابی تشکر کنیم و مسؤولان ما در قوای سه‌گانه و هر جا که هستند وظیفه خود در قبال این ملت انجام دهند و مردم در ادارات و دستگاه قضائی ما اذیت نشوند.

خطیب جمعه دیر با اشاره به عمومی شدن تنفر از آمریکا در پی شهادت سردار سلیمانی، یادآور شد: این حضور پرشور مردم ایران و عراق و ابراز همبستگی کشورها با ملت ما، همه رأی به مقابله با استکبار جهانی و مقاومت در مقابل نظام سلطه بود و مردم اعلام کردند که دیگر سازش با دشمن بر نمی‌تابیم و دیگر مذاکره با دشمن را تمام کنید و با این جنایتکاران سر یک میز ننشینید.

وی با تقدیر از مواضع انقلابی رئیس‌جمهور و مسؤولان کشور عنوان کرد: وحدت و انسجام ملت، تقویت وحدت ایران و عراق، مصوبه مجلس عراق مبنی بر اخراج آمریکایی‌ها و مصوبه تروریست خواندن نیروهای آمریکایی که در مجلس ما و نام‌گذاری روز ۱۳ دی‌ماه به عنوان روز جهانی مقاومت از دیگر دستاوردهای این شهادت بود.

حسینی با بیان اینکه گام پنجم کاهش تعهدات برجامی باید با محکم برداشته و تسریع شود، گفت: راه سردار شهید سلیمانی ادامه پیدا خواهد کرد و متوقف نمی‌شود و انتخاب سردار قاآنی به فرماندهی سپاه قدس این نوید می‌دهد که انتخابی هوشمندانه است که راه حاج قاسم با صلابت و قدرت ادامه پیدا می‌کند و جبهه مقاومت نیز به این راه ادامه می‌دهد.

وی با بیان اینکه حملات موشکی سپاه ضربات مهلک و خسارت سنگینی به پایگاه آمریکایی‌ها وارد نمود، تأکید کرد: همین که ایران اسلامی با صلابت و قدرت چیزی که اعلام می‌کند را انجام می‌دهد و دشمن غلطی نمی‌تواند بکند، خود نشانه اقتدار ایران است.

امام جمعه دیر ابراز کرد: کسانی که می‌گویند حرف از انتقام نزنید و جنگ می‌شود و بدبخت می‌شویم، این‌ها بروند گورشان را بکنند، این‌ها زنده نیستند و مرده‌اند و باید به قبرستان بروند؛ ملت ما یکپارچه فریاد انتقام سر دادند بعد برخی حرف‌های نسنجیده می‌زنند.

وی با اعلام اینکه در برخی از مراکز حساس نظام جا خوش کرده‌اند، افزود: من نمی‌دانم چه بگویم، آقایی در این شهرستان و شهر مدیر یک مدرسه است و در فضای مجازی مطلب علیه نظام مطلب زده است که از مدیر آموزش‌وپرورش می‌خواهیم قبل از اینکه من از این تریبون درش بیاورم خودشان ترتیبشان را بدهند و دستگاه‌های مربوطه ببینند.

حسینی اضافه کرد: بچه‌های مردم به عنوان امانت دست آموزش‌وپرورش داده‌اند، آن وقت این افراد با این افکار در موقعیتی که ملت ما یکپارچه در مقابل دشمن ایستاده، این دارد افکار دشمن را در جامعه تزریق می‌کند؛ یا غرض و مرض دارند یا ترسو هستند ولی از حرف‌ها پیدا هست که بوی غرض می‌دهد این حرف‌ها؛ در مقام مدیر یک مدرسه ابتدایی واقعاً جای تأسف هست، قبلاً هم چند بار تذکر داده شده ولی ظاهراً مؤثر واقع نشده است و ایشان به مسیر خود ادامه می‌دهد.

خطیب جمعه دیر گفت: انتقام سخت از آمریکایی‌ها به معنی بیرون راندن آنها از منطقه و کشورهای منطقه است.

وی درگذشت آیت‌الله رسولی محلاتی و جان‌باختن تعدادی از هم‌وطنان در تشییع سپهبد سلیمانی و حادثه سقوط هواپیما را تسلیت گفت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر