شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: نخست وزیر کانداد گفت: ایران مسوولیت سقوط این هواپیمای غیر نظامی را پذیرفته و خانواده قربانیان این سانحه انتظاردارند با همکاری ایران عدالت اجرا و پاسخ سوالات آنها داده شود...
کد خبر: ۶۶۲۵۸
يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۲

فکرشهر: نخست وزیر کانداد گفت: ایران مسوولیت سقوط این هواپیمای غیر نظامی را پذیرفته و خانواده قربانیان این سانحه انتظاردارند با همکاری ایران عدالت اجرا و پاسخ سوالات آنها داده شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، نخست وزیر کانادا گفت: ایران به سرنگونی هواپیمای اوکراین اعتراف کرده است و انتظار داریم که جمهوری اسلامی ایران با جامعه بین‌المللی برای روشن شدن تمام زوایای این حادثه همکاری لازم را داشته باشد.

ترودو بیان کرد: تمرکز ما روی ارائه حمایت‌های کنسولی لازم برای خانواده قربانیان است و تا بتوانیم در چارچوب لازم تمام زوایای این حادثه را بررسی کنیم که چگونه اجازه داده شده که چنین حادثه‌ای در آسمان تهران اتفاق بیافتد.

وی تصریح کرد: ایران به مقامات کنسولی کانادا ویزا خواهد داد تا محققان کانادایی عازم تهران شوند و ما در این مسیر نیازمند همکاری بیشتر با ایران هستیم تا بتوانیم پاسخ خانواده‌های قربانیان را بدهیم و در این راستا ایران اطمینان داده است که ویزای لازم را برای محققین کانادایی صادر خواهد کرد.

به گفته وی ، در حال حاضر تمرکز ما روی خانواده‌های قربانیان این حادثه است و تمام تلاش ما این است با همکاری ایران بتوانیم به نتیجه خوبی برسیم.

نخست وزیر کانادا تاکید کرد: ما نیاز به پاسخ های بهتری داریم تا درباره پاسخگویی و عدالت و سوالات خانواده‌ها بتوانیم پاسخ‌های لازم را به آنها بدهیم. قبول داریم که در این شرایط همه باید با یکدیگر کار کنند، تا پاسخ لازم را دریافت کنیم.

 ترودو گفت: من در مذاکره تلفنی با رئیس‌جمهور ایران تاکید کردم که باید کانادایی‌ها و جامعه بین المللی در این تحقیق شرکت کنند تا تمام زوایای این سانحه مشخص شود و از آنها خواستم که با جامعه بین المللی همکاری های لازم را داشته باشند.

نخست وزیر کانادا اظهارداشت: واقعیت این است که تنش بالایی در این منطقه وجود دارد و ما آن چیزی که می‌خواهیم کاهش تنش ها در این منطقه است تا جان انسانها در این منطقه بیشتر به خطر نیافتد.

وی با بیان اینکه قدم اول اذهان ایرانی‌ها به وقوع این حادثه بود که قدم مهمی بود و ما در هفته‌های آینده قدم‌های بعدی را برای روشن شدن این حادثه برخواهیم داشت، گفت: خانواده‌ها از این ضایعه تاسف بار هولناک بزرگ بسیار خشمگین هستند و من در مذاکراتی که با خانواده قربانیان این حادثه داشتم همه آنها به دنبال اجرای عدالت در این زمینه هستند.

نخست وزیر کانادا یادآورشد: تقاضای تحقیق بین المللی قابل قبول از طرف ایران آغاز شده است و احتمال میدهیم به ما اجازه داده خواهد شد که محققان کانادایی نقش خود را در این مسیر به خوبی ایفا کنند.

وی گفت: تا زمانی که ما نتوانیم پاسخ مناسب را برای علت وقوع این حادثه پیدا کنیم کانادا آرام نخواهد گرفت و تمام تلاش ما این است که این حادثه به نفع خانواده قربانیان به پایان برسد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر